Bakalářská práce je zaměřena na téma, týkající se oblasti motivace žen na rodičovské dovolené a jejich dalšímu vzdělávání, ve Zlínském kraji. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se skládá ze čtyř kapitol, ve kterých bylo cílem objasnit tuto problematiku a vymezit její základní pojmy a informace. Informuje zde také o dalším vzdělávání z pohledu matek na rodičovské dovolené, jejich přístupu ke vzdělávání a také možných překážek k němu.
V praktické části je popsána metodologie a postup kvantitativního výzkumu, kterým byla získána data. Tento výzkum byl prováděn formou dotazníkového šetření s uzavřenými otázkami.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the topic of motivating women on parental leave to further education in the Zlín region. The work is divided into two parts (theoretical and practical). The theoretical part consists of three chapters, which aimed to clarify this issue and define its basic concepts and information. It also informs about further education from the point of view of mothers on parental leave, their access to education and also possible obstacles to it.The practical part describes the methodology and procedure of quantitative research, by which the data were performed. This research was carried out in the form of a questionnaire survey with closed questions.
Klíčová slova
vzdělávání, specifika vzdělávání, motivace, vzdělávání dospělých, metody a formy vzdělávání, mateřská a rodičovská dovolená
Klíčová slova v angličtině
education, specifics of education, motivation, adult education, methods and forms of education, maternity and parental leave
Rozsah průvodní práce
64 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na téma, týkající se oblasti motivace žen na rodičovské dovolené a jejich dalšímu vzdělávání, ve Zlínském kraji. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se skládá ze čtyř kapitol, ve kterých bylo cílem objasnit tuto problematiku a vymezit její základní pojmy a informace. Informuje zde také o dalším vzdělávání z pohledu matek na rodičovské dovolené, jejich přístupu ke vzdělávání a také možných překážek k němu.
V praktické části je popsána metodologie a postup kvantitativního výzkumu, kterým byla získána data. Tento výzkum byl prováděn formou dotazníkového šetření s uzavřenými otázkami.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the topic of motivating women on parental leave to further education in the Zlín region. The work is divided into two parts (theoretical and practical). The theoretical part consists of three chapters, which aimed to clarify this issue and define its basic concepts and information. It also informs about further education from the point of view of mothers on parental leave, their access to education and also possible obstacles to it.The practical part describes the methodology and procedure of quantitative research, by which the data were performed. This research was carried out in the form of a questionnaire survey with closed questions.
Klíčová slova
vzdělávání, specifika vzdělávání, motivace, vzdělávání dospělých, metody a formy vzdělávání, mateřská a rodičovská dovolená
Klíčová slova v angličtině
education, specifics of education, motivation, adult education, methods and forms of education, maternity and parental leave
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti celoživotního učení, zájmového vzdělávání a problematiky žen na rodičovské dovolené.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti celoživotního učení, zájmového vzdělávání a problematiky žen na rodičovské dovolené.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ADAIR, John Eric, 2004. Efektivní motivace. Praha: Alfa publishing. ISBN 8086851001.
BENEŠ, Milan, 2008. Andragogika. Praha: Grada. ISBN 9788024725802.
PRŮCHA, Jan a Jaroslav VETEŠKA, 2012. Andragogický slovník. Praha: Grada. ISBN 9788024739601.
SOBOTKOVÁ, Irena, 2001. Psychologie rodiny. Praha: Portál. ISBN 8071785598.
ŠERÁK, Michal, 2009. Zájmové vzdělávání dospělých. Praha: Portál. ISBN 9788073675516.
Seznam doporučené literatury
ADAIR, John Eric, 2004. Efektivní motivace. Praha: Alfa publishing. ISBN 8086851001.
BENEŠ, Milan, 2008. Andragogika. Praha: Grada. ISBN 9788024725802.
PRŮCHA, Jan a Jaroslav VETEŠKA, 2012. Andragogický slovník. Praha: Grada. ISBN 9788024739601.
SOBOTKOVÁ, Irena, 2001. Psychologie rodiny. Praha: Portál. ISBN 8071785598.
ŠERÁK, Michal, 2009. Zájmové vzdělávání dospělých. Praha: Portál. ISBN 9788073675516.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka krátce zmínila motivaci k výběru tématu. Dále komisi bodově seznámila s metodologickým postupem. Uvedla výzkumné cíle, otázky a techniku sběru dat. Studentka neměla připravou prezentaci výsledných zjištění. Komise diskutovala statistické metody zpracování dat (např. relativní četnosti). Komise upozornila na nepřipravenost studentky na obhajobu závěrečné práce. Komise absentovala přednes výsledků práce. Zazněly výtky ke konstrukci dotazníku, kdy hlavní cíl práce sledovaly pouze 2 jeho položky. Přítomná vedoucí práce upozornila na nedostatečnou komunikaci ze strany studentky v rámci psaní BP. Komise upozornila, že studentka prostor pro obhajobu své práce naprosto nevyužila.
Komise shledala obhajobu práce jako nedostatečnou. Shledala závažné nedostatky v závěrečné práci studentky.