Sféra rozhlasového vysílání je rozdělena na veřejnoprávní a soukromé stanice. Soukromé stanice soutěží na trhu mediálním i reklamním o přízeň posluchačů i reklamních klientů. Rádio lze do mediálního mixu zařadit za předpokladu využití jeho silných stránek. Na jeho komerční možnosti má vliv množství jeho posluchačů, ale především konzultační způsob prodeje. Úspěšnost osobního prodeje ovlivňuje plánování měřitelných proměnných a činnost i výkon prodejců. Řízení prodejů v regionu pracuje především na průmyslovém trhu. Cíle a efektivita lokálního prodeje závisí na řízení prodejního personálu. Stanovování hodnotících proměnných jednotlivým obchodním zástupcům, jejich nábor, výcvik, hodnocení a motivace. Efektivnost osobního prodeje přímo ovlivňuje mechanismus prodejního servisu, řízení a plánování výkonů, jednotlivých činností i plánování času.
Anotace v angličtině
The Radio Broadcasting approach is divided into public and private sector. The private stations compete with the public stations on the medial and public markets how to get more listeners and with other private radios how to get more commercial clients. Radio can be included in the media-mix only if it’s using its benefits. Commercial possibilities are influenced by the audience share and above all, consultation way of selling. Planning of measuring variables and the commercial activity of the salesmen influences the success of personal sales. Managing regional sales is mainly based on industrial market. The targets and effectivity of local sales depend on managing the sales team by determination of evaluating variables of particular sales representatives, their recruitment, motivation and controlling. The effectivity of personal sales is directly influenced with the mechanism of sales servis, sales management and planning individual activities and time scheduling.
radio station, broadcasting, communication, market, sales, personal sales, salesmens, advertising time, Regie Radio Music, Frekvence 1, Evropa 2, Impuls, listeners, CRM, planning, management, activities, purposes, klient
Rozsah průvodní práce
73 s., 9 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Sféra rozhlasového vysílání je rozdělena na veřejnoprávní a soukromé stanice. Soukromé stanice soutěží na trhu mediálním i reklamním o přízeň posluchačů i reklamních klientů. Rádio lze do mediálního mixu zařadit za předpokladu využití jeho silných stránek. Na jeho komerční možnosti má vliv množství jeho posluchačů, ale především konzultační způsob prodeje. Úspěšnost osobního prodeje ovlivňuje plánování měřitelných proměnných a činnost i výkon prodejců. Řízení prodejů v regionu pracuje především na průmyslovém trhu. Cíle a efektivita lokálního prodeje závisí na řízení prodejního personálu. Stanovování hodnotících proměnných jednotlivým obchodním zástupcům, jejich nábor, výcvik, hodnocení a motivace. Efektivnost osobního prodeje přímo ovlivňuje mechanismus prodejního servisu, řízení a plánování výkonů, jednotlivých činností i plánování času.
Anotace v angličtině
The Radio Broadcasting approach is divided into public and private sector. The private stations compete with the public stations on the medial and public markets how to get more listeners and with other private radios how to get more commercial clients. Radio can be included in the media-mix only if it’s using its benefits. Commercial possibilities are influenced by the audience share and above all, consultation way of selling. Planning of measuring variables and the commercial activity of the salesmen influences the success of personal sales. Managing regional sales is mainly based on industrial market. The targets and effectivity of local sales depend on managing the sales team by determination of evaluating variables of particular sales representatives, their recruitment, motivation and controlling. The effectivity of personal sales is directly influenced with the mechanism of sales servis, sales management and planning individual activities and time scheduling.
radio station, broadcasting, communication, market, sales, personal sales, salesmens, advertising time, Regie Radio Music, Frekvence 1, Evropa 2, Impuls, listeners, CRM, planning, management, activities, purposes, klient
Zásady pro vypracování
1. Analyzujte celkovou situaci na trhu soukromého rozhlasového vysílání, popište jeho strukturu a roli stavovské asociace při zvyšování kvality vysílání.
2. Obecně analyzujte systém práce při prodeji reklamních časů v soukromých rozhlasových stanicích a specifikujte výhody rozhlasové reklamy v porovnání s jinými celostátními nebo lokálními masmedii.
3. Na příkladu konkrétní stanice podrobně zkoumejte celý mechanismus osobního prodeje vysílacích reklamních časů.
4. Zejména se soustřeďte na individuální práci obchodních zástupců (CRM, motivace, oceňování výkonů.
5. Charakterizujte optimální profil obchodního zástupce z hlediska znalostí oboru a osobnostních předpokladů pro výkon této funkce.
6. Sledujte hlavní charakteristiky postojů potenciální cílové skupiny vůči médiu.
Zásady pro vypracování
1. Analyzujte celkovou situaci na trhu soukromého rozhlasového vysílání, popište jeho strukturu a roli stavovské asociace při zvyšování kvality vysílání.
2. Obecně analyzujte systém práce při prodeji reklamních časů v soukromých rozhlasových stanicích a specifikujte výhody rozhlasové reklamy v porovnání s jinými celostátními nebo lokálními masmedii.
3. Na příkladu konkrétní stanice podrobně zkoumejte celý mechanismus osobního prodeje vysílacích reklamních časů.
4. Zejména se soustřeďte na individuální práci obchodních zástupců (CRM, motivace, oceňování výkonů.
5. Charakterizujte optimální profil obchodního zástupce z hlediska znalostí oboru a osobnostních předpokladů pro výkon této funkce.
6. Sledujte hlavní charakteristiky postojů potenciální cílové skupiny vůči médiu.
Seznam doporučené literatury
Telis, G.: Reklama a podpora prodeje, Praha, Grada Publishing
Kotler, P.: Marketing Management, Praha, Grada Publishing
interní materiály zaměstnavatele
Časopisy:
STRATEGIE
MARKETING & MEDIA
MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE
Seznam doporučené literatury
Telis, G.: Reklama a podpora prodeje, Praha, Grada Publishing
Kotler, P.: Marketing Management, Praha, Grada Publishing
interní materiály zaměstnavatele
Časopisy:
STRATEGIE
MARKETING & MEDIA
MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE