Bakalářská práce je zaměřena na spolupráci mezi mikroinfluencerem a značkou oblečení. Cílem práce je zjistit, jak je tato spolupráce vnímaná mezi spotřebiteli, zda je tato spolupráce přínosná a má smysl a zda byly naplněny cíle této spolupráce.
Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část shrnuje základní teoretické poznatky týkající se problematiky influencer marketingu, Instagramu a budování značky.
Praktická část je zpracována na základě teoretické rešerše. Zvolený problém je řešen pomocí dvou metod. A to pomocí polostrukturovaných rozhovorů s mikroinfluencerem a zástupcem značky. Dále pomocí dotazníkového šetření, který se zaměřuje na názory respondentů a jejich vnímání spolupráce mikroinfluencera Damjana Siriškiho a značky Nugget.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on cooperation between an microinfluencer and a clothing brand. The aim is to find out how the cooperation is perceiving among consumers and if the cooperation is contributive and meaningful to continue.
The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part summarizes basic theoretical knowledge on influencer marketing and brand building.
The practical part is based on the theoretical research. The problem is solved using half moderated interviews with microinfluencer and CEO of the clothing brand. There's also used questionnaire survey and is focused on the respondent's opinions and how they view the cooperation between microinfluencer Damjan Siriški and clothing brand Nugget.
Bakalářská práce je zaměřena na spolupráci mezi mikroinfluencerem a značkou oblečení. Cílem práce je zjistit, jak je tato spolupráce vnímaná mezi spotřebiteli, zda je tato spolupráce přínosná a má smysl a zda byly naplněny cíle této spolupráce.
Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část shrnuje základní teoretické poznatky týkající se problematiky influencer marketingu, Instagramu a budování značky.
Praktická část je zpracována na základě teoretické rešerše. Zvolený problém je řešen pomocí dvou metod. A to pomocí polostrukturovaných rozhovorů s mikroinfluencerem a zástupcem značky. Dále pomocí dotazníkového šetření, který se zaměřuje na názory respondentů a jejich vnímání spolupráce mikroinfluencera Damjana Siriškiho a značky Nugget.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on cooperation between an microinfluencer and a clothing brand. The aim is to find out how the cooperation is perceiving among consumers and if the cooperation is contributive and meaningful to continue.
The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical part summarizes basic theoretical knowledge on influencer marketing and brand building.
The practical part is based on the theoretical research. The problem is solved using half moderated interviews with microinfluencer and CEO of the clothing brand. There's also used questionnaire survey and is focused on the respondent's opinions and how they view the cooperation between microinfluencer Damjan Siriški and clothing brand Nugget.
1. V teoretické části proveďte rešerši literatury a dalších zdrojů a zpracujte teoretická východiska k tématu Influencer marketing a sociální síti Instagram. 2. Formulujte cíle, výzkumné otázky a metodický postup k bakalářské práci. 3. Realizujte kvantitativní výzkum pomocí dotazníkového šetření na cílové skupině spotřebitelů. Dále realizujte polostrukturovaný rozhovor s mikroinfluencerem a zástupcem značky. 4. Na základě výsledků svého šetření formulujte výsledky, odpovězte na výzkumné otázky a zhodnoťte přínosy práce pro praktické využití.
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části proveďte rešerši literatury a dalších zdrojů a zpracujte teoretická východiska k tématu Influencer marketing a sociální síti Instagram. 2. Formulujte cíle, výzkumné otázky a metodický postup k bakalářské práci. 3. Realizujte kvantitativní výzkum pomocí dotazníkového šetření na cílové skupině spotřebitelů. Dále realizujte polostrukturovaný rozhovor s mikroinfluencerem a zástupcem značky. 4. Na základě výsledků svého šetření formulujte výsledky, odpovězte na výzkumné otázky a zhodnoťte přínosy práce pro praktické využití.
Seznam doporučené literatury
BACKALER, Joel. 2018. Digital influence. New York, NY: Springer Berlin Heidelberg. ISBN 978-3319783956
kol. autorů, Čtěte, pokud chcete dobýt Instagram. 2018. Přeložil Pavel KRISTIÁN. Brno: Zoner Press. ISBN 978-80-7413-368-8
kol. autorů, Čtěte, pokud chcete dobýt Instagram 2. 2018. Brno: Zoner Press. ISBN 978-90-7413-383-1
KOZEL, Roman. 2006. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 80-247-0966-x.
SEMERÁDOVÁ, Tereza a Petr WEINLICH. 2019. Marketing na Facebooku a Instagramu: využijte naplno organický dosah i sponzorované příspěvky. Brno: Computer Press. ISBN 9788025149591.
Seznam doporučené literatury
BACKALER, Joel. 2018. Digital influence. New York, NY: Springer Berlin Heidelberg. ISBN 978-3319783956
kol. autorů, Čtěte, pokud chcete dobýt Instagram. 2018. Přeložil Pavel KRISTIÁN. Brno: Zoner Press. ISBN 978-80-7413-368-8
kol. autorů, Čtěte, pokud chcete dobýt Instagram 2. 2018. Brno: Zoner Press. ISBN 978-90-7413-383-1
KOZEL, Roman. 2006. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 80-247-0966-x.
SEMERÁDOVÁ, Tereza a Petr WEINLICH. 2019. Marketing na Facebooku a Instagramu: využijte naplno organický dosah i sponzorované příspěvky. Brno: Computer Press. ISBN 9788025149591.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Mgr.Rožek):
1. Jaká je content strategie značky Nugget na sociálních sítích tohoto influencera.
- Student představil obsahovou strategii značky.
2. Jak si stojí značka Nugget v content strategii oproti jiným značkám, které influencer prezentuje/prosazuje?
- Student uvedl, že influencer dává postupně přednost i dalším značkám.
3. Jací další influenceři pracují pro značku Nugget?
- Student uvedl další osobnosti a zodpověděl tak otázku.