Bakalářská práce na téma "Vliv reklamy na vnímaní dětí mladšího školního věku " pojednává o tom, jak vnímá reklamu dítě mladšího školního věku. V teoretické části jsou poznatky z publikací zaměřených na děti mladšího školního věku, rodinné návyky, dopady výchovy a psychologické knihy včetně umění přesvědčovacích marketingových technik a specifikace daného spotřebitele. Následný výzkum je vyhodnocen a je poskytnuta rada pro další možné řešení této problematiky, především co se týče použití výzkumných metod s dětmi mladšího školního věku.
Anotace v angličtině
The topic of my bachelor thesis is the influence and perception of advertisements on children. It describes the influence of advertisements on young school aged children. In the theoretical part of my thesis, the literature focuses on yound children, family habits, inpacts of upbringing, and psychological books including the art of marketing techniques aimed at children and specific consumers. The research of my bachelor thesis offers an additional solution for this subject focusing on using alternative methods of advertising towards young school aged children
Klíčová slova
děti, mladší školní věk, reklama, vnímaní, kvalitativní výzkum
Klíčová slova v angličtině
Young school aged children, advertisiment, perception, research
Rozsah průvodní práce
71s. (108371)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce na téma "Vliv reklamy na vnímaní dětí mladšího školního věku " pojednává o tom, jak vnímá reklamu dítě mladšího školního věku. V teoretické části jsou poznatky z publikací zaměřených na děti mladšího školního věku, rodinné návyky, dopady výchovy a psychologické knihy včetně umění přesvědčovacích marketingových technik a specifikace daného spotřebitele. Následný výzkum je vyhodnocen a je poskytnuta rada pro další možné řešení této problematiky, především co se týče použití výzkumných metod s dětmi mladšího školního věku.
Anotace v angličtině
The topic of my bachelor thesis is the influence and perception of advertisements on children. It describes the influence of advertisements on young school aged children. In the theoretical part of my thesis, the literature focuses on yound children, family habits, inpacts of upbringing, and psychological books including the art of marketing techniques aimed at children and specific consumers. The research of my bachelor thesis offers an additional solution for this subject focusing on using alternative methods of advertising towards young school aged children
Klíčová slova
děti, mladší školní věk, reklama, vnímaní, kvalitativní výzkum
Klíčová slova v angličtině
Young school aged children, advertisiment, perception, research
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury z oblasti reklamy a vnímání reklam dětského konzumeta.
2. Stanovte cíle práce, metody a výzkumné otázky.
3. Charakterizujte vybrané spoty a jejich zaměření.
4. Proveďte výzkumná šetření dle zvolených metod.
5. Na základě teoretických poznatků a výzkumných šetření shrňte a interpretujte dosažené výsledky.
6. Naznačte další možné řešení problematiky.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury z oblasti reklamy a vnímání reklam dětského konzumeta.
2. Stanovte cíle práce, metody a výzkumné otázky.
3. Charakterizujte vybrané spoty a jejich zaměření.
4. Proveďte výzkumná šetření dle zvolených metod.
5. Na základě teoretických poznatků a výzkumných šetření shrňte a interpretujte dosažené výsledky.
6. Naznačte další možné řešení problematiky.
Seznam doporučené literatury
ERIKSON, Erik H.. Dětství a společnost. Praha: Argo, 2002. ISBN 80-7203-380-8.
ŠEDOVÁ, Klára. Děti a rodiče před televizí. Brno: Paido, 2017. ISBN 978-80-7315-149-2.
BAKAL, Joel. Dětství pod palbou. Praha: Triton, 2013. ISBN 978-80-7387-653-1.
GÁLIK, Stanislav. Psychologie přesvědčování. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4247-2.
PIAGET, Jean a Bärbel INHELDEROVÁ. Psychologie dítěte. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-146
Seznam doporučené literatury
ERIKSON, Erik H.. Dětství a společnost. Praha: Argo, 2002. ISBN 80-7203-380-8.
ŠEDOVÁ, Klára. Děti a rodiče před televizí. Brno: Paido, 2017. ISBN 978-80-7315-149-2.
BAKAL, Joel. Dětství pod palbou. Praha: Triton, 2013. ISBN 978-80-7387-653-1.
GÁLIK, Stanislav. Psychologie přesvědčování. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4247-2.
PIAGET, Jean a Bärbel INHELDEROVÁ. Psychologie dítěte. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-146
Přílohy volně vložené
1 cd
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Mgr. Kocourková, oponent):
1.Z výzkumu mimo jiné vyplývá, že u zkoumaného vzorku se často objevuje pití coca-coly. Jak by autorka v krátkosti navrhovala řešení této "neřesti" právě přes reklamní spoty.
2.Mohla by autorka krátce zformovat hlavní doporučení pro tvorbu reklam pro děti, které zjistila z provedených analýz?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.