Marketingové komunikace jako významná součást marketingu disponují několika nástroji. Všechny však využívají do značné míry jazyka, v našem případě českého. Vynikající znalost jazyka je proto nezbytným předpokladem pro práci v komunikační agentuře i marketingovém oddělení komerční organizace. Pro úspěšný přenos komerčního sdělení je ovšem neméně důležité, aby mu porozuměli také recipienti. Jaký je současný stav jazyka? Ovlivňují se jazyk a marketingové komunikace navzájem? Jaká by mohla být budoucnost a jak je možné ji ovlivnit?
Anotace v angličtině
Marketing communications as one of the most important parts of marketing have several instruments. Each of them frequently uses language, Czech one in our case. Excellent knowledge of the language is the necessary condition of work for an advertising agency or marketing department of commercial corporation. Deeply understanding recipients are also essential pre-requisite for a successful transmition of commercial message. What is current Czech language situation? Do Czech language and marketing communications influence each other? What might be the future and in which way is it possible to affect it?
Klíčová slova
Marketingové komunikace, český jazyk, jazyk, slovo, řeč, písmo, jazykový zákon, globalizace, média, televize, vzdělání, reklama, Public relations, podpora prodeje, osobní prodej, přímý marketing, konzumerismus, komerční komunikace, nekomerční komunikace.
Klíčová slova v angličtině
Marketing communications, Czech language, language, word, speech, language law, globalization, media, television, education, Advertising, Public Relations, Sales Promotion, Personal Selling, Direct Marketing, consumerism, commercial communication, non-profit communication.
Rozsah průvodní práce
53 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Marketingové komunikace jako významná součást marketingu disponují několika nástroji. Všechny však využívají do značné míry jazyka, v našem případě českého. Vynikající znalost jazyka je proto nezbytným předpokladem pro práci v komunikační agentuře i marketingovém oddělení komerční organizace. Pro úspěšný přenos komerčního sdělení je ovšem neméně důležité, aby mu porozuměli také recipienti. Jaký je současný stav jazyka? Ovlivňují se jazyk a marketingové komunikace navzájem? Jaká by mohla být budoucnost a jak je možné ji ovlivnit?
Anotace v angličtině
Marketing communications as one of the most important parts of marketing have several instruments. Each of them frequently uses language, Czech one in our case. Excellent knowledge of the language is the necessary condition of work for an advertising agency or marketing department of commercial corporation. Deeply understanding recipients are also essential pre-requisite for a successful transmition of commercial message. What is current Czech language situation? Do Czech language and marketing communications influence each other? What might be the future and in which way is it possible to affect it?
Klíčová slova
Marketingové komunikace, český jazyk, jazyk, slovo, řeč, písmo, jazykový zákon, globalizace, média, televize, vzdělání, reklama, Public relations, podpora prodeje, osobní prodej, přímý marketing, konzumerismus, komerční komunikace, nekomerční komunikace.
Klíčová slova v angličtině
Marketing communications, Czech language, language, word, speech, language law, globalization, media, television, education, Advertising, Public Relations, Sales Promotion, Personal Selling, Direct Marketing, consumerism, commercial communication, non-profit communication.
Zásady pro vypracování
1. Objasněte vývoj českého jazyka od minulosti po současnost.
2. Popište vznik a vývoj marketingových komunikací včetně širších souvislostí.
3. Analyzujte úlohu českého jazyka v oblasti marketingových komunikací.
4. Popište současnou podobu jazyka v marketingových komunikacích a ilustrujte na konkrétních příkladech.
5. Zhodnoťte zda ovlivňují marketingové komunikace jazyk mladých lidí a naopak.
6. Pokuste se nastínit budoucí vývoj v dané oblasti a zhodnoťte, které trendy jsou pro vývoj českého jazyka přínosné a které jdou proti jeho duchu.
Zásady pro vypracování
1. Objasněte vývoj českého jazyka od minulosti po současnost.
2. Popište vznik a vývoj marketingových komunikací včetně širších souvislostí.
3. Analyzujte úlohu českého jazyka v oblasti marketingových komunikací.
4. Popište současnou podobu jazyka v marketingových komunikacích a ilustrujte na konkrétních příkladech.
5. Zhodnoťte zda ovlivňují marketingové komunikace jazyk mladých lidí a naopak.
6. Pokuste se nastínit budoucí vývoj v dané oblasti a zhodnoťte, které trendy jsou pro vývoj českého jazyka přínosné a které jdou proti jeho duchu.
Seznam doporučené literatury
ČMEJRKOVÁ, S.: Reklama v češtině, čeština v reklamě 1. vydání, Voznice, LEDA 2000, ISBN 80-85927-75-6
HACKL, B.: Propagační prostředky 2. vydání, Praha, Merkur 1977
KŘÍŽEK, Z., CRHA, I. : Jak psát reklamní text 2. vydání, Praha, GRADA 2003, ISBN 80-247-0556-7
FORET, M.a kol.: Marketing-základy a postupy 1. vydání, Praha, Computer Press 2001, ISBN 80-7226-558-X
Seznam doporučené literatury
ČMEJRKOVÁ, S.: Reklama v češtině, čeština v reklamě 1. vydání, Voznice, LEDA 2000, ISBN 80-85927-75-6
HACKL, B.: Propagační prostředky 2. vydání, Praha, Merkur 1977
KŘÍŽEK, Z., CRHA, I. : Jak psát reklamní text 2. vydání, Praha, GRADA 2003, ISBN 80-247-0556-7
FORET, M.a kol.: Marketing-základy a postupy 1. vydání, Praha, Computer Press 2001, ISBN 80-7226-558-X