Krizová komunikace dnes tvoří nedílnou součást krizového řízení a je důležitou spojnicí mezi složkami integrovaného záchranného systému a veřejností. Přenos životně důležitých informací směrem k veřejnosti v době, kdy dojde k mimořádné události ohrožující lidské životy, zdraví nebo majetek, se stává prioritou v jejich ochraně.
Cílem práce je zmapovat zákonný rámec krizové komunikace a jeho aplikaci v podmínkách jednotlivých základních složek integrovaného záchranného systému. Práce popisuje krizovou komunikaci Hasičského záchranného sboru Zlínského kraje, Zdravotnické záchranné služby Zlínského kraje a Policie ČR.
Součástí práce jsou jedinečné informace z neveřejných dokumentů pro případy krizových stavů a komunikační modely pro jednotlivé druhy mimořádných i krizových událostí.
Anotace v angličtině
The crisis communication is an integral component of the crisis control and also an important connection between the integrated rescue system and the general public. Transmission of the fundamental information towards the general public is a priority for the public’s protection at the time of an emergency event, which might be dangerous for the human lives, health and properties.
The aim of the project is to chart the legal framework of the crisis communication and its effectual application in the conditions of the integrated rescue system and its individual constituent parts. The project covers the crisis communication among The Fire Rescue Service of the region of Zlin, The Emergency Health Service and The Police of The Czech Republic.
The project also includes unique information, drawn from the private document files, for the crisis event cases and communication models for the particular types of the emergency and crisis events.
Klíčová slova
krizová komunikace, mimořádné události, integrovaný záchranný systém
Klíčová slova v angličtině
crisis communication, emergency events, integrated rescue system
Rozsah průvodní práce
49 s., 16 s. obr. a text. příl
Jazyk
CZ
Anotace
Krizová komunikace dnes tvoří nedílnou součást krizového řízení a je důležitou spojnicí mezi složkami integrovaného záchranného systému a veřejností. Přenos životně důležitých informací směrem k veřejnosti v době, kdy dojde k mimořádné události ohrožující lidské životy, zdraví nebo majetek, se stává prioritou v jejich ochraně.
Cílem práce je zmapovat zákonný rámec krizové komunikace a jeho aplikaci v podmínkách jednotlivých základních složek integrovaného záchranného systému. Práce popisuje krizovou komunikaci Hasičského záchranného sboru Zlínského kraje, Zdravotnické záchranné služby Zlínského kraje a Policie ČR.
Součástí práce jsou jedinečné informace z neveřejných dokumentů pro případy krizových stavů a komunikační modely pro jednotlivé druhy mimořádných i krizových událostí.
Anotace v angličtině
The crisis communication is an integral component of the crisis control and also an important connection between the integrated rescue system and the general public. Transmission of the fundamental information towards the general public is a priority for the public’s protection at the time of an emergency event, which might be dangerous for the human lives, health and properties.
The aim of the project is to chart the legal framework of the crisis communication and its effectual application in the conditions of the integrated rescue system and its individual constituent parts. The project covers the crisis communication among The Fire Rescue Service of the region of Zlin, The Emergency Health Service and The Police of The Czech Republic.
The project also includes unique information, drawn from the private document files, for the crisis event cases and communication models for the particular types of the emergency and crisis events.
Klíčová slova
krizová komunikace, mimořádné události, integrovaný záchranný systém
Klíčová slova v angličtině
crisis communication, emergency events, integrated rescue system
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte písemné prameny v oblasti komunikace, včetně krizové komunikace, složek Integrovaného záchranného systému Zlínského kraje (dále jen IZS kraje).
2. Zpracujte vývoj krizové komunikace složek IZS kraje a jeho současný stav.
3. Popište modely komunikace jednotlivých složek IZS kraje ve vztahu ke konkrétním typům událostí.
4. Porovnejte krizovou komunikaci u jednotlivých složek IZS kraje a analyzujte její efektivnost.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte písemné prameny v oblasti komunikace, včetně krizové komunikace, složek Integrovaného záchranného systému Zlínského kraje (dále jen IZS kraje).
2. Zpracujte vývoj krizové komunikace složek IZS kraje a jeho současný stav.
3. Popište modely komunikace jednotlivých složek IZS kraje ve vztahu ke konkrétním typům událostí.
4. Porovnejte krizovou komunikaci u jednotlivých složek IZS kraje a analyzujte její efektivnost.
Seznam doporučené literatury
BALÍK, S., MATAL, Z., NEČAS, J.: Komunikace s veřejností a sdělovacími prostředky, Vojenská akademie ve Vyškově 2000. 64 s.
BALÍK, S.: Krizová komunikace, Vojenská akademie ve Vyškově 2002. 72 s.
BALÍK, S.: Mediální komunikace, Vojenská akademie ve Vyškově 2002. 56 s.
BAY, R. H.: Účinné vedení týmů, 1. vyd., Praha, Grada 2000. 152 s. ISBN 80-247-9068-8
BEDRNOVÁ, E., NOVÝ, I., a kol.: Psychologie a sociologie řízení, 2. vyd., Praha, Management Press 2002. 586 s. ISBN 80-7261-064-3
MIKULÁŠTÍK, M.: Interpersonální komunikace, 1. vyd., Zlín, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně 2001. 187 s. ISBN 80-7318-047-2
NĚMEC, P.: Public relations: Komunikace v konfliktních a krizových situacích, 1. vyd., Praha, Management Press 1999. 125 s. ISBN 80-85943-66-2
NĚMEC, P.: Public relations: Praxe komunikace s veřejností, 1. vyd., Praha, Management Press 1996. 167 s. ISBN 80-85943-20-4
NĚMEC, P.: Public relations: Zásady komunikace s veřejností, Praha, Management Press 1993. 114 s. ISBN 80-85603-26-8
VYBÍRAL, Z.: Psychologie lidské komunikace, 1. vyd., Praha, Portál 2000. 263 s. ISBN 80-7178-291-2
Seznam doporučené literatury
BALÍK, S., MATAL, Z., NEČAS, J.: Komunikace s veřejností a sdělovacími prostředky, Vojenská akademie ve Vyškově 2000. 64 s.
BALÍK, S.: Krizová komunikace, Vojenská akademie ve Vyškově 2002. 72 s.
BALÍK, S.: Mediální komunikace, Vojenská akademie ve Vyškově 2002. 56 s.
BAY, R. H.: Účinné vedení týmů, 1. vyd., Praha, Grada 2000. 152 s. ISBN 80-247-9068-8
BEDRNOVÁ, E., NOVÝ, I., a kol.: Psychologie a sociologie řízení, 2. vyd., Praha, Management Press 2002. 586 s. ISBN 80-7261-064-3
MIKULÁŠTÍK, M.: Interpersonální komunikace, 1. vyd., Zlín, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně 2001. 187 s. ISBN 80-7318-047-2
NĚMEC, P.: Public relations: Komunikace v konfliktních a krizových situacích, 1. vyd., Praha, Management Press 1999. 125 s. ISBN 80-85943-66-2
NĚMEC, P.: Public relations: Praxe komunikace s veřejností, 1. vyd., Praha, Management Press 1996. 167 s. ISBN 80-85943-20-4
NĚMEC, P.: Public relations: Zásady komunikace s veřejností, Praha, Management Press 1993. 114 s. ISBN 80-85603-26-8
VYBÍRAL, Z.: Psychologie lidské komunikace, 1. vyd., Praha, Portál 2000. 263 s. ISBN 80-7178-291-2