Tato práce se zabývá názory učitelek mateřských škol na využití portfolia dítěte. První kapitola teoretické části odkazuje na vymezení pojmu portfolio dítěte v mateřské škole a jeho vlastnosti. Druhá kapitola je zaměřena na didaktické poznatky o používání portfolia v MŠ. V poslední kapitole je vymezen dosavadní pohled učitelek mateřských škol na využívání portfolia při práci s dětmi a spolupráci s rodiči. Empirická část práce je realizovaná v duchu kvalitativního designu a hlavním cílem je interpretovat názory učitelek mateřských škol na využívání dětského portfolia v mateřských školách.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis focuses on the kindergarten's teachers' opinion on using the children's portfolio. The theoretical part refers to the understanding of a term children's portfolio in kindergarten and its properties. The theoretical part of this thesis refers to the relationship of the kindergarten teacher to the evaluation processes in the university. The second chapter defines the term portfolio. The second chapter focuses on defining the concept of portfolio. In the last chapter describe a teacher's current view on using a portfolio and cooperating with parents. In the last chapter I focus on the previous view of kindergarten teachers on the use of the portfolio in working with children and working with parents. Empirical part of the work is realized in the spirit of qualitative design and the main aim is to interpret the views of teachers of parent schools on the use of children's portfolios in parent schools.
Klíčová slova
Názory učitelek, dětské portfolio, pedagogická diagnostika, individualizace
Tato práce se zabývá názory učitelek mateřských škol na využití portfolia dítěte. První kapitola teoretické části odkazuje na vymezení pojmu portfolio dítěte v mateřské škole a jeho vlastnosti. Druhá kapitola je zaměřena na didaktické poznatky o používání portfolia v MŠ. V poslední kapitole je vymezen dosavadní pohled učitelek mateřských škol na využívání portfolia při práci s dětmi a spolupráci s rodiči. Empirická část práce je realizovaná v duchu kvalitativního designu a hlavním cílem je interpretovat názory učitelek mateřských škol na využívání dětského portfolia v mateřských školách.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis focuses on the kindergarten's teachers' opinion on using the children's portfolio. The theoretical part refers to the understanding of a term children's portfolio in kindergarten and its properties. The theoretical part of this thesis refers to the relationship of the kindergarten teacher to the evaluation processes in the university. The second chapter defines the term portfolio. The second chapter focuses on defining the concept of portfolio. In the last chapter describe a teacher's current view on using a portfolio and cooperating with parents. In the last chapter I focus on the previous view of kindergarten teachers on the use of the portfolio in working with children and working with parents. Empirical part of the work is realized in the spirit of qualitative design and the main aim is to interpret the views of teachers of parent schools on the use of children's portfolios in parent schools.
Klíčová slova
Názory učitelek, dětské portfolio, pedagogická diagnostika, individualizace
Seitz, H., & Bartholomew, C. (2008). Powerful Portfolios for Young Children. Early Childhood Education Journal, 36(1), 63-68.
Syslová, Z., Kratochvílová, J., & Fikarová, T. (2018). Pedagogická diagnostika v MŠ. Práce s portfoliem dítěte. Praha: Portál.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou bakalářskou práci. Vymezila klíčové pojmy, cíle teoretické části, hlavní a dílčí výzkumné cíle, výzkumnou metodu a výzkumný vzorek. Studentka plynule hovořila o výsledcích výzkumu. Zkoušející vytkl adekvátnost použité literatury u klíčových pojmů. Studentka samostatně odpověděla na otázky vedoucího a oponenta. Zkoušející ocenil aplikaci dvou výzkumných metod v praktické části bakalářské práce.