Informace o kvalifikační práci Projekt racionalizace stávajícího systému jazykového vzdělávání zaměstnanců společnosti Moravské naftové doly, a.s. s využitím e-Learningu
Diplomová práce si klade za cíl zachytit změny, které může e-Learning přinést do vzdělá-vacího procesu, zejména do oblasti jazykového vzdělávání, společnosti Moravské naftové doly, a.s., srovnat jej s klasickým vzděláváním doposud využívaným ve společnosti a na-vrhnout racionalizaci systému vzdělávání s využitím e-Learningu.
Tato diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou, která vyúsťuje v projektovou část. Teoretická část diplomové práce je pak dále rozdělena do několika ka-pitol, seřazených v logickém sledu, ve snaze vytvořit konzistentní text v návaznosti na již zmíněná fakta. Tento oddíl si klade za úkol sjednotit názvosloví, jeho struktury a formy a názory na tuto novou technologii učení a vzdělávání a popsat základní charakteristické znaky e-Learningu. Dále také popisuje klasické vzdělávání včetně jeho porovnání se vzdě-láváním pomocí metody e-Learningu.
Anotace v angličtině
The thesis aims to describe changes which may e-Learning bring into the educational proc-ess, especially in the area of language training in the company Moravské naftové doly, a.s., to compare e-Learning with traditional education system employed in the company so far. Next the thesis aim is to suggest the education system rationalization applying e-Learning method.
The thesis is divided into theoretic part and field part that is followed by project part. Theo-retic thesis part is further divided into several chapters ranked in the logical sequence in order to have a consistent further to already mentioned facts. This section set a task to unify terminology, e-Learning structures and forms and opinions on this new technology learning stream of education. Another task is to mention basic attributes of e-Learning. Further-more, it refers to traditional education including comparison with education system utiliz-ing e-Learning.
Diplomová práce si klade za cíl zachytit změny, které může e-Learning přinést do vzdělá-vacího procesu, zejména do oblasti jazykového vzdělávání, společnosti Moravské naftové doly, a.s., srovnat jej s klasickým vzděláváním doposud využívaným ve společnosti a na-vrhnout racionalizaci systému vzdělávání s využitím e-Learningu.
Tato diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou, která vyúsťuje v projektovou část. Teoretická část diplomové práce je pak dále rozdělena do několika ka-pitol, seřazených v logickém sledu, ve snaze vytvořit konzistentní text v návaznosti na již zmíněná fakta. Tento oddíl si klade za úkol sjednotit názvosloví, jeho struktury a formy a názory na tuto novou technologii učení a vzdělávání a popsat základní charakteristické znaky e-Learningu. Dále také popisuje klasické vzdělávání včetně jeho porovnání se vzdě-láváním pomocí metody e-Learningu.
Anotace v angličtině
The thesis aims to describe changes which may e-Learning bring into the educational proc-ess, especially in the area of language training in the company Moravské naftové doly, a.s., to compare e-Learning with traditional education system employed in the company so far. Next the thesis aim is to suggest the education system rationalization applying e-Learning method.
The thesis is divided into theoretic part and field part that is followed by project part. Theo-retic thesis part is further divided into several chapters ranked in the logical sequence in order to have a consistent further to already mentioned facts. This section set a task to unify terminology, e-Learning structures and forms and opinions on this new technology learning stream of education. Another task is to mention basic attributes of e-Learning. Further-more, it refers to traditional education including comparison with education system utiliz-ing e-Learning.
Zpracujte teoretické postupy z oblasti vzdělávání pracovníků s využitím eLearningu a formulujte teoretická východiska pro zpracování analýzy.
II. Praktická část
Proveďte analýzu současného stavu systému jazykového vzdělávání zaměstnanců společnosti Moravské naftové doly, a. s.
Na základě výsledků analýzy vyhodnoťte přednosti a nedostatky systému jazykového vzdělávání zaměstnanců a následně formulujte možnosti racionalizace stávajícího systému s využitím eLearningu.
Vypracujte projekt racionalizace jazykového vzdělávání zaměstnanců společnosti Moravské naftové doly, a.s.
Navrhněte konkrétní řešení, zhodnoťte ekonomickou náročnost navržených opatření a uveďte případná rizika spojená s realizací.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické postupy z oblasti vzdělávání pracovníků s využitím eLearningu a formulujte teoretická východiska pro zpracování analýzy.
II. Praktická část
Proveďte analýzu současného stavu systému jazykového vzdělávání zaměstnanců společnosti Moravské naftové doly, a. s.
Na základě výsledků analýzy vyhodnoťte přednosti a nedostatky systému jazykového vzdělávání zaměstnanců a následně formulujte možnosti racionalizace stávajícího systému s využitím eLearningu.
Vypracujte projekt racionalizace jazykového vzdělávání zaměstnanců společnosti Moravské naftové doly, a.s.
Navrhněte konkrétní řešení, zhodnoťte ekonomickou náročnost navržených opatření a uveďte případná rizika spojená s realizací.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] ARMSTRONG, M. Řízení lidských zdrojů. 8. vydání. Praha: Grada Publishing a.s., 2002. 856 s. ISBN 80-247-0469-2
[2] BAREŠOVÁ, A. e-LEARNING ve vzdělávání dospělých. 1. vydání. Praha: VOX, 2003. 174 s. ISBN 80-863-2427-3
[3] BLÁHA, J., MATEICIUC, A., KAŇÁKOVÁ, Z. Personalistika pro malé a střední firmy. 1. vydání. Brno: CP Books, a.s., 2005. 284 s. ISBN 80-251-0374-9
[4] KOPECKÝ K. e-Learning nejen pro pedagogy. 1. vydání. Olomouc: Nakladatelství HANEX, 2006. 125 s. ISBN 80-85783-50-9
[5] SEMRÁDOVÁ I. Paradigmata komunikace a technologie vzdělávání. 1. vydání. Hradec Králové: Nakladatelství Gaudeamus při Univerzitě Hradec Králové, 2003. 123 s. ISBN 80-7041-629-7
[6] TURECKIOVÁ, M. Řízení a rozvoj lidí ve firmách. 1. vydání. Praha: Grada Publishing a.s., 2004. 168 s. ISBN 80-247-0504-6
Seznam doporučené literatury
[1] ARMSTRONG, M. Řízení lidských zdrojů. 8. vydání. Praha: Grada Publishing a.s., 2002. 856 s. ISBN 80-247-0469-2
[2] BAREŠOVÁ, A. e-LEARNING ve vzdělávání dospělých. 1. vydání. Praha: VOX, 2003. 174 s. ISBN 80-863-2427-3
[3] BLÁHA, J., MATEICIUC, A., KAŇÁKOVÁ, Z. Personalistika pro malé a střední firmy. 1. vydání. Brno: CP Books, a.s., 2005. 284 s. ISBN 80-251-0374-9
[4] KOPECKÝ K. e-Learning nejen pro pedagogy. 1. vydání. Olomouc: Nakladatelství HANEX, 2006. 125 s. ISBN 80-85783-50-9
[5] SEMRÁDOVÁ I. Paradigmata komunikace a technologie vzdělávání. 1. vydání. Hradec Králové: Nakladatelství Gaudeamus při Univerzitě Hradec Králové, 2003. 123 s. ISBN 80-7041-629-7
[6] TURECKIOVÁ, M. Řízení a rozvoj lidí ve firmách. 1. vydání. Praha: Grada Publishing a.s., 2004. 168 s. ISBN 80-247-0504-6
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
mapy, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
dr. Rosman - Krátká charakteristika e-learningu - co je to, čím se e-learning zabývá?
doc. Dytrt - Souvislost jaz. vzdělávání s etikou?
prof. Dvořák - Proč v DP dělíte e-learning na synchromní a asinchromní.
dr. Popesko - jak chcete zdůvodnit managementu přínos nákladů na tuto metodu?
doc. Bobák - Je pro výuku jazyka vhodnější synchromní či asynchromní e-learning?
prof. Smolík - Jaké je spektrum lidí, kteří jsou zapojeni do e-learningu?