Bakalářská práce se věnuje posouzení pravdivosti hypotézy, že Costumer Ralationship Management - Řízení vztahů se zákazníky, je moderní metodou péče o zákazníka, která přináší výsledky především ve zvýšení kvality vztahu zákazníka k firmě, dále v posílení jeho důvěry k firmě a současně ke snížení nákladů na obsloužení zákazníků. Současný vývoj a rozsah řešení CRM je ve velké míře podmíněn rozvojem výpočetní techniky a zaváděním komplexních informačních systémů do činnosti společnosti, přičemž není rozhodující její velikost, ale spíše stupeň jejího zaměření na budování vztahů se zákazníkem. Praktická část bakalářské práce se zaměřuje na proces implementace systémů CRM do prostředí on-line obchodování.
Anotace v angličtině
This Bachelory work is dedicated to review relevancy of hypothesis, that Costumer Relationship Management is recent method of care about customer, which brings results just in increasing quality of relationship of customer and company, in intensifying of faith in company and at the same time in decreasing of expenses given for servicing of customers. Present progress and extensity of soluting of CRM is in big scale qualified by expansion of information technologies and implementing of complex of information systems into activity of company, whereas is not critical its size, but rather the degree of its polarization onto building of relationships with customers.
Practical part of this Bachelory work is directed onto process of implementation of systems of CRM onto segment of on-line commerce (e-commerce).
Klíčová slova
CRM, Costumer Relationship Management, information technologies, process of implementation of systems of CRM, e-commerce, decreasing of expenses
Klíčová slova v angličtině
CRM, Řízení vztahu se zákazníkem, informační technologie, proces implementace systémů CRM, snížení nákladů
Rozsah průvodní práce
53
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se věnuje posouzení pravdivosti hypotézy, že Costumer Ralationship Management - Řízení vztahů se zákazníky, je moderní metodou péče o zákazníka, která přináší výsledky především ve zvýšení kvality vztahu zákazníka k firmě, dále v posílení jeho důvěry k firmě a současně ke snížení nákladů na obsloužení zákazníků. Současný vývoj a rozsah řešení CRM je ve velké míře podmíněn rozvojem výpočetní techniky a zaváděním komplexních informačních systémů do činnosti společnosti, přičemž není rozhodující její velikost, ale spíše stupeň jejího zaměření na budování vztahů se zákazníkem. Praktická část bakalářské práce se zaměřuje na proces implementace systémů CRM do prostředí on-line obchodování.
Anotace v angličtině
This Bachelory work is dedicated to review relevancy of hypothesis, that Costumer Relationship Management is recent method of care about customer, which brings results just in increasing quality of relationship of customer and company, in intensifying of faith in company and at the same time in decreasing of expenses given for servicing of customers. Present progress and extensity of soluting of CRM is in big scale qualified by expansion of information technologies and implementing of complex of information systems into activity of company, whereas is not critical its size, but rather the degree of its polarization onto building of relationships with customers.
Practical part of this Bachelory work is directed onto process of implementation of systems of CRM onto segment of on-line commerce (e-commerce).
Klíčová slova
CRM, Costumer Relationship Management, information technologies, process of implementation of systems of CRM, e-commerce, decreasing of expenses
Klíčová slova v angličtině
CRM, Řízení vztahu se zákazníkem, informační technologie, proces implementace systémů CRM, snížení nákladů
Zásady pro vypracování
1. Charakterizujte rozvoj marketingových komunikací v posledních 20 letech ve světě a v ČR, kategorizaci jednotlivých typů MK.
2. Detailně popište rozvoj, případně naznačte historii CRM ve 20. století a typizujte hlavní kvalitativní trendy ve vývoji této komunikační kategorie.
3. Zabývejte se podrobně specifikou komunikace prostřednictvím CRM, zejména využitím databází a prací s nimi.
4. Definujte hlavní výhody a nevýhody této formy práce s cílovými skupinami.
Zásady pro vypracování
1. Charakterizujte rozvoj marketingových komunikací v posledních 20 letech ve světě a v ČR, kategorizaci jednotlivých typů MK.
2. Detailně popište rozvoj, případně naznačte historii CRM ve 20. století a typizujte hlavní kvalitativní trendy ve vývoji této komunikační kategorie.
3. Zabývejte se podrobně specifikou komunikace prostřednictvím CRM, zejména využitím databází a prací s nimi.
4. Definujte hlavní výhody a nevýhody této formy práce s cílovými skupinami.
Seznam doporučené literatury
Wessling, H.: Aktivní vztah k zákazníkům pomocí CRM
Storbacka, K., Lehtinen, J.: Řízení vztahů se zákazníky - CRM, Grada Publishing
Dohnal, J.: Řízení vztahů se zákazníky, Grada Publishing
Burnett, K.: Klíčoví zákazníci a péče o ně
Seznam doporučené literatury
Wessling, H.: Aktivní vztah k zákazníkům pomocí CRM
Storbacka, K., Lehtinen, J.: Řízení vztahů se zákazníky - CRM, Grada Publishing
Dohnal, J.: Řízení vztahů se zákazníky, Grada Publishing
Burnett, K.: Klíčoví zákazníci a péče o ně