Cílem této bakalářské práce je vytvořit výtvarné aktivity pro podporu adaptace dětí mladších tří let v mateřské škole. Bakalářská práce má aplikační charakter. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy k tématu, mezi které patří specifika vývoje dětí od 2 do 3 let, výtvarná výchova v mateřských školách, dvouleté děti v mateřských školách a jejich adaptace. V praktické části je zpracována výtvarná řada jejíž cílem je podporovat adaptaci dětí na nové prostředí. Na základě provedené evaluace aktivit byla vypracována doporučení pro praxi mateřských škol.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to create art activities to support the adaptation of kindergarten children under three years of age. The approach of this work is primarily practical. The theoretical part defines the basic concepts of the topic among which belong the specifics of the development of the from 2 to 3 years old children, art education in kindergartens, and adaptation of the two years old. In the practical part, the art activities which are compiled in an art set are aimed to support the adaptation of the children in the new environment. According to the performed evaluation of art activities, recommendations for the practice of kindergartens were developed.
Klíčová slova
adaptace, výtvarné aktivity, dvouleté děti
Klíčová slova v angličtině
adaptation, art activities, two years old children
Rozsah průvodní práce
79 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této bakalářské práce je vytvořit výtvarné aktivity pro podporu adaptace dětí mladších tří let v mateřské škole. Bakalářská práce má aplikační charakter. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy k tématu, mezi které patří specifika vývoje dětí od 2 do 3 let, výtvarná výchova v mateřských školách, dvouleté děti v mateřských školách a jejich adaptace. V praktické části je zpracována výtvarná řada jejíž cílem je podporovat adaptaci dětí na nové prostředí. Na základě provedené evaluace aktivit byla vypracována doporučení pro praxi mateřských škol.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to create art activities to support the adaptation of kindergarten children under three years of age. The approach of this work is primarily practical. The theoretical part defines the basic concepts of the topic among which belong the specifics of the development of the from 2 to 3 years old children, art education in kindergartens, and adaptation of the two years old. In the practical part, the art activities which are compiled in an art set are aimed to support the adaptation of the children in the new environment. According to the performed evaluation of art activities, recommendations for the practice of kindergartens were developed.
Klíčová slova
adaptace, výtvarné aktivity, dvouleté děti
Klíčová slova v angličtině
adaptation, art activities, two years old children
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury zaměřené na podporu adaptace dětí od dvou do tří let v mateřské škole prostřednictvím výtvarných aktivit.
Vymezení terminologie a teoretických východisek týkajících se výtvarných aktivit dětí mladších tří let v mateřské škole.
Zpracování souboru výtvarných aktivit určených pro podporu adaptace dětí mladších tří let v mateřské škole.
Realizace a ověření souboru vybraných výtvarných aktivit pro děti od dvou do tří let v mateřské škole.
Evaluace souboru výtvarných aktivit a následné doporučení pro praxi mateřských škol.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury zaměřené na podporu adaptace dětí od dvou do tří let v mateřské škole prostřednictvím výtvarných aktivit.
Vymezení terminologie a teoretických východisek týkajících se výtvarných aktivit dětí mladších tří let v mateřské škole.
Zpracování souboru výtvarných aktivit určených pro podporu adaptace dětí mladších tří let v mateřské škole.
Realizace a ověření souboru vybraných výtvarných aktivit pro děti od dvou do tří let v mateřské škole.
Evaluace souboru výtvarných aktivit a následné doporučení pro praxi mateřských škol.
Seznam doporučené literatury
Charlesworth, R. (2014). Understanding child development. Australia: Wadsworth Cengage Learning.
Kropáčková, J., & Splavcová, H. (2016). Dvouleté děti v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe.
Křížová, Ž. (2018). Výtvarné náměty a techniky v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe.
Stehlíková Babyrádová, H. (2014). Výtvarný projev dítěte předškolního věku v jednadvacátém století. Olomouc: Univerzita Palackého.
Thorová, K. (2015). Vývojová psychologie: Proměny lidské psychiky od početí po smrt. Praha: Portál.
Seznam doporučené literatury
Charlesworth, R. (2014). Understanding child development. Australia: Wadsworth Cengage Learning.
Kropáčková, J., & Splavcová, H. (2016). Dvouleté děti v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe.
Křížová, Ž. (2018). Výtvarné náměty a techniky v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe.
Stehlíková Babyrádová, H. (2014). Výtvarný projev dítěte předškolního věku v jednadvacátém století. Olomouc: Univerzita Palackého.
Thorová, K. (2015). Vývojová psychologie: Proměny lidské psychiky od početí po smrt. Praha: Portál.
Přílohy volně vložené
informovaný souhlas
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou bakalářskou práci aplikačního typu. Studentka vymezila klíčové pojmy týkající se předmětné problematiky a uvedla ukázku sady výtvarných aktivit. Prezentovala výtvarné aktivity, cíle z pohledu učitele a organizační formy realizovaných aktivit. Plynule hovořila o sebereflexi a evaluaci výtvarné řady. Zkoušející studentce vytkl formulaci názvů témat výtvarných aktivit. Studentka se adekvátně vyjádřila k otázkám vedoucího a oponenta.