Tato bakalářská práce se zabývá dopadem a vnímáním kampaně BESIP a České kanceláře pojistitelů na podporu povinného užívání reflexních prvků chodci, které vstoupilo v platnost v únoru roku 2016. V teoretické části se věnuje sociální reklamě z pohledu vymezení pojmů souvisejících s tímto tématem a do této doby zkoumanými vlastnostmi sociální reklamy. Praktická část této práce se zabývá kvalitativním výzkumem formou individuálních dotazníků a rozhovorů se zaměřením na vnímání použitého stylu video a audio spotů a jeho vyhodnocením. Dále se pak práce zabývá kvantitativním výzkumem z pohledu dopadu na vnímání zaváděné povinnosti a celkovým povědomím o kampani samotné.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis examines the impact and perception of BESIP and Czech Insurers' Bureau campaign to promote the obligatory use of reflective elements by pedestrians, that came into effect in February 2016. The theoretical part describes the social advertising from the perspective of delimitation of concepts related to the topic and thus far examined attributes of social advertising. The practical part examines qualitative research in the form of individual questionnaires and interviews with the focus on the perception of the style used for video and audio ads and its evaluation. The thesis also examines the quantitative re-search of the impact on the perception of the imposed obligation and general awareness of the campaign itself.
Klíčová slova
sociální marketing, sociální reklama, neziskový, emoce, apel, sociální problém, reflexní prv-ky, BESIP, Česká kancelář pojistitelů
Klíčová slova v angličtině
social marketing, social advertising, nonprofit, emotions, appeal, social problem, reflective elements, BESIP, Czech Bureuau of Insurers
Rozsah průvodní práce
63 s. (100 742 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá dopadem a vnímáním kampaně BESIP a České kanceláře pojistitelů na podporu povinného užívání reflexních prvků chodci, které vstoupilo v platnost v únoru roku 2016. V teoretické části se věnuje sociální reklamě z pohledu vymezení pojmů souvisejících s tímto tématem a do této doby zkoumanými vlastnostmi sociální reklamy. Praktická část této práce se zabývá kvalitativním výzkumem formou individuálních dotazníků a rozhovorů se zaměřením na vnímání použitého stylu video a audio spotů a jeho vyhodnocením. Dále se pak práce zabývá kvantitativním výzkumem z pohledu dopadu na vnímání zaváděné povinnosti a celkovým povědomím o kampani samotné.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis examines the impact and perception of BESIP and Czech Insurers' Bureau campaign to promote the obligatory use of reflective elements by pedestrians, that came into effect in February 2016. The theoretical part describes the social advertising from the perspective of delimitation of concepts related to the topic and thus far examined attributes of social advertising. The practical part examines qualitative research in the form of individual questionnaires and interviews with the focus on the perception of the style used for video and audio ads and its evaluation. The thesis also examines the quantitative re-search of the impact on the perception of the imposed obligation and general awareness of the campaign itself.
Klíčová slova
sociální marketing, sociální reklama, neziskový, emoce, apel, sociální problém, reflexní prv-ky, BESIP, Česká kancelář pojistitelů
Klíčová slova v angličtině
social marketing, social advertising, nonprofit, emotions, appeal, social problem, reflective elements, BESIP, Czech Bureuau of Insurers
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické poznatky o sociálním marketingu asociální reklamě.
2. Vytyčte cíle bakalářské práce.
3. Stanovte výzkumné otázky a metodický postup práce.
4. Realizujte kvantitativní i kvalitativní výzkum na zvoleném vzorku cílové skupiny.
5. Analyzujte výsledky výzkumu a vyvoďte z nich závěry.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické poznatky o sociálním marketingu asociální reklamě.
2. Vytyčte cíle bakalářské práce.
3. Stanovte výzkumné otázky a metodický postup práce.
4. Realizujte kvantitativní i kvalitativní výzkum na zvoleném vzorku cílové skupiny.
5. Analyzujte výsledky výzkumu a vyvoďte z nich závěry.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim, 2011. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM. ISBN 978-80-87500-01-9.
BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ, 2016.Sociální marketing. Zlín: Radim Bačuvčík ? VeRBuM. ISBN 978-80-87500-80-4.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK, 2012. Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4354-7.
KOTLER, Philip, 2007. Moderní marketing: 4. evropské vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOTLER, Philip a Nancy LEE, 2016. Social marketing: changing behaviors for good. Fifth edition. Los Angeles: SAGE. ISBN 978-1-4522-9214-4.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim, 2011. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM. ISBN 978-80-87500-01-9.
BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ, 2016.Sociální marketing. Zlín: Radim Bačuvčík ? VeRBuM. ISBN 978-80-87500-80-4.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK, 2012. Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4354-7.
KOTLER, Philip, 2007. Moderní marketing: 4. evropské vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOTLER, Philip a Nancy LEE, 2016. Social marketing: changing behaviors for good. Fifth edition. Los Angeles: SAGE. ISBN 978-1-4522-9214-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (dr. Vorlová, oponent):
1.Jaká je hlavní cílová skupina kampaně? (Jak byla definována tvůrcům spotů?) Odpovídalo této skupině složení respondentů průzkumů?
2.Na základě čeho soudíte, že 208 respondentů je dostačující vzorek pro vyhodnocení celorepublikového průzkumu?
Student plně odpověděl na obě položené otázky.