- All mandatory fields for this Thesis are filled in.
Main topic
1. Teoretická část: Žánrová analýza československých filmových muzikálů 60. let
2. Praktická část: Střihová skladba audiovizuálního díla, nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 12min., nebo projektová část teoretické bakalářské práce.
Main topic in English
1. Theoretical part: Genre Analysis of Czechoslovakian Film Musicals of the 60s - doc. MgA. Libor Nemeškal, Ph.D. 2. Practical part: Audiovisual Work or Thematical Set of Audiovisual Works. Lenght at least 12 Minutes or Project Part of Theoretical Bachelor Thesis - doc. MgA. Libor Nemeškal, Ph.D.
Title according to student
Žánrová analýza československých filmových muzikálů 60. let
English title as given by the student
Genre Analysis of Czechoslovakian Film Musicals of the 60s
Hlavním tématem bakalářské práce je žánrová analýza vybraných československých muzikálů 60. let. V teoretické části se zaměřuje především na žánr filmového muzikálu, jeho konvence a vývoj. Také poskytuje stručné shrnutí historického kontextu Československa. Konvence muzikálu jsou shrnuty do souboru otázek, které jsou v analytické části aplikovány na konkrétních osm filmů - Starci na chmelu (1964), Dáma na kolejích (1966), Kdyby tisíc klarinetů (1964), Limonádový Joe aneb Koňská opera (1964), Šíleně smutná princezna (1968), Ta naše písnička česká (1967), Bylo čtvrt a bude půl (1968) a Světáci (1969). V závěru je shrnuto, jaké žánrové konvence filmy dodržují a jaké porušují.
Annotation in English
The main topic of the bachelor thesis is a genre analysis of selected Czechoslovakian musical films from the 1960s. In the theoretical part it is mainly focused on the film musical genre, its conventions and evolution. There is also a summary of the historic context of the 60s in Czechoslovakia. Conven-tions of the film musical is than summarized in a set of questions, which are in the analytical part applied on eight films- Starci na chmelu (1964), Dáma na kolejích (1966), Kdyby tisíc klari-netů (1964), Limonádový Joe aneb Koňská opera (1964), Šíleně smutná princezna (1968), Ta naše písnička česká (1967), Bylo čtvrt a bude půl (1968) and Světáci (1969). In the conclusion it is sum-marized which conventions are kept and which are not.
Keywords
Filmový muzikál, žánr, 60. léta, Československo, hudební film
Keywords in English
Film musical, genre, 1960s, Czechoslovakia
Length of the covering note
78 s.
Language
CZ
Annotation
Hlavním tématem bakalářské práce je žánrová analýza vybraných československých muzikálů 60. let. V teoretické části se zaměřuje především na žánr filmového muzikálu, jeho konvence a vývoj. Také poskytuje stručné shrnutí historického kontextu Československa. Konvence muzikálu jsou shrnuty do souboru otázek, které jsou v analytické části aplikovány na konkrétních osm filmů - Starci na chmelu (1964), Dáma na kolejích (1966), Kdyby tisíc klarinetů (1964), Limonádový Joe aneb Koňská opera (1964), Šíleně smutná princezna (1968), Ta naše písnička česká (1967), Bylo čtvrt a bude půl (1968) a Světáci (1969). V závěru je shrnuto, jaké žánrové konvence filmy dodržují a jaké porušují.
Annotation in English
The main topic of the bachelor thesis is a genre analysis of selected Czechoslovakian musical films from the 1960s. In the theoretical part it is mainly focused on the film musical genre, its conventions and evolution. There is also a summary of the historic context of the 60s in Czechoslovakia. Conven-tions of the film musical is than summarized in a set of questions, which are in the analytical part applied on eight films- Starci na chmelu (1964), Dáma na kolejích (1966), Kdyby tisíc klari-netů (1964), Limonádový Joe aneb Koňská opera (1964), Šíleně smutná princezna (1968), Ta naše písnička česká (1967), Bylo čtvrt a bude půl (1968) and Světáci (1969). In the conclusion it is sum-marized which conventions are kept and which are not.
Keywords
Filmový muzikál, žánr, 60. léta, Československo, hudební film
Keywords in English
Film musical, genre, 1960s, Czechoslovakia
Research Plan
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Střihová skladba audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 12 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Střihová skladba souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Projektová část (realizovaná prostřednictvím metody výzkumu uměním) střihového charakteru úzce související s teoretickou částí práce. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Technický scénář (var. 1).
e) Štábová listina (var. 1, 2, 3).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a - h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1) Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2) Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3) Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Research Plan
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: Jednotná formální úprava teoretické části práce, její uložení a zpřístupnění se řídí aktuální verzí příslušné směrnice rektora. Student odevzdává 1 ks fyzické (tištěné) práce v pevné vazbě. Tištěná verze práce obsahuje originální "Zadání DP/BP" včetně příslušných podpisů a studentem podepsané Prohlášení o původnosti práce. Práce v elektronické podobě obsahuje nascanované "Zadání DP/BP" se všemi formálními náležitostmi a také nepodepsané Prohlášení studenta o původnosti práce. Plný text elektronické verze ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) student odevzdá nahráním do IS/STAG a do příslušné složky na NAS-AAV (viz níže).
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti do podoby akademického/odborného textu.
2. Praktická část:
Přípustné varianty praktické části:
1) Střihová skladba audiovizuálního díla (vyrobeného v systému řízené výroby FMK) v minimální délce 12 minut, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
2) Střihová skladba souboru audiovizuálních děl oficiálně schváleného před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba, ve výstupní kvalitě uvedené ve Výrobní knize AAV.
3) Projektová část (realizovaná prostřednictvím metody výzkumu uměním) střihového charakteru úzce související s teoretickou částí práce. Varianta musí být schválena před odevzdáním Výrobní komisí ateliéru Audiovizuální tvorba.
Další požadované materiály praktické části:
a) Upoutávka, teaser či trailer na předložené audiovizuální dílo (var. 1 a 2).
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah 2 normostrany (var. 1, 2, 3).
c) Anotace (var. 1, 2, 3).
d) Technický scénář (var. 1).
e) Štábová listina (var. 1, 2, 3).
V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet doložení požadovaných materiálu a - h dle zadání specializace Produkce. Tato data odevzdává za projekt vždy jeden člověk. Nezbytná je konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy dle Výrobní knihy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Uložení na NAS:
Ve složce na NAS-AAV, označené "Bakalářská / Magisterská práce" uložte:
1) Teoretickou práci ve formátu PDF/A a případné přílohy (zkomprimované do jednoho zip souboru) dle specifikací výše.
2) Vytvořte podsložku Praktická práce, která bude obsahovat materiály částí a- h. Řádně nazvaný film/absolventské dílo odevzdávejte ve formátech splňujících vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací.
3) Vytvořte podsložku s názvem Katalog, která bude obsahovat "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně": 10 kusů obrazové dokumentace praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Recommended resources
ALTMAN, Rick. The American Film Musical. Indiana University Press, 1987. ISBN 9780253205148.
ALTMAN, Rick. Film/Genre. Bloomsbury Academic, 1998. ISBN 9780851707174.
ALTMAN, Rick. Genre: The Musical: A Reader. Routledge & Kegan Paul, 1981. ISBN 9780710008169.
OSOLSOBĚ, Ivo. Muzikál je, když--. Praha: Supraphon, 1967. Hudba na každém kroku (Supraphon).
ROHÁL, Robert a Vítek CHADIMA. České zpívající filmy. [Praha]: Petrklíč, 2010. ISBN 978-80-7229-235-6.
VALTROVÁ, Marie. Vratislav Blažek: hráč před Bohem a lidmi. Praha: Achát, 1998. ISBN 80-902221-8-8.
PTÁČEK, Luboš. Panorama českého filmu. Olomouc: Rubico, 2000. ISBN 80-85839-54-7.
SKUPA, Lukáš. Vadí - nevadí: česká filmová cenzura v 60. letech. [Praha]: NFA, [2016]. ISBN 978-80-7004-172-7.
SUCHÝ, Jiří, Jiří ŠLITR, Jiří BAŽANT, Vratislav BLAŽEK, Vlastimil HÁLA a Jiří MALÁSEK. Starci a klarinety. Praha: BMG Ariola ČR/SR, p1964, p1965, p1996.
Recommended resources
ALTMAN, Rick. The American Film Musical. Indiana University Press, 1987. ISBN 9780253205148.
ALTMAN, Rick. Film/Genre. Bloomsbury Academic, 1998. ISBN 9780851707174.
ALTMAN, Rick. Genre: The Musical: A Reader. Routledge & Kegan Paul, 1981. ISBN 9780710008169.
OSOLSOBĚ, Ivo. Muzikál je, když--. Praha: Supraphon, 1967. Hudba na každém kroku (Supraphon).
ROHÁL, Robert a Vítek CHADIMA. České zpívající filmy. [Praha]: Petrklíč, 2010. ISBN 978-80-7229-235-6.
VALTROVÁ, Marie. Vratislav Blažek: hráč před Bohem a lidmi. Praha: Achát, 1998. ISBN 80-902221-8-8.
PTÁČEK, Luboš. Panorama českého filmu. Olomouc: Rubico, 2000. ISBN 80-85839-54-7.
SKUPA, Lukáš. Vadí - nevadí: česká filmová cenzura v 60. letech. [Praha]: NFA, [2016]. ISBN 978-80-7004-172-7.
SUCHÝ, Jiří, Jiří ŠLITR, Jiří BAŽANT, Vratislav BLAŽEK, Vlastimil HÁLA a Jiří MALÁSEK. Starci a klarinety. Praha: BMG Ariola ČR/SR, p1964, p1965, p1996.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
schemes, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
11:43 předseda komise doc. Nemeškal zahajuje obhajobu SZZ. Klára Neumannová začíná svou obhajobu teoretické bakalářské práce. Studentka exponuje problematiku díla. doc. Nemeškal hodnotí teoretickou část práce. Převážně velice pozitivně hodnotí jak teoretickou, tak i analytickou část práce. Oponent práce MgA. Ondruš zahajuje výklad svého oponentského posudku. Práci hodnotí taktééž velice kladně. Studentka následně pokračuje zodpovězením otázek oponenta MgA. Juraje Ondruše a vedoucího práce doc. Nemeškala. Hovoří plynule a zadané otázky korektně zodpovídá. doc. Nemeškal ukončuje debatu závěrečným shrnutím ze své strany.
11:52 Klára zahajuje prezentaci své praktické bakalářské části formou traileru. Vzniká debata mezi studentkou a komisí. Studentka zodpovídá otázky MgA. Krchy a doc. Nemeškala. Práce je od obou zkoušenících hodnocena jako A - Výborně.