Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na aktuální téma marketingové komunikace, spolupráce značky s influencerem v prostoru Instagramu. Práce měla za cíl zjistit, zda využití tohoto nástroje marketingové komunikace je v dané společnosti nastaveno, tak aby efektivní a plnilo cíle stanovené společností. Odpověď na hlavní výzkumnou otázku byla získána pomocí analýzy nestrukturovaných rozhovorů se zástupci značky a konkrétního influencera. Výzkum byl doplněn dotazníkovým šetřením u cílového publika. Jednalo se o společnost, která s influencery pracuje samostatně. Ukázalo se, že se společnost soustředí zejména na primární cíl, a to zvýšení prodeje.
Anotace v angličtině
In my bachelor's thesis I focused on the current topic of marketing communication, cooperation between the brand and influencer in the Instagram space. The aim of the work was to find out whether the use of this marketing communication tool is set up correctly in the given company and is effective. The answer to the main research question was obtained by analyzing unstructured qualitative interviews with representatives of the brand and a speci-fic influencer, in combination with a quantitative questionnaire survey of the target audi-ence. It was a company that works independently with influencers.
Klíčová slova
marketing, word-of-mouth, marketingová komunikace, sociální sítě, nová mé-dia, In-stagram, reklama, kvalitativní výzkum, rozhovor
Klíčová slova v angličtině
Influencer marketing, word-of-mouth, marketing communication, social networks, new media, Instagram, advertising, qualitative research, interview
Rozsah průvodní práce
62s (86461 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na aktuální téma marketingové komunikace, spolupráce značky s influencerem v prostoru Instagramu. Práce měla za cíl zjistit, zda využití tohoto nástroje marketingové komunikace je v dané společnosti nastaveno, tak aby efektivní a plnilo cíle stanovené společností. Odpověď na hlavní výzkumnou otázku byla získána pomocí analýzy nestrukturovaných rozhovorů se zástupci značky a konkrétního influencera. Výzkum byl doplněn dotazníkovým šetřením u cílového publika. Jednalo se o společnost, která s influencery pracuje samostatně. Ukázalo se, že se společnost soustředí zejména na primární cíl, a to zvýšení prodeje.
Anotace v angličtině
In my bachelor's thesis I focused on the current topic of marketing communication, cooperation between the brand and influencer in the Instagram space. The aim of the work was to find out whether the use of this marketing communication tool is set up correctly in the given company and is effective. The answer to the main research question was obtained by analyzing unstructured qualitative interviews with representatives of the brand and a speci-fic influencer, in combination with a quantitative questionnaire survey of the target audi-ence. It was a company that works independently with influencers.
Klíčová slova
marketing, word-of-mouth, marketingová komunikace, sociální sítě, nová mé-dia, In-stagram, reklama, kvalitativní výzkum, rozhovor
Klíčová slova v angličtině
Influencer marketing, word-of-mouth, marketing communication, social networks, new media, Instagram, advertising, qualitative research, interview
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši a zpracujte teoretická východiska k tématu Influencer marketingu. 2. Formulujte cíle, výzkumné otázky a metodický postup při tvorbě bakalářské práce. 3. Analyzujte proces spolupráce mezi značkou a influencerem při tvobě marketingovo-komunikační kampaně na Instagramu. Realizujte kvalitativní a kvantitativní výzkum, zaměřený na zkoumanou společnost, vybrané influencery a cílovou skupinu spotřebitelů. 4. Na základě výsledků svého šetření formulujte strategická komunikační doporučení pro zkoumanou společnost či ostatní firmy, jenž chtějí influencer marketing aplikovat.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši a zpracujte teoretická východiska k tématu Influencer marketingu. 2. Formulujte cíle, výzkumné otázky a metodický postup při tvorbě bakalářské práce. 3. Analyzujte proces spolupráce mezi značkou a influencerem při tvobě marketingovo-komunikační kampaně na Instagramu. Realizujte kvalitativní a kvantitativní výzkum, zaměřený na zkoumanou společnost, vybrané influencery a cílovou skupinu spotřebitelů. 4. Na základě výsledků svého šetření formulujte strategická komunikační doporučení pro zkoumanou společnost či ostatní firmy, jenž chtějí influencer marketing aplikovat.
Seznam doporučené literatury
BROWN, Danny a Sam FIORELLA, 2013. Influence marketing: how to create, manage, and measure brand influencers in social media marketing. Indianapolis, Indiana: Que. ISBN 9780789751041.
BROWN, Duncan a Nick HAYES, 2008. Influencer marketing: Who Really Influence Your Customers. Oxford: Elsevier. ISBN 978-0-7506-8600-6.
HOLLENSEN, Svend, Philip KOTLER a Marc Oliver OPRESNIK, 2017. Social media marketing: a practitioner guide. Third edition. Spojené státy americké: Opresnik Management Consulting, ISBN 9781796715767
KOZEL, Roman, 2006. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada, 2006, Expert. ISBN 802470966XZačátek formuláře
TUTEN, Tracy L., 2018. Social media marketing. 3rd edition. Los Angeles: SAGE. ISBN 9781526423870.
Seznam doporučené literatury
BROWN, Danny a Sam FIORELLA, 2013. Influence marketing: how to create, manage, and measure brand influencers in social media marketing. Indianapolis, Indiana: Que. ISBN 9780789751041.
BROWN, Duncan a Nick HAYES, 2008. Influencer marketing: Who Really Influence Your Customers. Oxford: Elsevier. ISBN 978-0-7506-8600-6.
HOLLENSEN, Svend, Philip KOTLER a Marc Oliver OPRESNIK, 2017. Social media marketing: a practitioner guide. Third edition. Spojené státy americké: Opresnik Management Consulting, ISBN 9781796715767
KOZEL, Roman, 2006. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada, 2006, Expert. ISBN 802470966XZačátek formuláře
TUTEN, Tracy L., 2018. Social media marketing. 3rd edition. Los Angeles: SAGE. ISBN 9781526423870.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Ing.Rygl):
1. Jak jste zjistila pomocí sémantického diferenciálu, že cílová skupina publikované informace
přejímá za své?
- Studentka uvedla zdroje informací.
2. V kapitole Porovnání s konkurencí zmiňujete, že zástupci Svojtka nevnímají konkurenci pro
děti, nicméně co např. Dobrovský, Martinus, Kosmas a další?
- Studentka představila vlastní postoj ke konkurenčím nakladatelstvím.
3. Pro koho jsou získaná data určená?
- Studentka uvedla, že data mohou sloužit marketingovému oddělení nakladatelství Svojtka.