Žijeme v době digitálních médií a technologií, které nám usnadňují život. Denně trávíme hodiny a hodiny v záři digitálních obrazovek počítačů, tabletů, televizorů a smartphonů, které nám poskytují nejen nové pracovní či vzdělávací možnosti, ale i hromadu zábavy, například formou her. Je to právě herní průmysl, který navzdory své krátké existenci, dokázal svými ročními globálními obraty překonat i filmový, televizní a hudební průmysl. Kromě doby digitální, žijeme i v dobách, kdy naše planeta strádá a zrychleně umírá. V době násilí, nenávisti, nemocí, neštěstí, ale i v době vzájemné pomoci ať už přímo nebo prostřednictvím charitativních organizací. Tyto většinou aktivistické seskupení jsou však často závislé na finančních darech a filantropických příspěvcích od lidí či jiných organizací. A proto se čím dál tím více majitelů velkých společností, hollywoodské hvězdy či obecně bohatí lidé, věnují filantropii a ročně darují i miliony USD na různé dobročinné účely. No, jak je na tom více a více prosperující herní průmysl? Věnuje se vůbec charitativní činnosti a filantropii? Herní vývojáři nejsou tak známí jako filmové či hudební celebrity, abychom věděli o jejich soukromé štědrosti či fondech. Pokud se tedy herní průmysl věnuje i charitě, jak? Je možné vytvořit filantropickou hru na základě odpovědí na tyto otázky?
Anotace v angličtině
At the moment, we live in the era of digital media and technology which makes our lives simpler. Every day, we spend hours and hours in the bright light of our computers, tablets, TVs and smartphones, that bring us many new career or educational opportunities, as well as a good amount of fun and entertainment, for example through video games. Despite being the youngest member of entertainment, game industry is leading in its massive amounts of yearly revenue, thus surpassing the film, television and music industry. Apart from digital era, we also live in the time, when our planet is quickly dying. It is the era of violence, hate, sicknesses, misfortune, but also in the era of good deeds and help, either directly or via charity organizations. These non-profit organizations, however, mostly rely on donations from random people or from other organizations. It is very common for big CEOs, Hollywood stars or rich people in general, to donate significant amounts of many to aid some specific problem. But what about the increasingly successful game industry? Does the industry invest any time or money into philanthropy? Individual game developers aren't as well-known as movie or music celebrities, for us to easily know about their good deeds. So, if the game industry is present in the world of philanthropy, how? Is it possible to design and develop a philanthropic game based on answers to these questions?
video games, game industry, game development, philanthropy, charity, good deeds, non-profit organizations
Rozsah průvodní práce
71 s.
Jazyk
SK
Anotace
Žijeme v době digitálních médií a technologií, které nám usnadňují život. Denně trávíme hodiny a hodiny v záři digitálních obrazovek počítačů, tabletů, televizorů a smartphonů, které nám poskytují nejen nové pracovní či vzdělávací možnosti, ale i hromadu zábavy, například formou her. Je to právě herní průmysl, který navzdory své krátké existenci, dokázal svými ročními globálními obraty překonat i filmový, televizní a hudební průmysl. Kromě doby digitální, žijeme i v dobách, kdy naše planeta strádá a zrychleně umírá. V době násilí, nenávisti, nemocí, neštěstí, ale i v době vzájemné pomoci ať už přímo nebo prostřednictvím charitativních organizací. Tyto většinou aktivistické seskupení jsou však často závislé na finančních darech a filantropických příspěvcích od lidí či jiných organizací. A proto se čím dál tím více majitelů velkých společností, hollywoodské hvězdy či obecně bohatí lidé, věnují filantropii a ročně darují i miliony USD na různé dobročinné účely. No, jak je na tom více a více prosperující herní průmysl? Věnuje se vůbec charitativní činnosti a filantropii? Herní vývojáři nejsou tak známí jako filmové či hudební celebrity, abychom věděli o jejich soukromé štědrosti či fondech. Pokud se tedy herní průmysl věnuje i charitě, jak? Je možné vytvořit filantropickou hru na základě odpovědí na tyto otázky?
Anotace v angličtině
At the moment, we live in the era of digital media and technology which makes our lives simpler. Every day, we spend hours and hours in the bright light of our computers, tablets, TVs and smartphones, that bring us many new career or educational opportunities, as well as a good amount of fun and entertainment, for example through video games. Despite being the youngest member of entertainment, game industry is leading in its massive amounts of yearly revenue, thus surpassing the film, television and music industry. Apart from digital era, we also live in the time, when our planet is quickly dying. It is the era of violence, hate, sicknesses, misfortune, but also in the era of good deeds and help, either directly or via charity organizations. These non-profit organizations, however, mostly rely on donations from random people or from other organizations. It is very common for big CEOs, Hollywood stars or rich people in general, to donate significant amounts of many to aid some specific problem. But what about the increasingly successful game industry? Does the industry invest any time or money into philanthropy? Individual game developers aren't as well-known as movie or music celebrities, for us to easily know about their good deeds. So, if the game industry is present in the world of philanthropy, how? Is it possible to design and develop a philanthropic game based on answers to these questions?
video games, game industry, game development, philanthropy, charity, good deeds, non-profit organizations
Zásady pro vypracování
1) Rešerše k tématu práce
2) Analýza pro zpracování tématu
3) Variantní návrhy řešení
4) Postup zpracování vybrané varianty řešení
a) teoretická část v rozsahu 30 - 35 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 3,5 m2
Zásady pro vypracování
1) Rešerše k tématu práce
2) Analýza pro zpracování tématu
3) Variantní návrhy řešení
4) Postup zpracování vybrané varianty řešení
a) teoretická část v rozsahu 30 - 35 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 3,5 m2
Seznam doporučené literatury
SCHELL, Jesse. The Art of Game Design: A Book of Lenses 1st Edition, Burlington, MA: Morgan Kaufmann, [2008], ISBN: 978-0123694966.
KOSTER, Raph. Theory of Fun for Game Design, Sebastopol, CA: O'Reilly Media, [2013], ISBN: 978-1449363215.
ADAMS, Ernest Joris DORMANS. Game Mechanics: Advanced Game Design (Voices That Matter), San Francisco, CA: New Riders,[2012], ISBN: 978-0321820273.
SKOLNICK, Evan. Video Game Storytelling: What Every Developer Needs to Know about Narrative Techniques, New York City: Watson-Guptill, [2014], ISBN: 978-0385345828.
GEIG, Mike. Unity Game Development in 24 Hours, Sams Teach Yourself, Carmel, IN: Sams Publishing, [2013], ISBN: 978-0672336966.
SOLARSKI, Chris. Drawing Basics and Video Game Art: Classic to Cutting-Edge Art Techniques for Winning Video Game Design, New York City: Watson-Guptill, [2012], ISBN: 978-0823098477.
NOVAK, Jeannie. Game Development Essentials: An Introduction, Boston, MA: Cengage Learning, [2011], ISBN: 978-1111307653.
COHEN, D.S., Sergio A. BUSTAMANTE II. Producing Games: From Business and Budgets to Creativity and Design, Waltham, MA: Focal Press, [2009], ISBN: 978-0240810706.
BOYD, Gregory, Brian GREEN. Business & Legal Primer for Game Development, Boston, MA: Charles River Media, [2006], ISBN: 978-1584504924.
FUTTER, Michael. The GameDev Business Handbook, UK: Bithell Games, [2018], ISBN: 978-0999329009.
Seznam doporučené literatury
SCHELL, Jesse. The Art of Game Design: A Book of Lenses 1st Edition, Burlington, MA: Morgan Kaufmann, [2008], ISBN: 978-0123694966.
KOSTER, Raph. Theory of Fun for Game Design, Sebastopol, CA: O'Reilly Media, [2013], ISBN: 978-1449363215.
ADAMS, Ernest Joris DORMANS. Game Mechanics: Advanced Game Design (Voices That Matter), San Francisco, CA: New Riders,[2012], ISBN: 978-0321820273.
SKOLNICK, Evan. Video Game Storytelling: What Every Developer Needs to Know about Narrative Techniques, New York City: Watson-Guptill, [2014], ISBN: 978-0385345828.
GEIG, Mike. Unity Game Development in 24 Hours, Sams Teach Yourself, Carmel, IN: Sams Publishing, [2013], ISBN: 978-0672336966.
SOLARSKI, Chris. Drawing Basics and Video Game Art: Classic to Cutting-Edge Art Techniques for Winning Video Game Design, New York City: Watson-Guptill, [2012], ISBN: 978-0823098477.
NOVAK, Jeannie. Game Development Essentials: An Introduction, Boston, MA: Cengage Learning, [2011], ISBN: 978-1111307653.
COHEN, D.S., Sergio A. BUSTAMANTE II. Producing Games: From Business and Budgets to Creativity and Design, Waltham, MA: Focal Press, [2009], ISBN: 978-0240810706.
BOYD, Gregory, Brian GREEN. Business & Legal Primer for Game Development, Boston, MA: Charles River Media, [2006], ISBN: 978-1584504924.
FUTTER, Michael. The GameDev Business Handbook, UK: Bithell Games, [2018], ISBN: 978-0999329009.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Autorka představila demo verzi mobilní hry, vysvětlila terminologiii, která souvisí s její praktickou částí. Popsala vizuální stránku projektu, zvolenou barevnost a stylizaci jednotlivých prvků. Komise ocenila filantropický námět hry, měla připomínky k velkému množství reklam v samotné hře.