Cílem práce bylo zařadit rádio do kontextu marketingových komunikací, popsat a zhodnotit výzkum měření poslechovosti rádií v České republice - Mediaprojekt, popsat historický vývoj rádia Evropa 2 a celkově zanalyzovat tento subjekt jak z pohledu posluchače, tak z pohledu zadavatele reklamní kampaně.
Rozborem Mediaprojektu jsem dospěl k závěru, že je plně dostačujícím výzkumem pro potřeby dnešního rozhlasového i tiskového trhu. Analýza rádia Evropa 2 potvrdila její výjimečnost a silnou pozici na rozhlasovém trhu.
Navrhovaná zlepšení mají charakter pouze drobných vylepšení, protože ze strany Evropy 2 nedochází k žádným závažnějším pochybením ani v programu, ani v propagaci.
Anotace v angličtině
The purpose of the thesis was to place radio as a medium into the context of marketing communication tools, analyze and evaluate the research of radio-listening rate in the Czech Republic - Mediaprojekt, describe the history and development of the radio Evropa 2 and make overall analysis of the subject from the point of view of both a listener and a client who assigns an advertising campaign.
By the analysis of Mediaprojekt I have reached the conclusion that it is a fully sufficient research for the needs of the contemporary radio and print market. The radio Evropa 2 analysis has confirmed its exceptional role and strong position on the radio market.
The proposed solutions can be characterized only as small improvements, since Evropa 2 proves that it is professional both in programme as well as in publicity.
Klíčová slova
rádio, Evropa 2, rozhlasový trh, Mediaprojekt,
Klíčová slova v angličtině
radio, Evropa 2, radio market, Mediaprojekt
Rozsah průvodní práce
53 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem práce bylo zařadit rádio do kontextu marketingových komunikací, popsat a zhodnotit výzkum měření poslechovosti rádií v České republice - Mediaprojekt, popsat historický vývoj rádia Evropa 2 a celkově zanalyzovat tento subjekt jak z pohledu posluchače, tak z pohledu zadavatele reklamní kampaně.
Rozborem Mediaprojektu jsem dospěl k závěru, že je plně dostačujícím výzkumem pro potřeby dnešního rozhlasového i tiskového trhu. Analýza rádia Evropa 2 potvrdila její výjimečnost a silnou pozici na rozhlasovém trhu.
Navrhovaná zlepšení mají charakter pouze drobných vylepšení, protože ze strany Evropy 2 nedochází k žádným závažnějším pochybením ani v programu, ani v propagaci.
Anotace v angličtině
The purpose of the thesis was to place radio as a medium into the context of marketing communication tools, analyze and evaluate the research of radio-listening rate in the Czech Republic - Mediaprojekt, describe the history and development of the radio Evropa 2 and make overall analysis of the subject from the point of view of both a listener and a client who assigns an advertising campaign.
By the analysis of Mediaprojekt I have reached the conclusion that it is a fully sufficient research for the needs of the contemporary radio and print market. The radio Evropa 2 analysis has confirmed its exceptional role and strong position on the radio market.
The proposed solutions can be characterized only as small improvements, since Evropa 2 proves that it is professional both in programme as well as in publicity.
Klíčová slova
rádio, Evropa 2, rozhlasový trh, Mediaprojekt,
Klíčová slova v angličtině
radio, Evropa 2, radio market, Mediaprojekt
Zásady pro vypracování
1. Charakterizujte postavení rozhlasu v marketingovém mixu.
2. Analyzujte současný způsob měření poslechovosti - Mediaprojekt/SKMO.
3. Popište historický vývoj vybraného subjektu.
4. Analyzujte postavení vybraného subjektu na současném rozhlasovém trhu - SWOT analýza, rozbor současných marketingových aktivit, cílových skupin, hudební formát a celkové zaměření vybrané rozhlasové stanice.
5. Zhodnoťte analýzu.
Zásady pro vypracování
1. Charakterizujte postavení rozhlasu v marketingovém mixu.
2. Analyzujte současný způsob měření poslechovosti - Mediaprojekt/SKMO.
3. Popište historický vývoj vybraného subjektu.
4. Analyzujte postavení vybraného subjektu na současném rozhlasovém trhu - SWOT analýza, rozbor současných marketingových aktivit, cílových skupin, hudební formát a celkové zaměření vybrané rozhlasové stanice.
5. Zhodnoťte analýzu.
Seznam doporučené literatury
Kotler, P.: Marketing Management, Praha, Grada Publishing, 2001, 719 str.
FORET, M.: Marketingová komunikace, 2. vyd., Brno, MU 1997
ZELENKA, M., Manuál mediálního konzultanta pro marketing a prodej rozhlasové reklamy, APSV ČR 1999
Svoboda, V.: Propagační kampaně v marketingových komunikacích : učební text, 1. vyd., Zlín, Univerzita Tomáše Bati, 2004 ISBN 80-7318-196-7
Vlček, Josef: Formát vysílání rozhlasových stanic a jeho proměny v ČR, Praha, 1998
Seznam doporučené literatury
Kotler, P.: Marketing Management, Praha, Grada Publishing, 2001, 719 str.
FORET, M.: Marketingová komunikace, 2. vyd., Brno, MU 1997
ZELENKA, M., Manuál mediálního konzultanta pro marketing a prodej rozhlasové reklamy, APSV ČR 1999
Svoboda, V.: Propagační kampaně v marketingových komunikacích : učební text, 1. vyd., Zlín, Univerzita Tomáše Bati, 2004 ISBN 80-7318-196-7
Vlček, Josef: Formát vysílání rozhlasových stanic a jeho proměny v ČR, Praha, 1998