Práce se zabývá tématem měření spokojenosti zaměstnanců ve výrobní firmě. Primárním cílem je provést měření ve zvolené firmě podle navržené metody a ověřit si, zda bylo měření úspěšné.
V teoretické části jsou definovány obecné pojmy z oblasti personálního marketingu, a je zde také popsána motivace, pracovní motivace a její typy. Navazuje téma pracovní spokojenost a měření pracovní spokojenosti.
Praktická část obsahuje představení firmy, ve které byl prováděn výzkum, realizace výzkumu a prezentaci výzkumu.
Na závěr jsou na základě analýzy naměřených dat uvedena doporučení pro vedení vybrané společnosti.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the topic of investigating employee satisfaction in a manufacturing company. The primary goal is to perform the survey in the selected company according to the proposed method and to verify whether the survey was successful.
The theoretical part defines general concepts in the field of personnel marketing, and it also describes motivation, work motivation and its types. Follows the topic of job satisfaction and job satisfaction survey.
The practical part contains the introduction of the company in which the research was carried out, the implementation of the survey and the presentation of the survey.
Finally, based on the analysis of measured data, recommendations for the management of the selected company are given.
Klíčová slova
spokojenost zaměstnanců, měření spokojenosti, motivace, dotazníkové šetření
Práce se zabývá tématem měření spokojenosti zaměstnanců ve výrobní firmě. Primárním cílem je provést měření ve zvolené firmě podle navržené metody a ověřit si, zda bylo měření úspěšné.
V teoretické části jsou definovány obecné pojmy z oblasti personálního marketingu, a je zde také popsána motivace, pracovní motivace a její typy. Navazuje téma pracovní spokojenost a měření pracovní spokojenosti.
Praktická část obsahuje představení firmy, ve které byl prováděn výzkum, realizace výzkumu a prezentaci výzkumu.
Na závěr jsou na základě analýzy naměřených dat uvedena doporučení pro vedení vybrané společnosti.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the topic of investigating employee satisfaction in a manufacturing company. The primary goal is to perform the survey in the selected company according to the proposed method and to verify whether the survey was successful.
The theoretical part defines general concepts in the field of personnel marketing, and it also describes motivation, work motivation and its types. Follows the topic of job satisfaction and job satisfaction survey.
The practical part contains the introduction of the company in which the research was carried out, the implementation of the survey and the presentation of the survey.
Finally, based on the analysis of measured data, recommendations for the management of the selected company are given.
Klíčová slova
spokojenost zaměstnanců, měření spokojenosti, motivace, dotazníkové šetření
Na základě literární rešerše zpracujte teoretické poznatky jako podklad pro navržení metody měření.
Navrhněte metodu měření spokojenosti zaměstnanců ve zvolené firmě.
Proveďte navrhované měření ve zvolené firmě.
Na základě analýzy výsledků provedeného měření navrhněte řešení/nápravná opatření.
Zásady pro vypracování
Na základě literární rešerše zpracujte teoretické poznatky jako podklad pro navržení metody měření.
Navrhněte metodu měření spokojenosti zaměstnanců ve zvolené firmě.
Proveďte navrhované měření ve zvolené firmě.
Na základě analýzy výsledků provedeného měření navrhněte řešení/nápravná opatření.
Seznam doporučené literatury
BRODSKÝ, PH.D., Ing. Zdeněk. Řízení lidských zdrojů pro managery. Tiskařské středisko Univerzity Pardubice: Univerzita Pardubice, 2009. ISBN 978-80-7395-155-9.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: Základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
ŘIHÁČEK, Tomáš, Ivo ČERMÁK a Roman HYTYCH A KOLEKTIV. Kvalitativní analýza textů: čtyři přístupy. Brno, 2013. ISBN 978-80-210-6382-2.
Spokojenost zaměstnanců. Brno: Výzkumný ústav práce a sociálních věcí, 2007. ISBN 978-80-87007-71-6.
ŠTIKAR A KOLEKTIV, Jiří. Základy psychologie práce a organizace. Praha: Karolinum, 1996. ISBN 80-7184-091-2.
ŠTIKAR, CSC., doc. PhDr. Jiří. Psychologie ve světě práce. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2003. ISBN 80-246-0448-5.
ČOPÍKOVÁ, Andrea, Jiří BLÁHA a Petra HORVÁTOVÁ. Řízení lidských zdrojů. Ostrava: Vysoká škola báňská, 2015. ISBN 977-80-248-3829-8.
Seznam doporučené literatury
BRODSKÝ, PH.D., Ing. Zdeněk. Řízení lidských zdrojů pro managery. Tiskařské středisko Univerzity Pardubice: Univerzita Pardubice, 2009. ISBN 978-80-7395-155-9.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: Základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
ŘIHÁČEK, Tomáš, Ivo ČERMÁK a Roman HYTYCH A KOLEKTIV. Kvalitativní analýza textů: čtyři přístupy. Brno, 2013. ISBN 978-80-210-6382-2.
Spokojenost zaměstnanců. Brno: Výzkumný ústav práce a sociálních věcí, 2007. ISBN 978-80-87007-71-6.
ŠTIKAR A KOLEKTIV, Jiří. Základy psychologie práce a organizace. Praha: Karolinum, 1996. ISBN 80-7184-091-2.
ŠTIKAR, CSC., doc. PhDr. Jiří. Psychologie ve světě práce. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2003. ISBN 80-246-0448-5.
ČOPÍKOVÁ, Andrea, Jiří BLÁHA a Petra HORVÁTOVÁ. Řízení lidských zdrojů. Ostrava: Vysoká škola báňská, 2015. ISBN 977-80-248-3829-8.
Předsedkyně komise přivítala studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Vedoucí práce položila dvě otázky:
1.Jak jste postupoval při přebírání textů jiných autorů?
2.Jak jste postupoval při parafrázování těchto textů?
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1.Na str. 43 popisujete Pre-test dotazníku, což je velmi dobrý krok při výzkumu. Proč jste zvolil spřátelenou společnost SEMKON a ne vzorek zaměstnanců zkoumané společnosti??
2.Kolik zaměstnanců má společnost XYZ? Pokud je to více než uvedených tč. 60 na pracovišti, kde byli a proč nebyli součástí výzkumu??
3.Na str. 42 popisujete komunikaci konkurenční spol. ABC a mimo jiné uvádíte že na sociálních sítích informuje o ,, ... o životním jubileu svých zaměstnanců atp.". Jak to mají ošetřené, případně jak vy byste to ošetřil ve vztahu k ochraně osobních údajů (věku)??
Během diskuze, předsedkyně komise kritizovala neakademický přístup a špatnou formu práce se zdroji, a špatnou stavbu dotazníků, který absentuje otázky s odpovědí formou sémantických diferenciálů. Nejvíce však předsedkyně kritizovala obecnost návrhů, které jsou v autorově práci uvedeny.