Dle daného formátu se tato bakalářská práce dělí na část teoretickou a praktickou. Část teoretická obsahuje především základní pojmy a jejich vysvětlení, vybrané postupy a další praktické pomůcky. Z této části pak čerpá navazující část druhá - praktická, kde je dále zpracován průzkum trhu formou kombinovaných technik marketingového výzkumu, především kvalitativního charakteru. Je zde určená cenová citlivost produktu, vyhodnocení hlavních cenových kategorií v odvětví a zařazení daného produktu do vhodné cenové kategorie. Dále následuje podrobný popis značky a produktu v další návaznosti na cíl této práce, kterým je zpracování podnikatelského záměru, zmapování konkurenčního prostředí v odvětví a prosazení produktu pomocí specifických marketingových nástrojů a možností propagace. Tímto produktem jsou originální autorské šátky s širokým spektrem využití.
Anotace v angličtině
According to given format, this Bachelor Thesis is divided into the theoretical and practical part. Above all, the theoretical part contains crucial terms and their explanation, following with chosen procedural rules and other practical aids. The second part is based on the theory given in the first one, starting with rather qualitative research based on a combination of marketing research techniques. Price sensitivity of a product is hereby defined along with evaluation of main price categories in the industry and the given product is fitted within the suitable price category. In addition, there is the accurate description of the brand and product. The ultimate goal of this thesis follows. Providing a business scheme, revealing the competitive environment in the industry, claiming the position on the market by using specific marketing tools and promotion possibilities are the key elements to be fulfilled. Original authorial scarves of a multifunctional use are the crucial product.
business plan, business scheme, enterprise, entrepreneurship, entrepreneur, marketing mix, target market, market environment, marketing research, market saturation, marketing strategy, market penetration, ways of promotion, scarf, scarfs, scarves
Rozsah průvodní práce
80
Jazyk
AN
Anotace
Dle daného formátu se tato bakalářská práce dělí na část teoretickou a praktickou. Část teoretická obsahuje především základní pojmy a jejich vysvětlení, vybrané postupy a další praktické pomůcky. Z této části pak čerpá navazující část druhá - praktická, kde je dále zpracován průzkum trhu formou kombinovaných technik marketingového výzkumu, především kvalitativního charakteru. Je zde určená cenová citlivost produktu, vyhodnocení hlavních cenových kategorií v odvětví a zařazení daného produktu do vhodné cenové kategorie. Dále následuje podrobný popis značky a produktu v další návaznosti na cíl této práce, kterým je zpracování podnikatelského záměru, zmapování konkurenčního prostředí v odvětví a prosazení produktu pomocí specifických marketingových nástrojů a možností propagace. Tímto produktem jsou originální autorské šátky s širokým spektrem využití.
Anotace v angličtině
According to given format, this Bachelor Thesis is divided into the theoretical and practical part. Above all, the theoretical part contains crucial terms and their explanation, following with chosen procedural rules and other practical aids. The second part is based on the theory given in the first one, starting with rather qualitative research based on a combination of marketing research techniques. Price sensitivity of a product is hereby defined along with evaluation of main price categories in the industry and the given product is fitted within the suitable price category. In addition, there is the accurate description of the brand and product. The ultimate goal of this thesis follows. Providing a business scheme, revealing the competitive environment in the industry, claiming the position on the market by using specific marketing tools and promotion possibilities are the key elements to be fulfilled. Original authorial scarves of a multifunctional use are the crucial product.
business plan, business scheme, enterprise, entrepreneurship, entrepreneur, marketing mix, target market, market environment, marketing research, market saturation, marketing strategy, market penetration, ways of promotion, scarf, scarfs, scarves
Zásady pro vypracování
Literární rešerše pro založení nového podnikatelského subjektu Analýza situace na trhu Analýza konkurence a segmentace trhu Vypracování podnikatelského plánu Zhodnocení navrženého plánu a sestavení rizikové analýzy
Zásady pro vypracování
Literární rešerše pro založení nového podnikatelského subjektu Analýza situace na trhu Analýza konkurence a segmentace trhu Vypracování podnikatelského plánu Zhodnocení navrženého plánu a sestavení rizikové analýzy
Seznam doporučené literatury
Abrams, Rhonda. 2014. Successful Business Plan Secrets & Strategies: America's Best-selling Business Plan Guide! La Vergne: Ingram. Burns, Leslie. Davis. 2011. The Business of Fashion: Designing, Manufacturing, and Marketing. London: Bloomsbury. Hines, Tony. 2007. Fashion Marketing: Contemporary Issues. Oxford: Butterworth-Heinemann. Ottman, Jacquelyn A. 2011. The New Rules of Green Marketing: Strategies, Tools, and Inspiration for Sustainable Branding. Sheffield: Greenleaf. Shelton, Hal. 2017. The Secrets to Writing a Successful Business Plan: A Pro Shares a Step-by-step Guide to Creating a Plan That Gets Results. Rockville: Summit Valley Press.
Seznam doporučené literatury
Abrams, Rhonda. 2014. Successful Business Plan Secrets & Strategies: America's Best-selling Business Plan Guide! La Vergne: Ingram. Burns, Leslie. Davis. 2011. The Business of Fashion: Designing, Manufacturing, and Marketing. London: Bloomsbury. Hines, Tony. 2007. Fashion Marketing: Contemporary Issues. Oxford: Butterworth-Heinemann. Ottman, Jacquelyn A. 2011. The New Rules of Green Marketing: Strategies, Tools, and Inspiration for Sustainable Branding. Sheffield: Greenleaf. Shelton, Hal. 2017. The Secrets to Writing a Successful Business Plan: A Pro Shares a Step-by-step Guide to Creating a Plan That Gets Results. Rockville: Summit Valley Press.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil svou práci. Po přečtení posudků komise položila následující otázky:
Which segment of the market do you focus on?
Where can you see a weakness of your plan?
What literature did you study in order to create your questionnaire?
Are these sources included in your thesis?
What does this "green consumer" want? Are your products made of polyester? Do you know what polyester is? Have you investigated the material? Is the investigation in your thesis? Is this based on your research?
Did you check whether what the source [given by the student] says is in line with what your target customers prefer?
In the part about your survey, you mention there were about 97 respondents - how can you prove that these respondents are a representative sample? How did you choose them?
Why did you choose only people on Facebook? How can you prove they are a representative sample of the whole market?
How do you address middle-aged women?
Regarding your revenues, where did you come up with the number?
There were numerous mistakes in your presentation. Do you understand how important it is to be professional regarding your use of the English language?
Can you clarify your income statement, taxes? What is an income statement, what are its parts, what is the final product of the statement?
Hlasování přítomno 5 členů komise. Komise hlasovala pro F: 5:0.
Student neodstranil nedostatky z předešlé práce, anglický jazyk v práci neodpovídal požadavkům na absolventa oboru Anglický jazyk pro manažerskou praxi. Prezentace neodpovídala očekávanému způsobu prezentace podnikatelského záměru a obsahovala množství chyb v anglickém jazyce. Student nebyl schopen adekvátním způsobem reagovat na většinu otázek položených při obhajobě.