Bakalářská práce se zabývá využitím tabletu u dětí předškolního věku z pohledu učitele a je rozdělena na dvě části - teoretickou a empirickou. Hlavním cílem bylo zjistit názory učitelů na využití tabletu v mateřských školách u dětí předškolního věku. Teoretická část popisuje moderní digitální technologie a různé druhy gramotností, které jsou k jejich obsluze potřebné. Dále představuje tablet, jeho využití v mateřské škole k práci učitele a dětí a jeho přínosy a úskalí. Empirická část se věnuje kvantitativnímu výzkumu. Použitou výzkumnou metodou bylo dotazníkové šetření, které bylo provedeno s učiteli mateřských škol Zlínského kraje.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the use of tablet in preschool children from the teacher's point of view and is divided into two parts - theoretical and empirical. The main goal was to find out the opinions of teachers on the use tablet in kindergartens of preschool children. The theoretical part describes modern digital technologies and various types of literacy that are designed to be implemented. It also introduces the tablet and his using in kindergarten for the work of teachers and children and also his benefits and pitfalls. The empirical part is devoted to quantitative research. The research method used was a questionnaire survey, which was demonstrated with kindergarten teachers in the Zlín region.
Bakalářská práce se zabývá využitím tabletu u dětí předškolního věku z pohledu učitele a je rozdělena na dvě části - teoretickou a empirickou. Hlavním cílem bylo zjistit názory učitelů na využití tabletu v mateřských školách u dětí předškolního věku. Teoretická část popisuje moderní digitální technologie a různé druhy gramotností, které jsou k jejich obsluze potřebné. Dále představuje tablet, jeho využití v mateřské škole k práci učitele a dětí a jeho přínosy a úskalí. Empirická část se věnuje kvantitativnímu výzkumu. Použitou výzkumnou metodou bylo dotazníkové šetření, které bylo provedeno s učiteli mateřských škol Zlínského kraje.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the use of tablet in preschool children from the teacher's point of view and is divided into two parts - theoretical and empirical. The main goal was to find out the opinions of teachers on the use tablet in kindergartens of preschool children. The theoretical part describes modern digital technologies and various types of literacy that are designed to be implemented. It also introduces the tablet and his using in kindergarten for the work of teachers and children and also his benefits and pitfalls. The empirical part is devoted to quantitative research. The research method used was a questionnaire survey, which was demonstrated with kindergarten teachers in the Zlín region.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury týkající se využití moderních technologií v předškolním vzdělávání.
Vymezení teoretických východisek zaměřených na uplatnění tabletu v mateřské škole.
Příprava metodiky empirické části, stanovení výzkumného cíle a výzkumných otázek.
Realizace kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníku pro učitele mateřských škol.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků výzkumu a jejich shrnutí a formulace závěrů výzkumu.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury týkající se využití moderních technologií v předškolním vzdělávání.
Vymezení teoretických východisek zaměřených na uplatnění tabletu v mateřské škole.
Příprava metodiky empirické části, stanovení výzkumného cíle a výzkumných otázek.
Realizace kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníku pro učitele mateřských škol.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků výzkumu a jejich shrnutí a formulace závěrů výzkumu.
Seznam doporučené literatury
Caldwell, H., & Bird, J. (2015). Teaching with tablets. London: SAGE Publications, Inc.
Černý, M., & Mazáčová, P. (Eds.) (2015). Tablet ve školní praxi. Brno: Flow.
Jadrníčková, A. (2016). Digitálne technológie v predprimárnom vzdelávaní. S&PA,10(1), 48-72. Dostupné z https://unibook.upjs.sk/img/cms/ff-sapa-casopis/sapa01-2016.pdf
Neumajer, O., Rohlíková, L., & Zounek, J. (2015). Učíme se s tabletem: využití mobilních technologií ve vzdělávání. Praha: Wolters Kluwer.
Zounek, J., & Šeďová, K. (2009). Učitelé a technologie: mezi tradičním a moderním pojetím. Brno: Paido.
Seznam doporučené literatury
Caldwell, H., & Bird, J. (2015). Teaching with tablets. London: SAGE Publications, Inc.
Černý, M., & Mazáčová, P. (Eds.) (2015). Tablet ve školní praxi. Brno: Flow.
Jadrníčková, A. (2016). Digitálne technológie v predprimárnom vzdelávaní. S&PA,10(1), 48-72. Dostupné z https://unibook.upjs.sk/img/cms/ff-sapa-casopis/sapa01-2016.pdf
Neumajer, O., Rohlíková, L., & Zounek, J. (2015). Učíme se s tabletem: využití mobilních technologií ve vzdělávání. Praha: Wolters Kluwer.
Zounek, J., & Šeďová, K. (2009). Učitelé a technologie: mezi tradičním a moderním pojetím. Brno: Paido.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou bakalářskou práci. Studentka představila základní a dílčí výzkumné cíle a otázky. Prezentovala rovněž výzkumné metody a výzkumný vzorek. Studentka plynule hovořila o výsledcích výzkumu. Oponent se vyjádřil ke kvalitě zpracování empirické části bakalářské práce. Zkoušející konstatoval náročnost tématu. Oponent se vyjádřil k procesu tvorby bakalářské práce. Student se vyjádřil k otázkám oponenta a vedoucí práce. Studentka dokázala odpovědět na otázky zkoušejícího s drobnými nedostatky.