Bakalářská práce se věnuje tématu efektivního užívání humorného apelu v reklamních spotech. Klade si za cíl komplikovanou problematiku emocionálních reklamních apelů rozšířit o poznatky a pohledy z další perspektivy. Teoretická část definuje základní pojmy zásadní pro realizaci průzkumu, jako je reklama, reklamní apely, emoce, humor, faktory, které ovlivňují jeho efektivní působení či motivace spotřebitelského rozhodování. Průzkumy praktické části zjišťují vnímání reklamních spotů s humorným apelem ve srovnání se spoty užívajících jiných apelů, dále pak míru tolerance potenciálně nevhodné reklamy. Průzkum je realizován metodou polostrukturovaných rozhovorů, zjištěná kvalitativní data pak rozšiřuje o výsledky z dotazníkového šetření u širšího vzorku publika.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the topic of effective use of humorous appeal in commercials. It aims to expand the complicated issue of emotional advertising appeals with knowledge from another perspective. The theoretical part defines the basic concepts which are essential for the implementation of the survey, such as advertising, advertising appeals, emotions, humor, factors that affect effective operation of humor and motivation of consumer decisions. The survey of the practical part finds out the perception of commercials with a humorous appeal in comparison with commercials which use other appeals, and also the degree of tolerance of potentially inappropriate advertising in czech society. The survey is carried out using the method of semi-structured interviews, and then complements the obtained qualitative data with the results of a questionnaire survey of a wider sample of audience.
Bakalářská práce se věnuje tématu efektivního užívání humorného apelu v reklamních spotech. Klade si za cíl komplikovanou problematiku emocionálních reklamních apelů rozšířit o poznatky a pohledy z další perspektivy. Teoretická část definuje základní pojmy zásadní pro realizaci průzkumu, jako je reklama, reklamní apely, emoce, humor, faktory, které ovlivňují jeho efektivní působení či motivace spotřebitelského rozhodování. Průzkumy praktické části zjišťují vnímání reklamních spotů s humorným apelem ve srovnání se spoty užívajících jiných apelů, dále pak míru tolerance potenciálně nevhodné reklamy. Průzkum je realizován metodou polostrukturovaných rozhovorů, zjištěná kvalitativní data pak rozšiřuje o výsledky z dotazníkového šetření u širšího vzorku publika.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the topic of effective use of humorous appeal in commercials. It aims to expand the complicated issue of emotional advertising appeals with knowledge from another perspective. The theoretical part defines the basic concepts which are essential for the implementation of the survey, such as advertising, advertising appeals, emotions, humor, factors that affect effective operation of humor and motivation of consumer decisions. The survey of the practical part finds out the perception of commercials with a humorous appeal in comparison with commercials which use other appeals, and also the degree of tolerance of potentially inappropriate advertising in czech society. The survey is carried out using the method of semi-structured interviews, and then complements the obtained qualitative data with the results of a questionnaire survey of a wider sample of audience.
1. Proveďte rešerši a zpracujte literární zdroje k zadanému tématu.
2. Stanovte cíl práce, definujte metodiku práce a formulujte výzkumné otázky.
3. Představte analyzované kampaně.
4. Realizujte primární výzkum.
5. Interpretujte získaná data, vyhodnoťte realizovaný výzkum a odpovězte na výzkumné otázky.
6. Na základě vyhodnocených dat vyvoďte závěry a navrhněte doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši a zpracujte literární zdroje k zadanému tématu.
2. Stanovte cíl práce, definujte metodiku práce a formulujte výzkumné otázky.
3. Představte analyzované kampaně.
4. Realizujte primární výzkum.
5. Interpretujte získaná data, vyhodnoťte realizovaný výzkum a odpovězte na výzkumné otázky.
6. Na základě vyhodnocených dat vyvoďte závěry a navrhněte doporučení.
Seznam doporučené literatury
GULAS, Charles S.; WEINBERGER, Marc G., 2006. Humor in Advertising: A Comprehensive Analysis. 1. vydání. New York : M. E. Sharpe. ISBN 0765616130.
HORŇÁK, Pavel, 2014. Kreativita v reklamě. 1. vydání. Zlín : VeRBuM. ISBN 9788087500491.
KARLÍČEK, Miroslav, 2016. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2. aktualizované vydání. Praha : Grada Publishing. ISBN 9788024757698.
SVĚTLÍK, Jaroslav a kol., 2017. Reklama: teorie, koncepce, modely. 1. vydání. Rzeszów : Vysoká škola informatiky a managementu v Rzeszowě. ISBN 9788364286711.
VYSEKALOVÁ, Jitka, 2014. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. 1. vydání. Praha : Grada. ISBN 9788024748436.
VYSEKALOVÁ, Jitka, 2012. Psychologie reklamy. 4. aktualizované vydání. Praha : Grada. ISBN 9788024740058.
Seznam doporučené literatury
GULAS, Charles S.; WEINBERGER, Marc G., 2006. Humor in Advertising: A Comprehensive Analysis. 1. vydání. New York : M. E. Sharpe. ISBN 0765616130.
HORŇÁK, Pavel, 2014. Kreativita v reklamě. 1. vydání. Zlín : VeRBuM. ISBN 9788087500491.
KARLÍČEK, Miroslav, 2016. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2. aktualizované vydání. Praha : Grada Publishing. ISBN 9788024757698.
SVĚTLÍK, Jaroslav a kol., 2017. Reklama: teorie, koncepce, modely. 1. vydání. Rzeszów : Vysoká škola informatiky a managementu v Rzeszowě. ISBN 9788364286711.
VYSEKALOVÁ, Jitka, 2014. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. 1. vydání. Praha : Grada. ISBN 9788024748436.
VYSEKALOVÁ, Jitka, 2012. Psychologie reklamy. 4. aktualizované vydání. Praha : Grada. ISBN 9788024740058.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (RNDr. Zuzana Wroblowská, Ph.D.):
1. Jaké výhody by mělo použití metody focus group, pokud byste ignorovala omezení této metody pro vaše téma a aplikovala byste ji?
- Studentka uvedla výhody využití metody focus group.
2. Byl dotazník testován a pokud ano, jak byl pilotní test využit?
- Studentka uvedla, že provedla pilotní testování a popsala jeho využití.
3. Využila byste techniku "neuromarketing", pokud byste k tomu dostala příležitost a zdroje? Svou odpověď, prosím, zdůvodněte.
- Studentka odpověděla na položenou otázku.