Bakalářská práce se zabývá tématem využití folkloru v pohybových aktivitách u předškolních dětí. Teoretická část popisuje vývoj pohybu u dětí a taneční činnosti s využitím folkloru. Dále je popsán folklor u dětí předškolního věku a jeho využití v mateřské škole v návaznosti na Rámcově vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. V konečné části jsou zmíněny taneční prvky typické pro Valašský taneční folklor. V praktické části je vytvořen projekt s názvem Valašské tanečky pro kluky a holčičky,
který je ověřen v edukačním procesu ve vybrané mateřské škole a následně evaluován.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis pays attention to the use of folklore in physical activities of preschool children. The teoretical part describes movement development of children and dancing activities in folklore. Later describes folklore of pre-school children and its use in kindergarden following General Educational program for pre-school education. In final part contains dancing elements of Wallachian dancing folklore. The practical part includes a created project called Wallachian dancing with boys and girls, which is verified in education process in selected kindergarden and then evaluated.
Klíčová slova
dětský folklor, pohybové aktivity, taneční činnosti
Bakalářská práce se zabývá tématem využití folkloru v pohybových aktivitách u předškolních dětí. Teoretická část popisuje vývoj pohybu u dětí a taneční činnosti s využitím folkloru. Dále je popsán folklor u dětí předškolního věku a jeho využití v mateřské škole v návaznosti na Rámcově vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. V konečné části jsou zmíněny taneční prvky typické pro Valašský taneční folklor. V praktické části je vytvořen projekt s názvem Valašské tanečky pro kluky a holčičky,
který je ověřen v edukačním procesu ve vybrané mateřské škole a následně evaluován.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis pays attention to the use of folklore in physical activities of preschool children. The teoretical part describes movement development of children and dancing activities in folklore. Later describes folklore of pre-school children and its use in kindergarden following General Educational program for pre-school education. In final part contains dancing elements of Wallachian dancing folklore. The practical part includes a created project called Wallachian dancing with boys and girls, which is verified in education process in selected kindergarden and then evaluated.
Klíčová slova
dětský folklor, pohybové aktivity, taneční činnosti
Zpracování rešerše a studium odborné literatury týkající se folkloru a jeho využití v pohybových aktivitách dítěte předškolního věku.
Vymezení teoretických východisek zaměřených na možnosti uplatnění různých prvků folkloru v mateřské škole.
Zpracování sady pohybových aktivit s využitím prvků folkloru z oblasti Valašska.
Realizace a ověření sady pohybových aktivit ve vybrané mateřské škole.
Evaluace projektu a zpracování doporučení pro praxi mateřských škol.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury týkající se folkloru a jeho využití v pohybových aktivitách dítěte předškolního věku.
Vymezení teoretických východisek zaměřených na možnosti uplatnění různých prvků folkloru v mateřské škole.
Zpracování sady pohybových aktivit s využitím prvků folkloru z oblasti Valašska.
Realizace a ověření sady pohybových aktivit ve vybrané mateřské škole.
Evaluace projektu a zpracování doporučení pro praxi mateřských škol.
Seznam doporučené literatury
Bartoš, F. (2005). Naše děti: jejich život v rodině, mezi sebou a v obci, jejich poesii, zábavy, hry i práce společné. Zlín: Krajská knihovna Františka Bartoše.
Brettschneiderová, V., & Kubecová, M. (2018). Taneční činnosti v přeškolním vzdělávání. Praha: Raabe.
Dvořáková, H. (2006). Pohybové činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha: Raabe.
Koťátková, S. (2005). Hry v mateřské škole v teorii a praxi. Praha: Grada.
Urbanová, S. (2014). Valašsko: historie a kultura. Ostrava: Filozofická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě.
Volchynskyi, A., Smal, Y., Malimon, O., & Kovalchuk, A. (2017). Introduction of Folk Physical Culture Traditions in the Educational Press of Senior Preschool Children. Physical Educations, Sports and Health Culture in Modern Society, 2(38), 57-60.Dostupné z https://doi.org/10.29038/2220-7481-2017-02-57-60
Seznam doporučené literatury
Bartoš, F. (2005). Naše děti: jejich život v rodině, mezi sebou a v obci, jejich poesii, zábavy, hry i práce společné. Zlín: Krajská knihovna Františka Bartoše.
Brettschneiderová, V., & Kubecová, M. (2018). Taneční činnosti v přeškolním vzdělávání. Praha: Raabe.
Dvořáková, H. (2006). Pohybové činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha: Raabe.
Koťátková, S. (2005). Hry v mateřské škole v teorii a praxi. Praha: Grada.
Urbanová, S. (2014). Valašsko: historie a kultura. Ostrava: Filozofická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě.
Volchynskyi, A., Smal, Y., Malimon, O., & Kovalchuk, A. (2017). Introduction of Folk Physical Culture Traditions in the Educational Press of Senior Preschool Children. Physical Educations, Sports and Health Culture in Modern Society, 2(38), 57-60.Dostupné z https://doi.org/10.29038/2220-7481-2017-02-57-60
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, noty, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma své bakalářské práce. Studentka prezentovala cíle teoretické části, praktické části a cíle projektu. Studentce byla vytknuta prezentace bakalářské práce. Proběhla diskuze k vymezení fází projektu. Studentka nedokázala adekvátně reagovat na otázky komise.