Ve své diplomové práci se věnuji vztahu mezi mnou a svým okolím a jeho následném zaznamenání ve formě skleněné instalace. V první, teoretické části písemné práce se věnuji problematice chápání prostoru kolem nás a prostoru jako motivu v umění. V teoretické část dále zkoumám motiv schematizace a informace v uměleckém díle a práci s barvou a kompozicí. Ve druhé, praktické části, popisuji vlastní proces realizace, od prvotních myšlenek, přes navrhování až ke zhotovení práce, popisuji některé ze svých předešlých prací a zkoumám jejich roli v procesu navrhování mé diplomové práce.
Annotation in English
In my Master thesis I oberve a relationship between certain places and their fallowing capture in a form of glass instalation. In the first part, I describe problematic of understanding of space around us and space as a motive in a art piece. In theoretical part, I also observe motive of schematization and information in art, as well as work with colour and composition. In the second, practical part, I desribe my own process of realization of my final project - since its first designs till finishing the final product. I also describe importance of my previous work and its role in designing process of my final project.
Keywords
prostor, místo, schematizace, abstrakce, zhmotnění, kompozice, sklo
Ve své diplomové práci se věnuji vztahu mezi mnou a svým okolím a jeho následném zaznamenání ve formě skleněné instalace. V první, teoretické části písemné práce se věnuji problematice chápání prostoru kolem nás a prostoru jako motivu v umění. V teoretické část dále zkoumám motiv schematizace a informace v uměleckém díle a práci s barvou a kompozicí. Ve druhé, praktické části, popisuji vlastní proces realizace, od prvotních myšlenek, přes navrhování až ke zhotovení práce, popisuji některé ze svých předešlých prací a zkoumám jejich roli v procesu navrhování mé diplomové práce.
Annotation in English
In my Master thesis I oberve a relationship between certain places and their fallowing capture in a form of glass instalation. In the first part, I describe problematic of understanding of space around us and space as a motive in a art piece. In theoretical part, I also observe motive of schematization and information in art, as well as work with colour and composition. In the second, practical part, I desribe my own process of realization of my final project - since its first designs till finishing the final product. I also describe importance of my previous work and its role in designing process of my final project.
Keywords
prostor, místo, schematizace, abstrakce, zhmotnění, kompozice, sklo
1. Konzultace s vedoucím diplomové práce 2. Zpracování návrhů, modely, kresebné studie 3. Vypracování písemné doprovodné zprávy zahrnující všechny etapy návrhu 4. Fotodokumentace 5. Obeznámení s použitou technologií 6. Realizace v materiálu
Research Plan
1. Konzultace s vedoucím diplomové práce 2. Zpracování návrhů, modely, kresebné studie 3. Vypracování písemné doprovodné zprávy zahrnující všechny etapy návrhu 4. Fotodokumentace 5. Obeznámení s použitou technologií 6. Realizace v materiálu
Recommended resources
BAUMAN, Z. Globalizace, Důsledky pro člověka. Praha, Mladá fronta 1999. ŠINDELÁŘ, D. Současné umělecké sklo v Československu. Praha 1970. ADLEROVÁ, A. Současné sklo. Praha 1979. kol. New Glass, A Worldwide Survey. New York 1979 (Kat. - The Corning Museum of Glass, Corning etc.). ADLEROVÁ, A. České užité umění 1918-1938. Praha 1983. DRAHOTOVÁ, O. Langhamer, A. a kol. České sklo. Nový Bor 1985. PELCL, J. a kol. Český design 1995-2000. Praha 2001. BRDEK, Zdeněk. Obhájce moderního umění, Jindřich Chalupecký v kontextu 30. a 40. let 20. století. Praha, Akropolis, 2017. Skrytá moderna. ISBN 978-80-7470-147-4. FRANTZ, S. K. Contemporary Glass. New York 1989. RAIMANOVÁ, Ivona. V prostoru 2000, Generace 1989-2009, Liberec, Spacium, 2009. ISBN 9788025457511. KOLESÁR, Z. Kapitoly z dějin designu. Praha, VŠUP, 2009. ISBN 978-8086863283. ALAN, Josef. Alternativní kultura, příběh české společnosti 1945-1989, Nakladatelství Lidové noviny, Praha 2001. ISBN 80-7106-449-1 PIJOAN, J. Dějiny umění 1.-11. díl. Praha, Knižní klub, Balios, 1998. RAAB, M. Materiály a člověk, netradiční úvod do současné materiálové vědy. Praha, Encyklopedický dům, 1999. ISBN 80-86044-13-0. PAPANEK, Victor J. Design for the real world, human ecology and social change. 2nd ed., completely rev. Chicago, Ill. Academy Chicago, 1984. ISBN 0897331532.
Recommended resources
BAUMAN, Z. Globalizace, Důsledky pro člověka. Praha, Mladá fronta 1999. ŠINDELÁŘ, D. Současné umělecké sklo v Československu. Praha 1970. ADLEROVÁ, A. Současné sklo. Praha 1979. kol. New Glass, A Worldwide Survey. New York 1979 (Kat. - The Corning Museum of Glass, Corning etc.). ADLEROVÁ, A. České užité umění 1918-1938. Praha 1983. DRAHOTOVÁ, O. Langhamer, A. a kol. České sklo. Nový Bor 1985. PELCL, J. a kol. Český design 1995-2000. Praha 2001. BRDEK, Zdeněk. Obhájce moderního umění, Jindřich Chalupecký v kontextu 30. a 40. let 20. století. Praha, Akropolis, 2017. Skrytá moderna. ISBN 978-80-7470-147-4. FRANTZ, S. K. Contemporary Glass. New York 1989. RAIMANOVÁ, Ivona. V prostoru 2000, Generace 1989-2009, Liberec, Spacium, 2009. ISBN 9788025457511. KOLESÁR, Z. Kapitoly z dějin designu. Praha, VŠUP, 2009. ISBN 978-8086863283. ALAN, Josef. Alternativní kultura, příběh české společnosti 1945-1989, Nakladatelství Lidové noviny, Praha 2001. ISBN 80-7106-449-1 PIJOAN, J. Dějiny umění 1.-11. díl. Praha, Knižní klub, Balios, 1998. RAAB, M. Materiály a člověk, netradiční úvod do současné materiálové vědy. Praha, Encyklopedický dům, 1999. ISBN 80-86044-13-0. PAPANEK, Victor J. Design for the real world, human ecology and social change. 2nd ed., completely rev. Chicago, Ill. Academy Chicago, 1984. ISBN 0897331532.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Studentka představila svou prácijako celek a krátce promluvila ke každému objektu. Po přečtení posudku oponenta Patrik Illo vzpomněl ještě na Karla Malicha a rozpoutala se diskuze ohledně uzavřenosti a otevřenosti objektů, dále o polovičatém řešení ohledně zavěšení i rukodělnosti.
Studentka přiznala drobnou nedotaženost cyklu a proto se komise rozodla o stupeň ponížit známku.