Komerční reklama je dnes asi nejfrekventovanějším a nejviditelnějším představitelem celku marketingových komunikací. Jednosměrná, neosobní, placená forma komunikace seznamuje spotřebitele s produkty a pomáhá jim orientovat se na trhu. Podporuje ale reklama také nadspotřebu? A má nadspotřeba nějaké negativní důsledky? Jaká existují řešení současné situace?
Anotace v angličtině
Commercial advertising is currently propably the most frequent and visible part of the marketing communications. One-way, non-personal, paid type of marketig communication informs consumers about the products and helps them to orientate themselves in the market. Does the advertising also support overconsumption? And are there any negative consequences of the overconsumption? What are the possible solutions of the current situation?
Commercial advertising, overconsumption, marketing, marketing communications, Advertising, Public Relations, Sales Promotion, Personal Selling, Direct Marketing, media, corporation, consumerism, negative consequences, ecology, ethics.
Rozsah průvodní práce
49 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Komerční reklama je dnes asi nejfrekventovanějším a nejviditelnějším představitelem celku marketingových komunikací. Jednosměrná, neosobní, placená forma komunikace seznamuje spotřebitele s produkty a pomáhá jim orientovat se na trhu. Podporuje ale reklama také nadspotřebu? A má nadspotřeba nějaké negativní důsledky? Jaká existují řešení současné situace?
Anotace v angličtině
Commercial advertising is currently propably the most frequent and visible part of the marketing communications. One-way, non-personal, paid type of marketig communication informs consumers about the products and helps them to orientate themselves in the market. Does the advertising also support overconsumption? And are there any negative consequences of the overconsumption? What are the possible solutions of the current situation?
Commercial advertising, overconsumption, marketing, marketing communications, Advertising, Public Relations, Sales Promotion, Personal Selling, Direct Marketing, media, corporation, consumerism, negative consequences, ecology, ethics.
Zásady pro vypracování
1. Stručně popište vznik a vývoj reklamy v širším kontextu marketingových komunikací.
2. Analyzujte současnou situaci v oblasti reklamy.
3. Zjistěte, zda existují souvislosti mezi komerční reklamou a negativními důsledky nadspotřeby.
4. Vyhodnoťte svá zjištění.
5. Navrhněte optimální řešení do budoucna.
Zásady pro vypracování
1. Stručně popište vznik a vývoj reklamy v širším kontextu marketingových komunikací.
2. Analyzujte současnou situaci v oblasti reklamy.
3. Zjistěte, zda existují souvislosti mezi komerční reklamou a negativními důsledky nadspotřeby.
4. Vyhodnoťte svá zjištění.
5. Navrhněte optimální řešení do budoucna.
Seznam doporučené literatury
FORET, M.a kol.: Marketing-základy a postupy 1. vydání, Praha, Computer Press 2001, ISBN 80-7226-558-X
GORE, A.: Země na misce vah. Ekologie a lidský duch. 2. vydání, Praha, Argo 2000, ISBN 80-7203-310-7
KOHÁK, E. : Zelená svatozář 2. vydání, Praha, SLON 2002, ISBN 80-85850-86-9
KŘÍŽEK, Z., CRHA, I. : Život s reklamou 1. vydání, Praha, GRADA 2002, ISBN 80-247-0213-4
LIBROVÁ HANA, : Vlažní a váhaví 1. vydání, Brno, DOPLNĚK 2003, ISBN 80-7239-149-6
MANDER, J. : Čtyři důvody pro zrušení televize 1. vydání, Brno, DOPLNĚK 2000, ISBN 80-7239-063-5
MANDER, J. : V nepřítomnosti posvátného 1. vydání, Brno, DOPLNĚK 2003, ISBN 80-7239-075-9
Periodika:
Strategie, 2003-2004, ISSN 1210-3756
Hospodářské noviny, 2003-2004, ISSN 862-9587
Seznam doporučené literatury
FORET, M.a kol.: Marketing-základy a postupy 1. vydání, Praha, Computer Press 2001, ISBN 80-7226-558-X
GORE, A.: Země na misce vah. Ekologie a lidský duch. 2. vydání, Praha, Argo 2000, ISBN 80-7203-310-7
KOHÁK, E. : Zelená svatozář 2. vydání, Praha, SLON 2002, ISBN 80-85850-86-9
KŘÍŽEK, Z., CRHA, I. : Život s reklamou 1. vydání, Praha, GRADA 2002, ISBN 80-247-0213-4
LIBROVÁ HANA, : Vlažní a váhaví 1. vydání, Brno, DOPLNĚK 2003, ISBN 80-7239-149-6
MANDER, J. : Čtyři důvody pro zrušení televize 1. vydání, Brno, DOPLNĚK 2000, ISBN 80-7239-063-5
MANDER, J. : V nepřítomnosti posvátného 1. vydání, Brno, DOPLNĚK 2003, ISBN 80-7239-075-9
Periodika:
Strategie, 2003-2004, ISSN 1210-3756
Hospodářské noviny, 2003-2004, ISSN 862-9587