Diplomová práce se zabývá tématem bariér v práci začínajícího ředitele mateřské školy.
V teoretické části práce jsou sumarizovány poznatky o podstatě řízení mateřské školy a také je zde představena role ředitele mateřské školy se zaměřením na začínajícího ředitele mateřské školy. V praktické části je prezentován kvalitativně orientovaný výzkum, který byl realizován pomocí interview se začínajícími řediteli mateřských škol a analýzou koncepcí rozvoje mateřské školy. Výsledky práce pak odhalují bariéry prvotní, neočekávatelné a bariéry vyžadující zkušenosti, se kterými se setkávají začínající ředitelé mateřské školy.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the Barriers in Novice Kindergarten Principal´s Work.
The theoretical part summarizes knowledge about the basics of Kindergarten management and introduces the role of a Kindergarten Principal focusing on a novice Kindergarten Principal. The practical part presents a qualitatively oriented research realized in the form of an interview with novice Kindergarten Principals and kindergarten development analysis. Results of this thesis reveal barriers; initial, unexpected as well as barriers requiring experience, which novice kindergarten principals encounter.
Klíčová slova
začínající ředitel mateřské školy, řízení školy, vedení školy, styl vedení lidí,
self efficacy
Klíčová slova v angličtině
novice Kindergarten Principal, school management, school leadership, people
leadership style, self efficacy
Rozsah průvodní práce
84
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá tématem bariér v práci začínajícího ředitele mateřské školy.
V teoretické části práce jsou sumarizovány poznatky o podstatě řízení mateřské školy a také je zde představena role ředitele mateřské školy se zaměřením na začínajícího ředitele mateřské školy. V praktické části je prezentován kvalitativně orientovaný výzkum, který byl realizován pomocí interview se začínajícími řediteli mateřských škol a analýzou koncepcí rozvoje mateřské školy. Výsledky práce pak odhalují bariéry prvotní, neočekávatelné a bariéry vyžadující zkušenosti, se kterými se setkávají začínající ředitelé mateřské školy.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the Barriers in Novice Kindergarten Principal´s Work.
The theoretical part summarizes knowledge about the basics of Kindergarten management and introduces the role of a Kindergarten Principal focusing on a novice Kindergarten Principal. The practical part presents a qualitatively oriented research realized in the form of an interview with novice Kindergarten Principals and kindergarten development analysis. Results of this thesis reveal barriers; initial, unexpected as well as barriers requiring experience, which novice kindergarten principals encounter.
Klíčová slova
začínající ředitel mateřské školy, řízení školy, vedení školy, styl vedení lidí,
self efficacy
Klíčová slova v angličtině
novice Kindergarten Principal, school management, school leadership, people
leadership style, self efficacy
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury zaměřené na řízení mateřské školy.
Vymezení teoretických východisek vztahujících se k práci začínajícího ředitele mateřské školy.
Realizace kvalitativního výzkumu formou interview s řediteli mateřských škol.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a formulace závěrů výzkumu.
Seznam doporučené literatury
Bečvářová, Z. (2010). Kvalita, strategie a efektivita v řízení mateřské školy. Praha: Portál.
Bush, T., Bell, L., & Middlewood, D. (Eds.). (2019). Principles of educational leadership and management. Los Angeles: SAGE.
Pol, M., Hloušková, L., Novotný, P., & Sedláček, M. (2010). Profesní dráha ředitelů základních škol: od fáze profesní jistoty k novým výzvám. Studia paedagogica, 15(1), 85-105.
Trojan, V. (2019). Ředitel školy jako základní faktor pedagogického vedení. Praha: Univerzita Karlova v Praze.
Trojan, V., & Svobodová, Z. (2019). Subjektivní vnímání proměny role ředitele školy a obtížné prvky výkonu této profese v současné době. Pedagogická orientace, 29(2), 203-222.
Voda, J. (2015). Nové profesní výzvy učitele po jmenování ředitelem školy. Pedagogika, 65(2), 177-192.
Seznam doporučené literatury
Bečvářová, Z. (2010). Kvalita, strategie a efektivita v řízení mateřské školy. Praha: Portál.
Bush, T., Bell, L., & Middlewood, D. (Eds.). (2019). Principles of educational leadership and management. Los Angeles: SAGE.
Pol, M., Hloušková, L., Novotný, P., & Sedláček, M. (2010). Profesní dráha ředitelů základních škol: od fáze profesní jistoty k novým výzvám. Studia paedagogica, 15(1), 85-105.
Trojan, V. (2019). Ředitel školy jako základní faktor pedagogického vedení. Praha: Univerzita Karlova v Praze.
Trojan, V., & Svobodová, Z. (2019). Subjektivní vnímání proměny role ředitele školy a obtížné prvky výkonu této profese v současné době. Pedagogická orientace, 29(2), 203-222.
Voda, J. (2015). Nové profesní výzvy učitele po jmenování ředitelem školy. Pedagogika, 65(2), 177-192.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou diplomovou práci. Studentka reprezentovala teoretická východiska práce, zmínila hlavní a dílčí výzkumné cíle, charakterizovala výzkumný vzorek, popsala výzkumnou metodu, k analýze dat, vyjádřila se k interpretaci, diskusi a limitům výsledků výzkumu. Studentka odpověděla na otázky oponenta a vedoucího práce s drobnými nedostatky. Oponent se vyjádřil k tématu diplomové práce. Oponentka se vyjádřila k limitům teoretické práce, ocenila kvalitativní design výzkumu.