Tématem mé bakalářské práce je analýza konkurenceschopnosti a konkurenčních výhod společnosti SWS a.s. Teoretické poznatky na toto téma jsou shromážděny v první části, kde se zabývám literárním průzkumem, souvisejícím s konkurenční schopností podniku. Nejprve formuluji pojem distributor, marketingové prostředí, cíle podniku, podstatu konkurenceschopnosti a konkurenčních výhod, jakým způsobem jich lze dosáhnout a jakou strategii může firma zaujmout při jejich získávání.
V analytické části práce představuji společnost SWS a.s., portfolio produktů, analyzuji zákazníky, dodavatele, konkurenty. Dále zkoumám konkurenční výhody firmy, její přednosti a nedostatky pomocí SWOT analýzy. Charakterizuji odvětví pomocí Porterovy analýzy.
Na základě hlavních nedostatků zjištěných analýzou v závěru práce navrhuji opatření pro zlepšení konkurenceschopnosti firmy SWS a.s. na trhu.
Anotace v angličtině
Analysis of competitiveness and competitive advantages of the SWS a.s. company is the theme of my bachelor project. There has been done the theoretical research first. I explain the meaning of the distribution sale channel, marketing surroundings, I mention goals of a company in general. I also try to define the basic business strategies which should a company follow to gain competitive advantages and to become competitive.
The second part is focused rather analytically. First I introduce the SWS company. I speak about its history and aslo current situation. I describe the company‘s product portfolio. Then I present my research of existing competitors, suppliers and customers. After this research had been done I was able to explore the competitive advantages of SWS and its strenghts and weaknesses, opportunities and threats. The result is shown in the SWOT analysis. Conclusion of my project displays my suggestions and my own opinions about how to increase the competitiveness and competitive advantages of SWS company.
Tématem mé bakalářské práce je analýza konkurenceschopnosti a konkurenčních výhod společnosti SWS a.s. Teoretické poznatky na toto téma jsou shromážděny v první části, kde se zabývám literárním průzkumem, souvisejícím s konkurenční schopností podniku. Nejprve formuluji pojem distributor, marketingové prostředí, cíle podniku, podstatu konkurenceschopnosti a konkurenčních výhod, jakým způsobem jich lze dosáhnout a jakou strategii může firma zaujmout při jejich získávání.
V analytické části práce představuji společnost SWS a.s., portfolio produktů, analyzuji zákazníky, dodavatele, konkurenty. Dále zkoumám konkurenční výhody firmy, její přednosti a nedostatky pomocí SWOT analýzy. Charakterizuji odvětví pomocí Porterovy analýzy.
Na základě hlavních nedostatků zjištěných analýzou v závěru práce navrhuji opatření pro zlepšení konkurenceschopnosti firmy SWS a.s. na trhu.
Anotace v angličtině
Analysis of competitiveness and competitive advantages of the SWS a.s. company is the theme of my bachelor project. There has been done the theoretical research first. I explain the meaning of the distribution sale channel, marketing surroundings, I mention goals of a company in general. I also try to define the basic business strategies which should a company follow to gain competitive advantages and to become competitive.
The second part is focused rather analytically. First I introduce the SWS company. I speak about its history and aslo current situation. I describe the company‘s product portfolio. Then I present my research of existing competitors, suppliers and customers. After this research had been done I was able to explore the competitive advantages of SWS and its strenghts and weaknesses, opportunities and threats. The result is shown in the SWOT analysis. Conclusion of my project displays my suggestions and my own opinions about how to increase the competitiveness and competitive advantages of SWS company.
Proveďte literární průzkum a na základě teoretických pramenů formulujte podstatu konkurenceschopnosti a konkurenčních výhod.
Proveďte průzkum současného stavu konkurenceschopnosti a konkurenčních výhod společnosti SWS a.s.
Zhodnoťte přednosti a nedostatky současného stavu a zdůvodněte příčiny nedostatků.
Navrhněte možnosti zdokonalení současného stavu.
Zásady pro vypracování
Proveďte literární průzkum a na základě teoretických pramenů formulujte podstatu konkurenceschopnosti a konkurenčních výhod.
Proveďte průzkum současného stavu konkurenceschopnosti a konkurenčních výhod společnosti SWS a.s.
Zhodnoťte přednosti a nedostatky současného stavu a zdůvodněte příčiny nedostatků.
Navrhněte možnosti zdokonalení současného stavu.
Seznam doporučené literatury
BARTES,F. Konkurenční strategie firmy. Praha: Management Press, 1997, ISBN: 80-85-94341-7.
GLOGAR,A. Jak děláme marketing. Zlín,Liberec: Institut průmyslového inženýrství, l999, ISBN 80-902235-4-0.
KOTLER,P. Marketing a Management. Praha: Grada Publishing, 2001, ISBN: 80-247-0016-6.
PORTER,M.E. Konkurenční výhoda. Praha: Victoria Publishing, 1994, ISBN: 80-85605-12-0.
PORTER,M.E. Konkurenční strategie. Praha: Victoria Publishing, 1994, ISBN: 80-85605-11-2.
Seznam doporučené literatury
BARTES,F. Konkurenční strategie firmy. Praha: Management Press, 1997, ISBN: 80-85-94341-7.
GLOGAR,A. Jak děláme marketing. Zlín,Liberec: Institut průmyslového inženýrství, l999, ISBN 80-902235-4-0.
KOTLER,P. Marketing a Management. Praha: Grada Publishing, 2001, ISBN: 80-247-0016-6.
PORTER,M.E. Konkurenční výhoda. Praha: Victoria Publishing, 1994, ISBN: 80-85605-12-0.
PORTER,M.E. Konkurenční strategie. Praha: Victoria Publishing, 1994, ISBN: 80-85605-11-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Pomazal: Proč navrhujete opatření, která nejsou v souladu se strategií firmy?
Švarcová: Odkud jste získal klíčové informace o firmě, s kým jste konzultoval svou práci?
Matošková: Co vám chybí v Parterově analýze pěti sil? Kdo má na strarosti personální řízení firmy?