- All mandatory fields for this Thesis are filled in.
Main topic
Teoretická část:
Aplikace tříaktové dramatické struktury celovečerního filmu na krátkometrážní hraný formát
2. Praktická část:
Tři scénáře v rozsahu 10 až 15 stran, či dva scénáře v rozsahu 20 až 25 stran.
Main topic in English
Theoretical Part: Application of the three-act dramatic structure of a feature film to a short film (doc. MgA. ArtD. Jana Janíková) 2. Practical Part: Three screenplays in the range of 10 - 15 pages, or two screenplays in the range of 20 - 25 pages. (doc. MgA. ArtD. Jana Janíková)
Title according to student
Aplikace tříaktové dramatické struktury celovečerního filmu na krátkometrážní hraný formát
English title as given by the student
Application of the Three-act Dramatic Structure of a Feature Film to a Short Film
Bakalářská práce se zabývá definicí tří dramatických struktur a jejich
následnou aplikací na krátkometrážní film. Zaměřuje se na paradigma Syda Fielda, Blake Snyder's Beat Sheet a 8 sequence structure, popsanou v knize Screenwriting: The Sequence Approach. V teoretické části je vysvětlen význam struktur. Ve zkratce přibližuje jejich autory a popisuje pravidla jednotlivých struktur. V praktické části práce jsou aplikována tato pravidla na tři vybrané krátkometrážní filmy (The Neighbors' Window režiséra Marshalla Curryho, Školní sbor režiséra Kristófa Deáka a Timecode režiséra Juanjoho Giméneze Pe?i)
a je definováno, která pravidla struktur celovečerního filmu byla v těchto snímcích použita a jaká naopak chybí. Rozdíly jsou zobrazeny a popsány v grafech.
Annotation in English
The bachelor thesis deals with the definition of three dramatic structures
and their subsequent application to the short film. It focuses on the Syd Field paradigm,
Blake Snyder's Beat Sheet and 8 sequence structure described in the book Screenwriting:
The Sequence Approach. The theoretical part explains the importance of the structures. The
practical part of the thesis offers the application of these rules to three short films (The
Neighbors' Window directed by Marshall Curry, Školní sbor directed by Kristóf Deák and
Timecode directed by Juanjo Giménez Pe?a). It also states which feature film structure rules
were used in these short film and which are missing. The differences are shown and
described in charts.
Keywords
dramatická struktura, krátkometrážní film, Syd Field, Blake Snyder, Paul
Joseph Gulino
Keywords in English
dramatic structures, short film, Syd Field, Blake Snyder, Paul
Joseph Gulino
Length of the covering note
55 s.
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce se zabývá definicí tří dramatických struktur a jejich
následnou aplikací na krátkometrážní film. Zaměřuje se na paradigma Syda Fielda, Blake Snyder's Beat Sheet a 8 sequence structure, popsanou v knize Screenwriting: The Sequence Approach. V teoretické části je vysvětlen význam struktur. Ve zkratce přibližuje jejich autory a popisuje pravidla jednotlivých struktur. V praktické části práce jsou aplikována tato pravidla na tři vybrané krátkometrážní filmy (The Neighbors' Window režiséra Marshalla Curryho, Školní sbor režiséra Kristófa Deáka a Timecode režiséra Juanjoho Giméneze Pe?i)
a je definováno, která pravidla struktur celovečerního filmu byla v těchto snímcích použita a jaká naopak chybí. Rozdíly jsou zobrazeny a popsány v grafech.
Annotation in English
The bachelor thesis deals with the definition of three dramatic structures
and their subsequent application to the short film. It focuses on the Syd Field paradigm,
Blake Snyder's Beat Sheet and 8 sequence structure described in the book Screenwriting:
The Sequence Approach. The theoretical part explains the importance of the structures. The
practical part of the thesis offers the application of these rules to three short films (The
Neighbors' Window directed by Marshall Curry, Školní sbor directed by Kristóf Deák and
Timecode directed by Juanjo Giménez Pe?a). It also states which feature film structure rules
were used in these short film and which are missing. The differences are shown and
described in charts.
Keywords
dramatická struktura, krátkometrážní film, Syd Field, Blake Snyder, Paul
Joseph Gulino
Keywords in English
dramatic structures, short film, Syd Field, Blake Snyder, Paul
Joseph Gulino
Research Plan
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Režie audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 12 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Režie souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Tři scénáře v rozsahu 10 - 15 stran, či dva scénáře v rozsahu 20 - 25 stran. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Technický scénář (var. 1).
e) Štábová listina (var. 1, 2).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta Produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a - h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Research Plan
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Režie audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 12 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Režie souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Tři scénáře v rozsahu 10 - 15 stran, či dva scénáře v rozsahu 20 - 25 stran. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Technický scénář (var. 1).
e) Štábová listina (var. 1, 2).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta Produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a - h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1. Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2. Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3. Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Recommended resources
ARONSON, Linda. Scénář pro 21. století. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2014. ISBN 978-80-7331-314-2.
FIELD, Syd. Jak napsat dobrý scénář: základy scenáristiky. V Praze: Rybka, 2007. ISBN 80-87067-65-7.
VOGLER, GULINO, Paul Joseph. Screenwriting: the Sequence Approach. Bloomsbury, 2016. ISBN 978-0826415684.
SNYDER, Blake. Save the Cat!: the Last Book on Screenwriting You'll Ever Need. M. Wiese Productions, 2005. ISBN 9781932907001.
LABÍK, Ľudovít. Dramaturgia strihovej skladby: horizontálna a vertikálna štruktúra filmového príbehu. Zlín: VeRBuM, 2013. ISBN 978-80-87500-30-9.
Recommended resources
ARONSON, Linda. Scénář pro 21. století. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2014. ISBN 978-80-7331-314-2.
FIELD, Syd. Jak napsat dobrý scénář: základy scenáristiky. V Praze: Rybka, 2007. ISBN 80-87067-65-7.
VOGLER, GULINO, Paul Joseph. Screenwriting: the Sequence Approach. Bloomsbury, 2016. ISBN 978-0826415684.
SNYDER, Blake. Save the Cat!: the Last Book on Screenwriting You'll Ever Need. M. Wiese Productions, 2005. ISBN 9781932907001.
LABÍK, Ľudovít. Dramaturgia strihovej skladby: horizontálna a vertikálna štruktúra filmového príbehu. Zlín: VeRBuM, 2013. ISBN 978-80-87500-30-9.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
graphs
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Předsedkyně komise zahajuje obhajobu bakalářských prací studenta v 16:42. Student má přichystánu obrazovou prezentaci a seznamuje celou komisi se svou teoretickou bakalářskou prací. Student se věnuje poskytnutí vhledu do jeho metody práce (analýzy krátkých filmů) a sděluje komisi závěry, k nimž došel.
Následuje čtení z posudku vedoucí teoretické bakalářské práce s navrhovaným hodnocením B.
Posudek oponenta teoretické práce s návrhem hodnocení B.
Student má všechny otázky vypsány v prezentaci a připravil si na ně odpovědi, včetně grafických nákresů.
Předsedkyně SZZ vybízí k přistoupení k obhajobě praktické části, dvou scénářů (Dialogy, Kuželky). Jedná se o propletenec několika příběhových linií. Následuje čtení posudků vedoucí (mavrhuje hodnocení B) a oponenta práce (návrh hodnocení B). Student pokračuje odpovídáním na otázky z posudků, které má vypsány v obrazové prezentaci i s připravenými odpověďmi.
Předsedkyně komise SZZ doc. Janíková končí obhajoby v 17:15.