Tato bakalářská práce se zabývá současnou podobou product placementu v televizi, jeho efektivitou a způsoby umístění do audiovizuálních děl, především v komerčních televizích. Hlavním cílem práce je zanalyzovat jednotlivé formy product placementu a změření jejich dopadu na publikum. Následně z poznatků této analýzy bude autor navrhovat změny k zefektivnění umisťování produktů v audiovizuálních dílech. Teoretická část se zabývá rolí product placementu v komunikaci, možnostmi product placementu, jeho formáty a hlavními mediálními kanály pro jeho umístění. Dále teoretická část poměřuje podobu a význam product placementu ve světě a České republice. V praktické části práce zkoumá chování publika při vystavení jednotlivých forem product placementu, jejich znalost určitých značek před a po vystavení product placementu a doba, jakou product placement působí či nepůsobí na jejich podvědomí.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with nowadays form of product placement in television, its effectivity, ways of placing it into the audiovisual work, mainly in commercial TVs. The main goal of this thesis is to analyze particular forms of product placement and measurement of its impact on the audience. Based on this analysis, author suggests changes in placing the product into the audiovisual work. In the therotical part, the thesis deals with role of product placement in communication, options of product placement, its forms and main media channels for its placement. The thesis compares the role of product placement in the world and in the Czech Republic. In the practical part, the thesis research behavior of the audience when exposed to product placement, their recall of certain brands before and after the exposure and how long does product placement affect on their subconcious mind.
Klíčová slova
product placement, televize, efektivita, reklama, média
Klíčová slova v angličtině
product placement, television, effectiveness, advertisment, media
Rozsah průvodní práce
57 s. (72 267 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá současnou podobou product placementu v televizi, jeho efektivitou a způsoby umístění do audiovizuálních děl, především v komerčních televizích. Hlavním cílem práce je zanalyzovat jednotlivé formy product placementu a změření jejich dopadu na publikum. Následně z poznatků této analýzy bude autor navrhovat změny k zefektivnění umisťování produktů v audiovizuálních dílech. Teoretická část se zabývá rolí product placementu v komunikaci, možnostmi product placementu, jeho formáty a hlavními mediálními kanály pro jeho umístění. Dále teoretická část poměřuje podobu a význam product placementu ve světě a České republice. V praktické části práce zkoumá chování publika při vystavení jednotlivých forem product placementu, jejich znalost určitých značek před a po vystavení product placementu a doba, jakou product placement působí či nepůsobí na jejich podvědomí.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with nowadays form of product placement in television, its effectivity, ways of placing it into the audiovisual work, mainly in commercial TVs. The main goal of this thesis is to analyze particular forms of product placement and measurement of its impact on the audience. Based on this analysis, author suggests changes in placing the product into the audiovisual work. In the therotical part, the thesis deals with role of product placement in communication, options of product placement, its forms and main media channels for its placement. The thesis compares the role of product placement in the world and in the Czech Republic. In the practical part, the thesis research behavior of the audience when exposed to product placement, their recall of certain brands before and after the exposure and how long does product placement affect on their subconcious mind.
Klíčová slova
product placement, televize, efektivita, reklama, média
Klíčová slova v angličtině
product placement, television, effectiveness, advertisment, media
Zásady pro vypracování
1. Nasbírání potřebných zdrojů pro pochopení teoretických rámců problematiky a jejich rešerše.
2. Definování základních pojmů potřebných pro pochopení problematiky.
3. Určení metodologie práce, cíle práce a výzkumných otázek.
4. Využití sekundárních dat a jejich zanalyzování k efektivnímu zhodnocení současné situace problematiky.
5. Nasbírání primárních dat pomocí vlastního výzkumu.
6. Na základě zhodnocení obou typů dat odpovědět na výzkumné otázky a vypracovat doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Nasbírání potřebných zdrojů pro pochopení teoretických rámců problematiky a jejich rešerše.
2. Definování základních pojmů potřebných pro pochopení problematiky.
3. Určení metodologie práce, cíle práce a výzkumných otázek.
4. Využití sekundárních dat a jejich zanalyzování k efektivnímu zhodnocení současné situace problematiky.
5. Nasbírání primárních dat pomocí vlastního výzkumu.
6. Na základě zhodnocení obou typů dat odpovědět na výzkumné otázky a vypracovat doporučení.
Seznam doporučené literatury
Frey, P., 2008. Marketingová komunikace: to nejlepší z nových trendů 2., rozš. vyd., Praha: Management Press.
Jurášková, O. & Horňák, P., 2012. Velký slovník marketingových komunikací, Praha: Grada.
Kotler, P. & Keller, K.L., 2007. Marketing management, Praha: Grada.
Lehu, J.-M., 2007. Branded entertainment: product placement & brand strategy in the entertainment business, London: Kogan Page. Available at: http://www.loc.gov/catdir/toc/ecip079/2007003323.html.
Tomek, G. & Vávrová, V., 1999. Malý výkladový slovník marketingu 2. rozš. vyd., Praha: A plus.
Seznam doporučené literatury
Frey, P., 2008. Marketingová komunikace: to nejlepší z nových trendů 2., rozš. vyd., Praha: Management Press.
Jurášková, O. & Horňák, P., 2012. Velký slovník marketingových komunikací, Praha: Grada.
Kotler, P. & Keller, K.L., 2007. Marketing management, Praha: Grada.
Lehu, J.-M., 2007. Branded entertainment: product placement & brand strategy in the entertainment business, London: Kogan Page. Available at: http://www.loc.gov/catdir/toc/ecip079/2007003323.html.
Tomek, G. & Vávrová, V., 1999. Malý výkladový slovník marketingu 2. rozš. vyd., Praha: A plus.
Přílohy volně vložené
1 flash disk
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Mgr.Kocourková):
1. Mohl by autor krátce a jasně představit zásadní data z analyzované studie, které ho vedou k závěru, že umístění product placementu je nejvhodnější za využití Nova group u zvolené cílové skupiny?
- Student představil data a vizualizace z analyzované studie.
2. Jaké jsou tedy stěžejní závěry z dotazníkového šetření, které nejvíce pomáhají k dosažení cílů práce?
- Student uvedl stěžejní závěry.
3. Kde autor získal přístup do MML/TGI databáze?
- Student vysvětlil přístup do databáze.
Student přesvědčivě odůvodnil shodu dat v databázi uvedené v jiné kvalifikační práci.