Tématem bakalářské práce je současná marketingová komunikace Vysoké školy báňské - technické univerzity Ostrava. Práce je zaměřena na komunikaci univerzity s primární cílo-vou skupinou studentů, jakožto potenciálních uchazečů o studium na vysoké škole v rámci akce Den otevřených dveří. Tato prezentační akce využívá různé komunikační nástroje v rámci regionu i ČR. Zpětná vazba od studentů, kteří DOD osobně navštívili, prostřednic-tvím dotazníkového šetření, je způsob, jak získat relevantní informace a upravit, zefektivnit a vhodně zacílit komunikační strategii s cílovou skupinou.
Anotace v angličtině
The topic of bachelor thesis has aim at current marketing communication of VSB - Tech-nical university of Ostrava. The thesis is focused on communication the university with primary target group of potential university students under the University Open Day event. This promotional event uses different communication tools within the regional and country destination. The questionnaire investigation will carry out the feedback from visitors in University Open Day event. The marketing quantitative research is the way how to collect the relevant information and design the better focused communication strategy with target group.
Klíčová slova
marketingová komunikace, den otevřených dveří, marketingový výzkum, kvantitativní výzkum, vysoká škola báňská, univerzita, dotazníkové šetření.
Klíčová slova v angličtině
marketing communication, open day event, marketing research, quantitative research, uni-versity, questionnaire investigation.
Rozsah průvodní práce
52 s./13 s. (86 428)
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem bakalářské práce je současná marketingová komunikace Vysoké školy báňské - technické univerzity Ostrava. Práce je zaměřena na komunikaci univerzity s primární cílo-vou skupinou studentů, jakožto potenciálních uchazečů o studium na vysoké škole v rámci akce Den otevřených dveří. Tato prezentační akce využívá různé komunikační nástroje v rámci regionu i ČR. Zpětná vazba od studentů, kteří DOD osobně navštívili, prostřednic-tvím dotazníkového šetření, je způsob, jak získat relevantní informace a upravit, zefektivnit a vhodně zacílit komunikační strategii s cílovou skupinou.
Anotace v angličtině
The topic of bachelor thesis has aim at current marketing communication of VSB - Tech-nical university of Ostrava. The thesis is focused on communication the university with primary target group of potential university students under the University Open Day event. This promotional event uses different communication tools within the regional and country destination. The questionnaire investigation will carry out the feedback from visitors in University Open Day event. The marketing quantitative research is the way how to collect the relevant information and design the better focused communication strategy with target group.
Klíčová slova
marketingová komunikace, den otevřených dveří, marketingový výzkum, kvantitativní výzkum, vysoká škola báňská, univerzita, dotazníkové šetření.
Klíčová slova v angličtině
marketing communication, open day event, marketing research, quantitative research, uni-versity, questionnaire investigation.
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte dostupné teoretické informace k marketingovým komunikacím vysokých škol.
2. Formulujte cíle práce a zdůvodněte vybranou metodiku.
3. Realizujte dotazníkové šetření u cílové skupiny a proveďte vyhodnocení.
4. Proveďte vyhodnocení výsledků šetření v kontextu výzkumných otázek a zadaného cíle práce.
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte dostupné teoretické informace k marketingovým komunikacím vysokých škol.
2. Formulujte cíle práce a zdůvodněte vybranou metodiku.
3. Realizujte dotazníkové šetření u cílové skupiny a proveďte vyhodnocení.
4. Proveďte vyhodnocení výsledků šetření v kontextu výzkumných otázek a zadaného cíle práce.
Seznam doporučené literatury
PŘIKRYLOVÁ, Jana a kol. 2019. Moderní marketingová komunikace 2., zcela přepracované vydání., Praha: Grada Publishing. 344 s. ISBN 978-80-271-0787-2
SOUKALOVÁ, Radomila. 2011. Současná role komunikace vysoké školy s cílovými skupinami.1. vydání, Zlín : Radim Bačuvčík - VeRBuM. 111 s. ISBN 978-80-87500-14-9.
TAHAL, Radek. 2017. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy, Praha: Grada Publishing. 264 s. ISBN: 978-80-271-0206-8
Portály www.msmt.cz, www.vysokeskoly.cz apod.
Seznam doporučené literatury
PŘIKRYLOVÁ, Jana a kol. 2019. Moderní marketingová komunikace 2., zcela přepracované vydání., Praha: Grada Publishing. 344 s. ISBN 978-80-271-0787-2
SOUKALOVÁ, Radomila. 2011. Současná role komunikace vysoké školy s cílovými skupinami.1. vydání, Zlín : Radim Bačuvčík - VeRBuM. 111 s. ISBN 978-80-87500-14-9.
TAHAL, Radek. 2017. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy, Praha: Grada Publishing. 264 s. ISBN: 978-80-271-0206-8
Portály www.msmt.cz, www.vysokeskoly.cz apod.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Jak by měla univerzita reagovat na nové podmínky, co se týká náboru studentů, v současné situaci, kdy je možné, že se nebudou moci konat kontaktní akce, veletrhy vysokých škol, dny otevřených dveří atd.?
Studentka částečně odpověděla na položenou otázku.
2. Jsou některá témata v rámci náboru, která lze v online komunikaci hůře potencionálním studentům vysvětlit/předat a jsou zásadní z pohledu VŠ?
Studentka částečně odpověděla na položenou otázku.
3. Jaký byl přístup respondentů při zjišťování dat? Dají se vystihnout specifika některých skupin? Např. rozdíly mezi studenty gymnázií x středních odborných škol, mezi studenty x rodiči?
Studentka částečně odpověděla na položenou otázku.
Muselo dojít ke zhoršení výsledné známky, jelikož rozsah je na hranici přípustnosti, teoretické východiska stěžejní k tématu jsou pouze na 8 str., název práce nekoresponduje s obsahem práce, celková obhajoba práce nebyla přesvědčivá.