Diplomové práce se zabývá vývojem informačního systému napomáhajícího organizaci průběhu a vyhodnocení výsledků soutěže RoboGames. Soutěž se skládá z různých nezávislých disciplín, které plní týmy se svými mechanickými roboty. V práci je popsán dosavadní způsob organizace a vyhodnocování soutěže. Na základě získaných informací jsou definovány funkční a nefunkční požadavky, vytvořeny případy užití popsané scénáři a identifikovány základní třídy. Pro realizaci byl vybrán pracovní rámec Spring využívající platformu Java.
Vytvořený informační systém pracuje jako webová aplikace postavená na třívrstvé architektuře využívající relační databázi.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with development of information system which organize and evaluate RoboGames competition results. Competition is combination of independent disciplines, which each team performs with their mechanical robots. This document describes actual organization and game evaluation. Functional and nonfunctional requirements, use cases, scenarios and basic classes are based on gathered information. For implementing was chosen Spring framework using Java platform.
Final information system is web application based on three layer architecture with data persistence using relational database system.
Klíčová slova
systém pro správu soutěže, soutěž robotů, vývoj webového informačního systému, Java, Spring
Klíčová slova v angličtině
competition management system, robot game competition, developing web based information system, Java, Spring
Rozsah průvodní práce
59
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomové práce se zabývá vývojem informačního systému napomáhajícího organizaci průběhu a vyhodnocení výsledků soutěže RoboGames. Soutěž se skládá z různých nezávislých disciplín, které plní týmy se svými mechanickými roboty. V práci je popsán dosavadní způsob organizace a vyhodnocování soutěže. Na základě získaných informací jsou definovány funkční a nefunkční požadavky, vytvořeny případy užití popsané scénáři a identifikovány základní třídy. Pro realizaci byl vybrán pracovní rámec Spring využívající platformu Java.
Vytvořený informační systém pracuje jako webová aplikace postavená na třívrstvé architektuře využívající relační databázi.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with development of information system which organize and evaluate RoboGames competition results. Competition is combination of independent disciplines, which each team performs with their mechanical robots. This document describes actual organization and game evaluation. Functional and nonfunctional requirements, use cases, scenarios and basic classes are based on gathered information. For implementing was chosen Spring framework using Java platform.
Final information system is web application based on three layer architecture with data persistence using relational database system.
Klíčová slova
systém pro správu soutěže, soutěž robotů, vývoj webového informačního systému, Java, Spring
Klíčová slova v angličtině
competition management system, robot game competition, developing web based information system, Java, Spring
Zásady pro vypracování
Seznamte se s pravidly a organizací soutěže RoboGames na UTB.
Vhodným způsobem definujte požadavky na aplikaci pro evidenci výsledků soutěže.
Vyberte vhodné technologie pro implementaci aplikace.
Navrhněte architekturu aplikace.
Implementujte serverovou část a klientskou aplikaci.
Ověřte funkčnost celého systému.
Zásady pro vypracování
Seznamte se s pravidly a organizací soutěže RoboGames na UTB.
Vhodným způsobem definujte požadavky na aplikaci pro evidenci výsledků soutěže.
Vyberte vhodné technologie pro implementaci aplikace.
Navrhněte architekturu aplikace.
Implementujte serverovou část a klientskou aplikaci.
Ověřte funkčnost celého systému.
Seznam doporučené literatury
Herbert Schildt, 2016, Java 8 Výukový kurz, Computer Press, EAN:9788025146651.
Elizabeth Castro, Bruce Hyslop, 2012, HTML5 a CSS3 Názorný průvodce tvorbou WWW stránek, Computer Press, ISBN:9788025137338.
Bruce Momjian, 2003, PostgreSQL Praktický průvodce, Computer Press, ISBN: 8072269542.
Robert C. Martin, 2009, Čistý kód, Computer Press, ISBN: 9788025122853.
Rudolf Pecinovský, 2007, Návrhové vzory, Computer Press, ISBN:9788025115824.
Seznam doporučené literatury
Herbert Schildt, 2016, Java 8 Výukový kurz, Computer Press, EAN:9788025146651.
Elizabeth Castro, Bruce Hyslop, 2012, HTML5 a CSS3 Názorný průvodce tvorbou WWW stránek, Computer Press, ISBN:9788025137338.
Bruce Momjian, 2003, PostgreSQL Praktický průvodce, Computer Press, ISBN: 8072269542.
Robert C. Martin, 2009, Čistý kód, Computer Press, ISBN: 9788025122853.
Rudolf Pecinovský, 2007, Návrhové vzory, Computer Press, ISBN:9788025115824.
Přílohy volně vložené
CD/DVD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student nejprve seznámil komisi s výsledky své diplomové práce. Poté byly prezentovány posudky vedoucího a oponenta.
Následně byla vedena rozprava, během které byly položeny následující otázky a komentáře:
V praktické části student vyčerpávajícím způsobem popisuje vyvinutou aplikaci, jeji jednotlivé části
a zpsůob jejího testování. Uvádí zde také přehledného průvodce aplikací. Praktická část by dále
mohla být rozšířena o ukázky programového kódu implementující dílčí funkcionality. Také zde
postrádám ukázku a popis fungování výsledkové tabule, o které se student několikrát pouze zmíní. (dr. Janků)
Výsledný dojem trochu kazí nízká kvalita ilustrací v samotné práci. Škoda, že autor nevyužil
prostor v práci k alespoň zběžné ukázce implementace části systému.
1) V textu píšete, že používáte databázi PostgreSQL pro perzistentní data, a databázi H2 pouze
pro testování v in-memory módu. Zkoušel jste použít H2 i v perzistentním módu a jaké by to
mělo výhody?
2) Lze vámi vyvinutý systém použít i na soutěže jiného typu?
(Ing. Došek)
Student na všechny dotazy reagoval a všechny dotazy správně zodpověděl.