Ve své práci se budu zabývat bolestivým a stále se opakujícím a zkoumaným tématem, šikanou. Zaměřím se na šikanu ve volnočasových kroužcích. V domovech dětí a mládeže, ve střediscích volného času a ve sportovních kroužcích. Vyskytuje se vlastně šikana ve skupinách, kde mají děti společné zájmy? Na tuto otázku se pokusím odpovědět výsledkem výzkumu v praktické části této bakalářské práce, který je tvořen jak kvantitativně, tak kvalitativně.
Anotace v angličtině
My thesis deal with a painful and continuously repetitive and researched subject, bullying. I focus on bullying in groups for leisure activities. In Children´s homes, in leisure centres and sports clubs. Does bullying occur in groups, where children have the same interests? I try to answer this question by the result of research, described in the practical part of this bachelor thesis, both quantitative and qualitative.
Klíčová slova
šikana, agresor, oběť, volný čas
Klíčová slova v angličtině
bullying, aggressor, victim, leisure
Rozsah průvodní práce
64 s. (97 109 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Ve své práci se budu zabývat bolestivým a stále se opakujícím a zkoumaným tématem, šikanou. Zaměřím se na šikanu ve volnočasových kroužcích. V domovech dětí a mládeže, ve střediscích volného času a ve sportovních kroužcích. Vyskytuje se vlastně šikana ve skupinách, kde mají děti společné zájmy? Na tuto otázku se pokusím odpovědět výsledkem výzkumu v praktické části této bakalářské práce, který je tvořen jak kvantitativně, tak kvalitativně.
Anotace v angličtině
My thesis deal with a painful and continuously repetitive and researched subject, bullying. I focus on bullying in groups for leisure activities. In Children´s homes, in leisure centres and sports clubs. Does bullying occur in groups, where children have the same interests? I try to answer this question by the result of research, described in the practical part of this bachelor thesis, both quantitative and qualitative.
Klíčová slova
šikana, agresor, oběť, volný čas
Klíčová slova v angličtině
bullying, aggressor, victim, leisure
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti šikany, osobnosti agresora a klimatu domů dětí a mládeže.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporuční pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti šikany, osobnosti agresora a klimatu domů dětí a mládeže.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporuční pro praxi.
Seznam doporučené literatury
KOLÁŘ, Michal. Skrytý svět šikanování ve školách. Příčiny, diagnostika a praktická pomoc. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-123-1.
ŘÍČAN, Pavel. Agresivita a šikana mezi dětmi. Jak dát dětem ve škole pocit bezpečí. Praha: Portál, 1995. ISBN 80-7178-049-9.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KOLÁŘ, Michal. Nová cesta k léčbě šikany. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-871-5.
MARTÍNEK, Zdeněk. Agresivita a kriminalita školní mládeže. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2310-5.
Seznam doporučené literatury
KOLÁŘ, Michal. Skrytý svět šikanování ve školách. Příčiny, diagnostika a praktická pomoc. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-123-1.
ŘÍČAN, Pavel. Agresivita a šikana mezi dětmi. Jak dát dětem ve škole pocit bezpečí. Praha: Portál, 1995. ISBN 80-7178-049-9.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KOLÁŘ, Michal. Nová cesta k léčbě šikany. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-871-5.
MARTÍNEK, Zdeněk. Agresivita a kriminalita školní mládeže. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2310-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zmínila motivaci k vybranému tématu závěrečné práce. Popisovala teoretická východiska, vymezila ústřední pojem. Zminila některá fakta a úskalí o šikaně ve volnočasových zařízeních. Bodově vymezila klíčová témata teoretické části práce. Následně uvedla hlavní výzkumné cíle a otázky. Popsala také metody a techniky sběru dat, charakterizovala výzkumný soubor. Podrobněji prezentovala výsledná zjištění. Studentka upozornila na úskalí výzkumu. Následně odpovídala na otázky vedoucího a oponentky práce.
Komise diskutovala věkovou strukturu respondentů - 4-14 let. Výhrady zazněly k volbě respondentů nižšího věku (4-7 let). Komise se doptávala na způsob vyplňování dotazníku u dětí, které neumí číst a psát. Zazněly výhrady ke struktuře položek dotazníků, kterým nemohly děti v tomto věku rozumět. Komise absentovala položky dotazníku, které by se zaměřili na pocity dětí, vztahy apod.