- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část:
Dopad pandemie koronaviru na festivaly světelného umění
2. Praktická část:
Produkce audiovizuálního díla, nebo produkce souboru audiovizuálních děl, délka minimálně 12 min., nebo převod zadaného literárního scénáře středometrážního (31 - 59 min) hraného filmu do technického scénáře.
Hlavní téma v angličtině
The impact of the coronavirus pandemic on the festivals of light art
Název dle studenta
Dopad pandémie koronavírusu na festivaly svetelného umenia
Název dle studenta v angličtině
The Impact of the Coronavirus Pandemic on the Festivals of Light Art
Bakalárska práca sa zaoberá festivalmi svetelného umenia. Konkrétne Festivalom svetla a tieňa, Signal festivalom a festivalom Biela noc. Jej hlavným cieľom je opísať dopady pandémie koronavírusu na skúmané festivaly. Práca taktiež opisuje programy jednotlivých festivalov a ich kultúrny prínos. Bakalárska práca analyzuje a porovnáva činnosť festivalov v roku 2019 a 2020. Na výskum sú využívané dáta z dotazníkov, v ktorých sa zisťuje dopad na zdroje festivalov a na ľudí podieľajúcich sa na festivaloch. Ďalej čerpá z medializovaných informácií, záverečných správ a webových stránok festivalov.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on the festivals of light art. In particular, the Festival of light and shadow, Signal festival and the Festival of White night. Its main goal is to describe the impacts of coronavirus pandemic on the examined festivals. The thesis also describes the programmes of these festivals and their cultural benefits. The bachelor thesis analyses and compares the way how the festivals worked in the year 2019 and 2020. The research is based on the data from questionnaires, in which the impacts on the festival resources and on the people who take part in the festivals are analysed. Moreover, it obtains information from the media, the final reports and web-pages of the festivals.
Klíčová slova
festival, Festival svetla a tieňa, Biela noc, Signal festival, svetelné umenie, pandémia koronavírusu
Klíčová slova v angličtině
festival, Festival of light and shadow, White night festival, Signal festival, light art, coronavirus pandemic
Rozsah průvodní práce
50 s. (10 582 slov)
Jazyk
SK
Anotace
Bakalárska práca sa zaoberá festivalmi svetelného umenia. Konkrétne Festivalom svetla a tieňa, Signal festivalom a festivalom Biela noc. Jej hlavným cieľom je opísať dopady pandémie koronavírusu na skúmané festivaly. Práca taktiež opisuje programy jednotlivých festivalov a ich kultúrny prínos. Bakalárska práca analyzuje a porovnáva činnosť festivalov v roku 2019 a 2020. Na výskum sú využívané dáta z dotazníkov, v ktorých sa zisťuje dopad na zdroje festivalov a na ľudí podieľajúcich sa na festivaloch. Ďalej čerpá z medializovaných informácií, záverečných správ a webových stránok festivalov.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on the festivals of light art. In particular, the Festival of light and shadow, Signal festival and the Festival of White night. Its main goal is to describe the impacts of coronavirus pandemic on the examined festivals. The thesis also describes the programmes of these festivals and their cultural benefits. The bachelor thesis analyses and compares the way how the festivals worked in the year 2019 and 2020. The research is based on the data from questionnaires, in which the impacts on the festival resources and on the people who take part in the festivals are analysed. Moreover, it obtains information from the media, the final reports and web-pages of the festivals.
Klíčová slova
festival, Festival svetla a tieňa, Biela noc, Signal festival, svetelné umenie, pandémia koronavírusu
Klíčová slova v angličtině
festival, Festival of light and shadow, White night festival, Signal festival, light art, coronavirus pandemic
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do složky na NAS-AAV (viz níže). \
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Produkce audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 12 min, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Produkce souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Převod zadaného literárního scénáře středometrážního (31-59 min) hraného filmu do technického scénáře. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Požadované materiály praktické části (var. 1, 2): a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1, 2). b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2). c) Anotace (var. 1, 2). d) Technický scénář (var. 1).e) Štábová listina (var. 1, 2). f) Grafický návrh bookletu: PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách (var. 1, 2). g) Návrh filmového plakátu formát 70x100: PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách (var. 1). h) Vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA (var. 1, 2). i) Soubor, který obsahuje (var. 1, 2): Případovou studii o realizaci praktické části ve všech fázích výroby v rozsahu 2 normostrany, dialogovou listinu, synopsi (česky i anglicky) minimální rozsah 15 řádků, jen digitální verze, distribuční záměr, technický scénář, rozpočet filmu a finanční plán, štábovou listinu, natáčecí plán, denní dispozice, denní zprávy, seznam uzavřených smluv, vyúčtování filmu, ohlasy na film v tisku a další dle dispozic vedoucího práce.
Požadované materiály praktické části (var. 3): Technický scénář, produkční úvaha nad realizací, technologie realizace, marketingová a distribuční strategie (do 3 normostran), scénosled, složky technického scénáře, technické listy, harmonogram projektu, natáčecí plán, plán postprodukce, rozpočet, finanční plán.
Výstupy: technický scénář, rozbor technického scénáře
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány. Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- i. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do složky na NAS-AAV (viz níže). \
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Produkce audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 12 min, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Produkce souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Převod zadaného literárního scénáře středometrážního (31-59 min) hraného filmu do technického scénáře. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Požadované materiály praktické části (var. 1, 2): a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1, 2). b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2). c) Anotace (var. 1, 2). d) Technický scénář (var. 1).e) Štábová listina (var. 1, 2). f) Grafický návrh bookletu: PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách (var. 1, 2). g) Návrh filmového plakátu formát 70x100: PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách (var. 1). h) Vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA (var. 1, 2). i) Soubor, který obsahuje (var. 1, 2): Případovou studii o realizaci praktické části ve všech fázích výroby v rozsahu 2 normostrany, dialogovou listinu, synopsi (česky i anglicky) minimální rozsah 15 řádků, jen digitální verze, distribuční záměr, technický scénář, rozpočet filmu a finanční plán, štábovou listinu, natáčecí plán, denní dispozice, denní zprávy, seznam uzavřených smluv, vyúčtování filmu, ohlasy na film v tisku a další dle dispozic vedoucího práce.
Požadované materiály praktické části (var. 3): Technický scénář, produkční úvaha nad realizací, technologie realizace, marketingová a distribuční strategie (do 3 normostran), scénosled, složky technického scénáře, technické listy, harmonogram projektu, natáčecí plán, plán postprodukce, rozpočet, finanční plán.
Výstupy: technický scénář, rozbor technického scénáře
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány. Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- i. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby.
Seznam doporučené literatury
RUSNÁKOVÁ, Katarína. História a teória mediálneho umenia na Slovensku. Bratislava: Vysoká škola výtvarných umení, 2006. ISBN 80-89259-04-9.
MURIN, Michal a Jozef CSERES. Od analógového k digitálnemu... Nové pohľady na nové umenia V audiovizuálnom veku. Bratislava: Fakulta výtvarných umení v Banskej Bystrici, 2010. ISBN ISBN 978-80-89078-78-3.
ZÁLEŠÁK, Jan. Umění spolupráce. Praha: Akademie výtvarných umění, 2012. ISBN 9788087108260.
RUSNÁKOVÁ, Katarína. V toku pohyblivých obrazov. Bratislava: Vysoká škola výtvarných umení, 2005. ISBN 8088675979.
GERŽOVÁ, Jana. Slovník svetového a slovenského výtvarného umenia druhej polovice 20. storočia. Bratislava: Kruh súčasného umenia PROFIL, 1999. ISBN 80-968283-0-4.
Seznam doporučené literatury
RUSNÁKOVÁ, Katarína. História a teória mediálneho umenia na Slovensku. Bratislava: Vysoká škola výtvarných umení, 2006. ISBN 80-89259-04-9.
MURIN, Michal a Jozef CSERES. Od analógového k digitálnemu... Nové pohľady na nové umenia V audiovizuálnom veku. Bratislava: Fakulta výtvarných umení v Banskej Bystrici, 2010. ISBN ISBN 978-80-89078-78-3.
ZÁLEŠÁK, Jan. Umění spolupráce. Praha: Akademie výtvarných umění, 2012. ISBN 9788087108260.
RUSNÁKOVÁ, Katarína. V toku pohyblivých obrazov. Bratislava: Vysoká škola výtvarných umení, 2005. ISBN 8088675979.
GERŽOVÁ, Jana. Slovník svetového a slovenského výtvarného umenia druhej polovice 20. storočia. Bratislava: Kruh súčasného umenia PROFIL, 1999. ISBN 80-968283-0-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise prof. Ján Grečnár v 15:50 vítá studenta u obhajob své práce a na úvod se ptá, zda je seznámen s posudky svého vedoucího a oponenta teoretické a praktické práce - Kubizna odpovídá, že je seznámen.
Kubizna začíná prezentovat svou teoretickou práci a bezezbytku odpovídá na otázky vedoucího a oponenta práce. MgA. poukazuje na některé nedostatky, které se studentem rozebírá. Předsedou komise je dále vyzván, aby volně přešel na obhajobu prakatické části. Po prezentaci traileru komise diskutuje nad jeho úrovní a doporučuje studentovi jeho předělání. Kubizna dále přechází na svou praktickou práci. Student odpovídá na všechny otázky položené vedoucím a oponentem práce. Komise dále diskutuje nad jeho filmem a pokládá mu doplňující otázky na které bezezbytku odpovídá.
Předseda komise prof. Ján Grečnár v 16:12 ukončuje po dohodě se studentem a členy komise obhajobu.