- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část:
Ruchová složka ve filmové postprodukci - současné trendy a postupy
2. Praktická část:
Zvuková skladba audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 12 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV
Hlavní téma v angličtině
Foley in film post-production - current trends and practices
Název dle studenta
Ruchová složka ve filmové postprodukci - současné trendy a postupy
Název dle studenta v angličtině
Foley in Film Post-Production - Current Trends and Practices
Táto bakalárska práca sa zaoberá možnosťami tvorby ruchov vo filmovej postprodukcii. Okrem tradičných ruchovacích techník predstavuje aj súčasné trendy a postupy pri vyrábaní postprodukčných ruchov. Pomocou syntézy poznatkov získaných analytickými metódami vytvára subjektívne vyhodnotenie efektivity konkrétnych ruchovacích postupov.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with ways of creating foley in film postproduction. Aside from traditional foley techniques, it also presents current trends and practices in foley production. By synthesis of knowledge acquired by analytical methods, it creates a subjective evaluation of the efficiency of specific foley techniques.
Klíčová slova
ruchy, zvuková postprodukcia, nové technológie vytvárania ruchov
Klíčová slova v angličtině
foley, sound postproduction, new technologies of making foley
Rozsah průvodní práce
40 s. (44 247 znakov)
Jazyk
SK
Anotace
Táto bakalárska práca sa zaoberá možnosťami tvorby ruchov vo filmovej postprodukcii. Okrem tradičných ruchovacích techník predstavuje aj súčasné trendy a postupy pri vyrábaní postprodukčných ruchov. Pomocou syntézy poznatkov získaných analytickými metódami vytvára subjektívne vyhodnotenie efektivity konkrétnych ruchovacích postupov.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with ways of creating foley in film postproduction. Aside from traditional foley techniques, it also presents current trends and practices in foley production. By synthesis of knowledge acquired by analytical methods, it creates a subjective evaluation of the efficiency of specific foley techniques.
Klíčová slova
ruchy, zvuková postprodukcia, nové technológie vytvárania ruchov
Klíčová slova v angličtině
foley, sound postproduction, new technologies of making foley
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Zvuková skladba audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 12 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Zvuková skladba souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Zvuková skladba souboru krátkých animovaných filmů v celkové délce 10 minut. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Technický scénář (var. 1).
e) Štábová listina (var. 1, 2).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta Produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a - h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Zvuková skladba audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 12 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Zvuková skladba souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Zvuková skladba souboru krátkých animovaných filmů v celkové délce 10 minut. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Technický scénář (var. 1).
e) Štábová listina (var. 1, 2).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta Produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a - h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
BLÁHA, Ivo, 2014. Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla. Praha: Akademie múzických umění v Praze. ISBN 9788073313036. GREČNÁR, Ján, 2012. Zvuková realizácia filmu: Umenie majstra zvuku. Bratislava: Juga. ISBN 9788089030507. VIERS, Rick, 2008. The Sound Effects Bible. Studio City, California: Michael Wiese Productions. ISBN 9781932907483. THEME AMENT, Vanessa, 2009. The Foley Grail. Oxford: Focal Press. ISBN 9780240811253.
Seznam doporučené literatury
BLÁHA, Ivo, 2014. Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla. Praha: Akademie múzických umění v Praze. ISBN 9788073313036. GREČNÁR, Ján, 2012. Zvuková realizácia filmu: Umenie majstra zvuku. Bratislava: Juga. ISBN 9788089030507. VIERS, Rick, 2008. The Sound Effects Bible. Studio City, California: Michael Wiese Productions. ISBN 9781932907483. THEME AMENT, Vanessa, 2009. The Foley Grail. Oxford: Focal Press. ISBN 9780240811253.
Přílohy volně vložené
1 DVD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise prof. Ján Grečnár v 11:17 vítá studenta u obhajob své práce a na úvod se ptá, zda je seznámen s posudky svého vedoucího a oponenta teoretické a praktické práce - Majer odpovídá, že je seznámen.
Majer začíná prezetnovat svou teoretickou práci. Následně odpovídá na otázky vedoucího a oponenta včetně doplňujících otázek členů komise. Dále přechází na praktickou část své práce, kterou analizuje a odpovídá na všechny doplňující otázky vedoucího i oponenta práce. Čelnové pokládají několik doplňjících otázek k tématu na které student odpovídá a uvědomuje si některé problémy například s prostorem u diegetické hudby a podobně.
Předseda komise prof. Ján Grečnár v 11:37 ukončuje po dohodě se studentem a členy komise obhajobu.