- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část:
Vývoj forem obrazového vyprávění ve filmech Alejandra Gonzáleze I\ narritu
2. Praktická část:
Kamera u audiovizuálního díla v minimální délce 20 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
Hlavní téma v angličtině
The Development of Visual Narrative Forms in the Films of Alejandro Gonzalez I\ nárritu
Název dle studenta
Vývoj forem obrazového vyprávění ve filmech Alejandra Gonzáleze Inárritu
Název dle studenta v angličtině
The Development of Visual Narrative Forms in the Films of Alejandro González Inárritu
Diplomová práca skúma premeny vizuálnych foriem naprieč tvorbou celovečerných filmov mexického režiséra Alejandra Gonzáleza Inárritu. Formálnou analýzou šiestich filmov vzniknutých medzi rokmi 2000 až 2015 skúma práca vzťah režiséra s kameramanmi Rodrigom Prietom a Emmanuelom Lubezkim. Cieľom diplomovej práce vytvoriť komplexný prehľad o doterajšej filmovej tvorbe Alejandra Gonzáleza I?árritu z vizuálneho hľadiska a charakterizovať mieru vplyvu kameramana na režisérovu víziu.
Anotace v angličtině
The diploma thesis examines the transformations of visual forms across selected feature films by the Mexican director Alejandro González Inárritu. Through a formal analysis of his six films made between 2000 and 2015, the thesis examines the director's relationship with the cinematographers Rodrigo Prieto and Emmanuel Lubezki. The aim of the diploma thesis is to create a comprehensive overview of Alejandro González I?árritu's past film production from a visual point of view, and to characterize the influence of the cinematographer on the director's vision.
Diplomová práca skúma premeny vizuálnych foriem naprieč tvorbou celovečerných filmov mexického režiséra Alejandra Gonzáleza Inárritu. Formálnou analýzou šiestich filmov vzniknutých medzi rokmi 2000 až 2015 skúma práca vzťah režiséra s kameramanmi Rodrigom Prietom a Emmanuelom Lubezkim. Cieľom diplomovej práce vytvoriť komplexný prehľad o doterajšej filmovej tvorbe Alejandra Gonzáleza I?árritu z vizuálneho hľadiska a charakterizovať mieru vplyvu kameramana na režisérovu víziu.
Anotace v angličtině
The diploma thesis examines the transformations of visual forms across selected feature films by the Mexican director Alejandro González Inárritu. Through a formal analysis of his six films made between 2000 and 2015, the thesis examines the director's relationship with the cinematographers Rodrigo Prieto and Emmanuel Lubezki. The aim of the diploma thesis is to create a comprehensive overview of Alejandro González I?árritu's past film production from a visual point of view, and to characterize the influence of the cinematographer on the director's vision.
1. Teoretická část: Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh. Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
1) Kamera u audiovizuálního díla v minimální délce 20 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV. 2) Kamera u souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV. 3) Projektová část (realizovaná prostřednictvím metody výzkumu uměním). Předložit veškeré materiály, které sloužily pro vývoj a přípravu absolventského projektu (např. fotografie z obhlídek, kamerové zkoušky, technický scénář, explikace apod.) a doplnit je rozborem resp. úvahou - srovnáním jak by autor - kameraman postupoval při vytvoření díla, pokud by se projekt snímal černobíle nebo barevně. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2). b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3). c) Anotace (var. 1, 2, 3). d) Technický scénář (var. 1). e) Štábová listina (var. 1, 2).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta Produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a - h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše. 2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací. 3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část: Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh. Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
1) Kamera u audiovizuálního díla v minimální délce 20 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV. 2) Kamera u souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV. 3) Projektová část (realizovaná prostřednictvím metody výzkumu uměním). Předložit veškeré materiály, které sloužily pro vývoj a přípravu absolventského projektu (např. fotografie z obhlídek, kamerové zkoušky, technický scénář, explikace apod.) a doplnit je rozborem resp. úvahou - srovnáním jak by autor - kameraman postupoval při vytvoření díla, pokud by se projekt snímal černobíle nebo barevně. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2). b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3). c) Anotace (var. 1, 2, 3). d) Technický scénář (var. 1). e) Štábová listina (var. 1, 2).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta Produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a - h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše. 2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací. 3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
BORDWELL, David a THOMPSON, Kristin. Umění filmu: Úvod do studia formy astylu. Praha: Akademie muzických umění, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6
THOMPSON, Kristin a BORDWELL, David. Dějiny filmu. Praha: AMU / NLN, 2011. ISBN 978-80-7331-207-7
TIRARD, Laurent. Lekce filmu. Praha: Dokořán, s. r. o., 2014. ISBN 978-80-7363-615-9
Interet Movie Database (IMDb) [online]. Dostupné z: https://www.imdb.com/
LOWENSTEIN, Stephen. My First Movie: Take Two: Ten Celebrated Directors Talk about Their First Film. New York:Pantheon, 2008. ISBN: 978-0-375-42347-5
Seznam doporučené literatury
BORDWELL, David a THOMPSON, Kristin. Umění filmu: Úvod do studia formy astylu. Praha: Akademie muzických umění, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6
THOMPSON, Kristin a BORDWELL, David. Dějiny filmu. Praha: AMU / NLN, 2011. ISBN 978-80-7331-207-7
TIRARD, Laurent. Lekce filmu. Praha: Dokořán, s. r. o., 2014. ISBN 978-80-7363-615-9
Interet Movie Database (IMDb) [online]. Dostupné z: https://www.imdb.com/
LOWENSTEIN, Stephen. My First Movie: Take Two: Ten Celebrated Directors Talk about Their First Film. New York:Pantheon, 2008. ISBN: 978-0-375-42347-5
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise SZZ doc. Janíková zahajuje obhajoby. Studentka nejprve představuje skrze svou obrazovou prezentaci svou teoretickou diplomovou práci. Následuje čtení posudků vedoucího práce a oponenta. Pochvalná vyjádření jsou v obou posudcích. Text je komisi doporučen k následnému vydání tiskem pro studijní účely.
Pokračujeme prezentací diplomového filmu. Po shlédnutí traileru k absolventskému filmu následuje čtení posudků vedoucího (návrh hodnocení A) i oponenta práce. Oponent upozorňuje na hrozbu příliš širokého spektra možných interpretací, přičemž oceňuje kvalitu obrazového zpracování filmu. Navrhuje hodnocení C.
Studentka má připraveny odpovědi na otázky z posudků a ke spokojenosti komise na všechny úplně odpovídá.
Předsedkyně komise SZZ končí ohajoby v 15:46.