Tato bakalářská práce se zabývá systémem měření spokojenosti zaměstnanců ve vybrané organizaci. Klade si za cíl zanalyzovat dosavadní systém měření. Součástí práce je také výzkum, který prověří vnímání spokojenosti zaměstnanců z pohledu firemní komunikace, znalosti nastavených cílů, kariérního růstu a dalších interních hledisek.
Struktura práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se věnuje obecné charakteristice v oblastech řízení lidských zdrojů, problematiky fluktuace či měření spokojenosti zaměstnanců. V této části je popsaná metodika marketingového výzkumu.
V praktické části autorka představí vybranou společnost. Na základě získaných dat výzkumu proběhne jejich vyhodnocení a následná interpretace. Autorka navrhne doporučení optimalizace aktuálního systému měření spokojenosti zaměstnanců v dané organizaci.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis deals with the systm of measuring employee satisfaction in a selected organozation. It aims to analyse the existing measurement system. The work also includes research that will test employee satisfaction perceptions from the perspective of corporate communication, knowledge of set goals, career growth and other internal aspects.
The structure of the work is divided into theorethical and practical parts. The theorethical section is devoted to general characteristics in the areas of human resources management, fluctuations issues or staff satisfaction measurement.
The methodology of marketing research is described in this section. In the practical part, the author introduces the chosen company. Based on the research data obtained, their evaluation and subsequent interpretation will take place. The author will propose recommendations to optimize the current system for measuring employee satisfaction in a given organization.
Klíčová slova
spokojenost, zaměstnanec, motivace, fluktuace, komunikace, hodnocení zaměstnanců, řízení lidských zdrojů, systém měření, optimalizace
Tato bakalářská práce se zabývá systémem měření spokojenosti zaměstnanců ve vybrané organizaci. Klade si za cíl zanalyzovat dosavadní systém měření. Součástí práce je také výzkum, který prověří vnímání spokojenosti zaměstnanců z pohledu firemní komunikace, znalosti nastavených cílů, kariérního růstu a dalších interních hledisek.
Struktura práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se věnuje obecné charakteristice v oblastech řízení lidských zdrojů, problematiky fluktuace či měření spokojenosti zaměstnanců. V této části je popsaná metodika marketingového výzkumu.
V praktické části autorka představí vybranou společnost. Na základě získaných dat výzkumu proběhne jejich vyhodnocení a následná interpretace. Autorka navrhne doporučení optimalizace aktuálního systému měření spokojenosti zaměstnanců v dané organizaci.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis deals with the systm of measuring employee satisfaction in a selected organozation. It aims to analyse the existing measurement system. The work also includes research that will test employee satisfaction perceptions from the perspective of corporate communication, knowledge of set goals, career growth and other internal aspects.
The structure of the work is divided into theorethical and practical parts. The theorethical section is devoted to general characteristics in the areas of human resources management, fluctuations issues or staff satisfaction measurement.
The methodology of marketing research is described in this section. In the practical part, the author introduces the chosen company. Based on the research data obtained, their evaluation and subsequent interpretation will take place. The author will propose recommendations to optimize the current system for measuring employee satisfaction in a given organization.
Klíčová slova
spokojenost, zaměstnanec, motivace, fluktuace, komunikace, hodnocení zaměstnanců, řízení lidských zdrojů, systém měření, optimalizace
1. Definujte teoretická východiska pojednávající o možnostech měření spokojenosti zaměstnanců ve vybrané společnosti.
2. Stanovte metodický rámec: cíle, metody a výzkumné otázky.
3. Proveďte výzkum prostřednictvím zvolených výzkumných technik jako je: sekundární analýza interních dat, výsledků předešlých zkoumání a srovnání s aktuálním zjištěným stavem, hloubkový rozhovor a dotazníkové šetření.
4. Na základě výzkumu navrhněte doporučení ke zlepšení současného stavu, možnosti a limity jejich realizace.
Zásady pro vypracování
1. Definujte teoretická východiska pojednávající o možnostech měření spokojenosti zaměstnanců ve vybrané společnosti.
2. Stanovte metodický rámec: cíle, metody a výzkumné otázky.
3. Proveďte výzkum prostřednictvím zvolených výzkumných technik jako je: sekundární analýza interních dat, výsledků předešlých zkoumání a srovnání s aktuálním zjištěným stavem, hloubkový rozhovor a dotazníkové šetření.
4. Na základě výzkumu navrhněte doporučení ke zlepšení současného stavu, možnosti a limity jejich realizace.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. Řízení lidských zdrojů: moderní pojetí a postupy : 13. vydání. Praha: Grada Publishing, 2015, 920 s. ISBN 9788024752587.
BLÁHA, Jiří. Pokročilé řízení lidských zdrojů. Brno: Edika, 2013, 264 s. ISBN 9788026603740.
BRANHAM, Leigh. 7 skrytých důvodů, proč zaměstnanci odcházejí z firem. Praha: Grada, 2009, 250 s. Manažer. Management. ISBN 9788024729039.
ČASTORÁL, Zdeněk. Management lidského faktoru: management lidských zdrojů, management lidského kapitálu, personální management. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2013, 336 s. ISBN 9788074520389.
MUŽÍK, Jaroslav a Pavel KRPÁLEK. Lidské zdroje a personální management. Vydání I. Praha: Academia, 2017, 190 s. Společnost. ISBN 9788020027733.
TAHAL, Radek. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing, 2017, 261 s. Expert. ISBN 9788027102068.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. Řízení lidských zdrojů: moderní pojetí a postupy : 13. vydání. Praha: Grada Publishing, 2015, 920 s. ISBN 9788024752587.
BLÁHA, Jiří. Pokročilé řízení lidských zdrojů. Brno: Edika, 2013, 264 s. ISBN 9788026603740.
BRANHAM, Leigh. 7 skrytých důvodů, proč zaměstnanci odcházejí z firem. Praha: Grada, 2009, 250 s. Manažer. Management. ISBN 9788024729039.
ČASTORÁL, Zdeněk. Management lidského faktoru: management lidských zdrojů, management lidského kapitálu, personální management. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2013, 336 s. ISBN 9788074520389.
MUŽÍK, Jaroslav a Pavel KRPÁLEK. Lidské zdroje a personální management. Vydání I. Praha: Academia, 2017, 190 s. Společnost. ISBN 9788020027733.
TAHAL, Radek. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing, 2017, 261 s. Expert. ISBN 9788027102068.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
" Je metoda šetření postojové loajality zákazníků, známá pod zkratkou NPS, vhodná pro šetření spokojenosti zaměstnanců? Svou odpověď zdůvodněte.
" Převaha žen, které byly rekrutovány pro kvalitativní výzkum, odpovídá struktuře zaměstnanců poboček v ČR a SR? Co rozhodlo o zařazení do skupiny dotazovaných?
" Změna majitelů obvykle iniciuje změnu firemní kultury. Lze z vašeho výzkumu odvodit, že ve společnosti to nenastane. Pokud ano, čím to můžete podložit?
Studentka plně odpověděla na otázky.