Bakalářská práce teoreticko-empirického charakteru je zaměřena na trávení volného času v rodině s dítětem předškolního věku. Teoretická část seznamuje se základními pojmy týkající se možností trávení volného času v rodině s dítětem předškolního věku. První kapitola se zaměřuje na rodinu s dítětem předškolního věku. V druhé kapitole je vymezen volný čas v rodině. Třetí kapitola pojednává o možnostech trávení volného času v rodině s dítětem předškolního věku. V empirické části práce jsou uvedeny výsledky výzkumu. Data byla získávána prostřednictvím dotazníku pro rodiče dětí předškolního věku. Hlavním cílem výzkumu bylo zjistit, jakým způsobem rodiče tráví volný čas s předškolním dítětem.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis theoretical and empirical character is focused on leisure activities in a family with a child of preschool age. The theoretical part introduces the basic concepts related to the leisure opportunities in a family with a child of preschool age. The first chapter focuses on a family with a preschool child. The second chapter defines the leisure family. The third chapter discusses the possibilities of spending leisure time in a family with a child of preschool age. The empirical part of the work presents the results of the research. Data were obtained through a questionnaire for parents of preschool children. The main objective of the research was to find out how parents spend their free time with preschool child.
Klíčová slova
dítě předškolního věku, nukleární rodina, volný čas, volnočasové aktivity
Klíčová slova v angličtině
preschool child, nuclear family, leisure, free time activities
Rozsah průvodní práce
55 s. (70 572 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce teoreticko-empirického charakteru je zaměřena na trávení volného času v rodině s dítětem předškolního věku. Teoretická část seznamuje se základními pojmy týkající se možností trávení volného času v rodině s dítětem předškolního věku. První kapitola se zaměřuje na rodinu s dítětem předškolního věku. V druhé kapitole je vymezen volný čas v rodině. Třetí kapitola pojednává o možnostech trávení volného času v rodině s dítětem předškolního věku. V empirické části práce jsou uvedeny výsledky výzkumu. Data byla získávána prostřednictvím dotazníku pro rodiče dětí předškolního věku. Hlavním cílem výzkumu bylo zjistit, jakým způsobem rodiče tráví volný čas s předškolním dítětem.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis theoretical and empirical character is focused on leisure activities in a family with a child of preschool age. The theoretical part introduces the basic concepts related to the leisure opportunities in a family with a child of preschool age. The first chapter focuses on a family with a preschool child. The second chapter defines the leisure family. The third chapter discusses the possibilities of spending leisure time in a family with a child of preschool age. The empirical part of the work presents the results of the research. Data were obtained through a questionnaire for parents of preschool children. The main objective of the research was to find out how parents spend their free time with preschool child.
Klíčová slova
dítě předškolního věku, nukleární rodina, volný čas, volnočasové aktivity
Klíčová slova v angličtině
preschool child, nuclear family, leisure, free time activities
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury týkající se trávení volného času v rodině.
Vymezení terminologie a teoretických východisek zaměřených na možnosti trávení volného času v rodině s dítětem předškolního věku.
Realizace kvantitativně orientovaného výzkumu prostřednictvím dotazníku pro rodiče.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků výzkumu a jejich shrnutí.
Seznam doporučené literatury
Hájek, B., Hofbauer, B., & Pávková, J. (2011). Pedagogické ovlivňování volného času: současné trendy ve výchově. Praha: Portál.
Kaplánek, M. (2017). Volný čas a jeho význam ve výchově. Praha: Portál.
Majerčíková, J. (2012). Rodina s predškolákom: výskum rodín s det'mi predškolského veku. Bratislava: Univerzita Komenského.
Mydlíková, E. (2018). Posudzovanie sociálnej rizikovosti rodiny. Trnava: Typi Universitatis Tyrnaviensis.
Pávková, J., Hájek, B., Hofbauer, B., Hrdličková, V., & Pavlíková, A. (2008). Pedagogika volného času: teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času. Praha: Portál.
Spagnola, M., & Fiese, B. H. (2007). A Context for Development in the Lives of Young Children. Family Routines and Rituals, 20(4), 284-299.
Seznam doporučené literatury
Hájek, B., Hofbauer, B., & Pávková, J. (2011). Pedagogické ovlivňování volného času: současné trendy ve výchově. Praha: Portál.
Kaplánek, M. (2017). Volný čas a jeho význam ve výchově. Praha: Portál.
Majerčíková, J. (2012). Rodina s predškolákom: výskum rodín s det'mi predškolského veku. Bratislava: Univerzita Komenského.
Mydlíková, E. (2018). Posudzovanie sociálnej rizikovosti rodiny. Trnava: Typi Universitatis Tyrnaviensis.
Pávková, J., Hájek, B., Hofbauer, B., Hrdličková, V., & Pavlíková, A. (2008). Pedagogika volného času: teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času. Praha: Portál.
Spagnola, M., & Fiese, B. H. (2007). A Context for Development in the Lives of Young Children. Family Routines and Rituals, 20(4), 284-299.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou bakalářskou práci zaměřenou na trávení volného času v rodině s dítětem předškolního věku. Uvedla cíle výzkumu, dílčí výzkumné cíle a otázky, metodu výzkumu a výzkumný vzorek. Plynule hovořila o výsledcích výzkumu. Studentka se vyjádřila k otázkám oponenta a vedoucího práce s výraznými nedostatky.