Bakalářská práce je aplikačního typu a je zaměřena na podporu spolupráce rodiny a mateřské školy. V teoretické části jsou vymezeny vztahy mezi rodinou a mateřskou školou, specifika dětí mladších tří let a neformální vzdělávání ve vazbě ke spolupráci na počátku před-školního vzdělávání. V souladu se získanými poznatky je zpracován projekt na podporu těchto vztahů a spolupráce. Projekt je realizován a ověřen ve vybrané mateřské škole ve Zlínském kraji. Na základě ověření a získání zpětné vazby od rodičů, zástupců školy i odborné veřejnosti je zpracována evaluace a následné doporučení pro praxi mateřských škol.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is of the application type and is focused on the support of cooperation between the family and the kindergarten. The theoretical part defines the relationships be-tween the family and kindergarten, the specifics of children under three years of age and non-formal education in relation to cooperation at the beginning of pre-school education. In accordance with the acquired knowledge, a project is developed to support these relati-onships and cooperation. The project is implemented and verified in a selected kindergarten in the Zlín Region. Based on the verification and obtaining feedback from parents, school representatives and the professional public, an evaluation and subsequent recommendations for the practice of kindergartens are prepared.
Klíčová slova
spolupráce MŠ a rodiny, dítě mladší tří let, neformální vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
cooperation of kindergarten and family, child under three years, non-formal education
Rozsah průvodní práce
90 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je aplikačního typu a je zaměřena na podporu spolupráce rodiny a mateřské školy. V teoretické části jsou vymezeny vztahy mezi rodinou a mateřskou školou, specifika dětí mladších tří let a neformální vzdělávání ve vazbě ke spolupráci na počátku před-školního vzdělávání. V souladu se získanými poznatky je zpracován projekt na podporu těchto vztahů a spolupráce. Projekt je realizován a ověřen ve vybrané mateřské škole ve Zlínském kraji. Na základě ověření a získání zpětné vazby od rodičů, zástupců školy i odborné veřejnosti je zpracována evaluace a následné doporučení pro praxi mateřských škol.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is of the application type and is focused on the support of cooperation between the family and the kindergarten. The theoretical part defines the relationships be-tween the family and kindergarten, the specifics of children under three years of age and non-formal education in relation to cooperation at the beginning of pre-school education. In accordance with the acquired knowledge, a project is developed to support these relati-onships and cooperation. The project is implemented and verified in a selected kindergarten in the Zlín Region. Based on the verification and obtaining feedback from parents, school representatives and the professional public, an evaluation and subsequent recommendations for the practice of kindergartens are prepared.
Klíčová slova
spolupráce MŠ a rodiny, dítě mladší tří let, neformální vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
cooperation of kindergarten and family, child under three years, non-formal education
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury o spolupráci mateřské školy a rodiny.
Vymezení teoretických východisek zaměřených na formy spolupráce učitelů a rodičů dětí nastupujících do mateřské školy.
Příprava projektu kooperace učitelů a rodičů s ohledem na specifika dětí nastupujících do mateřské školy.
Realizace a ověření projektu ve vybrané mateřské škole.
Evaluace a závěry projektu, návrh doporučení pro praxi mateřských škol.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury o spolupráci mateřské školy a rodiny.
Vymezení teoretických východisek zaměřených na formy spolupráce učitelů a rodičů dětí nastupujících do mateřské školy.
Příprava projektu kooperace učitelů a rodičů s ohledem na specifika dětí nastupujících do mateřské školy.
Realizace a ověření projektu ve vybrané mateřské škole.
Evaluace a závěry projektu, návrh doporučení pro praxi mateřských škol.
Seznam doporučené literatury
Epstein, J. L. (2011). School, family, and community partnerships: preparing educators and improving schools (Second edition). Boulder: Westview Press, a Member of the Perseus Books Group.
Lažová, L. (2013). Mateřská škola komunikuje s rodiči: výměna informací, řešení problémů. Praha: Portál.
Majerčíková, J. (2015). Sporné aspekty úzkých vzťahov rodiny a školy na začiatku vzdelávania. Studia paedagogica, 20(1), 29-44.
Splavcová, H., & Kropáčková, J. (2016). Vzdělávání dětí od dvou let v MŠ. Praha: Portál.
Sutterby, J. A. (2011). Family Involvement in Early Education and Child Care. United Kingdom: Emerald Publishing.
Seznam doporučené literatury
Epstein, J. L. (2011). School, family, and community partnerships: preparing educators and improving schools (Second edition). Boulder: Westview Press, a Member of the Perseus Books Group.
Lažová, L. (2013). Mateřská škola komunikuje s rodiči: výměna informací, řešení problémů. Praha: Portál.
Majerčíková, J. (2015). Sporné aspekty úzkých vzťahov rodiny a školy na začiatku vzdelávania. Studia paedagogica, 20(1), 29-44.
Splavcová, H., & Kropáčková, J. (2016). Vzdělávání dětí od dvou let v MŠ. Praha: Portál.
Sutterby, J. A. (2011). Family Involvement in Early Education and Child Care. United Kingdom: Emerald Publishing.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka adekvátně představila svou bakalářskou práci. Vedoucí práce se vyjádřila k průběhu zpracování práce studentkou a představila klady i zápory této práce. Položila otázku týkající se zařazení kapitoly 3 do teoretické části práce. Druhá otázka směřovala k reflexi heterogenity rodičů dětí nastupujících do MŠ. Oponentka práce se vyjádřila k nedostatkům v praktické části práce. Položila otázky týkající se vzdělávání rodičů dětí v mateřské škole a významu představených akcí pro rodiče dětí. Studentka dokázala adekvátně odpovědět na všechny otázky.