Bakalářská práce se zabývá problematikou bezpečnosti na sociálních sítích, ochranou osobních údajů, využití, případně zneužití těchto údajů skupinou nebo jedincem. Práce obsahuje základní informace o sociálních sítích Facebook, Instagram, YouTube a Twitter, vysvětlení pojmů jako sociální síť, influencer, YouTube atd.
Náplní praktické části této práce je vytvoření dotazníku a zmapování benevolentnosti uživatelů sociálních sítí ke sdílení svých osobních údajů s naprosto cizími jedinci a míra jejich bezpečného chování na sociálních sítích.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis looks into problematics of security on various social media, the protection of personal data, its use and its misuse by either an individual or a group. Firstly, this work provides the basics about concrete social media channels, such as Facebook, Instagram, Youtube and Twitter. In this part, the thesis defines fundamental terms, for example it enables a definition for social network, influencer or Youtube amongst others. Secondly, this thesis is analysing the vulnerability of children on the Internet and the quantity of exposure to potential danger. Thereby, the purpose of the
practical part of this work is to create a questionnaire and map how users of social networks are benevolent to sharing their personal data with the strangers and whether they behave safely on social networks.
Klíčová slova
Sociální síť, Facebook, Istagram, YouTube, profil, informace
Klíčová slova v angličtině
Social network, Facebook, Istagram, YouTube, profile, information
Rozsah průvodní práce
71 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá problematikou bezpečnosti na sociálních sítích, ochranou osobních údajů, využití, případně zneužití těchto údajů skupinou nebo jedincem. Práce obsahuje základní informace o sociálních sítích Facebook, Instagram, YouTube a Twitter, vysvětlení pojmů jako sociální síť, influencer, YouTube atd.
Náplní praktické části této práce je vytvoření dotazníku a zmapování benevolentnosti uživatelů sociálních sítí ke sdílení svých osobních údajů s naprosto cizími jedinci a míra jejich bezpečného chování na sociálních sítích.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis looks into problematics of security on various social media, the protection of personal data, its use and its misuse by either an individual or a group. Firstly, this work provides the basics about concrete social media channels, such as Facebook, Instagram, Youtube and Twitter. In this part, the thesis defines fundamental terms, for example it enables a definition for social network, influencer or Youtube amongst others. Secondly, this thesis is analysing the vulnerability of children on the Internet and the quantity of exposure to potential danger. Thereby, the purpose of the
practical part of this work is to create a questionnaire and map how users of social networks are benevolent to sharing their personal data with the strangers and whether they behave safely on social networks.
Klíčová slova
Sociální síť, Facebook, Istagram, YouTube, profil, informace
Klíčová slova v angličtině
Social network, Facebook, Istagram, YouTube, profile, information
Zásady pro vypracování
Uveďte základní terminologii v dané problematice.
Rozeberte nejpoužívanější sociální sítě.
Popište rizika a nebezpečí při užívání sociálních sítí.
Pomocí dotazníkového šetření se zaměřte na množství zneužitelných informací, které o sobě uživatelé sami zveřejňují.
Výsledky prezentujte pomocí grafů a formou doporučení.
Zásady pro vypracování
Uveďte základní terminologii v dané problematice.
Rozeberte nejpoužívanější sociální sítě.
Popište rizika a nebezpečí při užívání sociálních sítí.
Pomocí dotazníkového šetření se zaměřte na množství zneužitelných informací, které o sobě uživatelé sami zveřejňují.
Výsledky prezentujte pomocí grafů a formou doporučení.
Seznam doporučené literatury
KOŽÍŠEK, Martin a Václav PÍSECKÝ. Bezpečně n@ internetu: průvodce chováním ve světě online. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-802-4755-953.
PETROWSKI, Thorsten. Bezpečí na internetu: pro všechny. Liberec: Dialog, 2014. Tajemství (Dialog). ISBN 978-807-4240-669.
ECKERTOVÁ, Lenka a Daniel DOČEKAL. Bezpečnost dětí na internetu: rádce zodpovědného rodiče. Brno: Computer Press, 2013. ISBN 978-802-5138-045.
ŠEVČÍKOVÁ, Anna. Děti a dospívající online: Vybraná rizika používání internetu. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-802-4796-451.
ČERNÁ, Alena. Kyberšikana: průvodce novým fenoménem. Praha: Grada, 2013. Psyché (Grada). ISBN 978-802-4745-770.
Seznam doporučené literatury
KOŽÍŠEK, Martin a Václav PÍSECKÝ. Bezpečně n@ internetu: průvodce chováním ve světě online. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-802-4755-953.
PETROWSKI, Thorsten. Bezpečí na internetu: pro všechny. Liberec: Dialog, 2014. Tajemství (Dialog). ISBN 978-807-4240-669.
ECKERTOVÁ, Lenka a Daniel DOČEKAL. Bezpečnost dětí na internetu: rádce zodpovědného rodiče. Brno: Computer Press, 2013. ISBN 978-802-5138-045.
ŠEVČÍKOVÁ, Anna. Děti a dospívající online: Vybraná rizika používání internetu. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-802-4796-451.
ČERNÁ, Alena. Kyberšikana: průvodce novým fenoménem. Praha: Grada, 2013. Psyché (Grada). ISBN 978-802-4745-770.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student v rámci obhajoby prezentoval výsledky své bakalářské práce. Součástí obhajoby nebyla praktická ukázka. Po seznámení s posudky vedoucího a oponenta členové komise položili následující dotazy:
1. Jaké jsou nejzávažnější hrozby pro mladistvé na internetu? - JUDr. Brabec
2. Proč jste zvolil postup tzv. fiktivní profily? - Mgr. Všetečka
3. Nechal jste se inspirovat filmem V síti? - Mgr. Všetečka
4. Která věková kategorie byla v dotazníku zastoupena nejčastěji? - Ing. Skočík, Ph.D.
Student zodpověděl všechny otázky komise - výborně