Bakalářská práce se zabývá použitím memů jako prostředku komerčního sdělení. V první části jsou vymezená teoretická východiska vztahující se k této problematice od reklamy a druhů humoru v ní, až po stěžejní pojmy a kontext v oblasti memů. Tyto poznatky jsou dále uplatněny v praktické části práce. Ta obsahuje vyhodnocení dotazníkového šetření v české meme komunitě a obsahovou analýzu memů vybraných českých komerčních subjektů na Facebooku. Na základě srovnání získaných dat jsou vyvozena doporučení, podle kterých by mohly komerční subjekty při procesu tvorby memů postupovat, aby došlo k jejich zkvalitnění a zvýšení jejich relevance v rámci online komunikace.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis is focused on the use of memes as a medium of commercial message. First part describes theoretical basis related to the matter from advertising and types of humour in it to crucial terms and context in the field of memes. These pieces of knowledge are then applied in the practical part. This part contains the evaluation of questionnaire realized in the Czech meme community and content analysis of memes of selected Czech commercial subjects posted on Facebook. There are recommendations based on the comparison of acquired data as per commercial subjects may act in the process of creating memes to uprate the memes and increase their relevance in online communication.
Klíčová slova
humor v reklamě, internetový meme, Alza, Heureka, Vodafone, Volkswagen
Klíčová slova v angličtině
humour in advertising, internet meme, Alza, Heureka, Vodafone, Volkswagen
Rozsah průvodní práce
83 s. (96006)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá použitím memů jako prostředku komerčního sdělení. V první části jsou vymezená teoretická východiska vztahující se k této problematice od reklamy a druhů humoru v ní, až po stěžejní pojmy a kontext v oblasti memů. Tyto poznatky jsou dále uplatněny v praktické části práce. Ta obsahuje vyhodnocení dotazníkového šetření v české meme komunitě a obsahovou analýzu memů vybraných českých komerčních subjektů na Facebooku. Na základě srovnání získaných dat jsou vyvozena doporučení, podle kterých by mohly komerční subjekty při procesu tvorby memů postupovat, aby došlo k jejich zkvalitnění a zvýšení jejich relevance v rámci online komunikace.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis is focused on the use of memes as a medium of commercial message. First part describes theoretical basis related to the matter from advertising and types of humour in it to crucial terms and context in the field of memes. These pieces of knowledge are then applied in the practical part. This part contains the evaluation of questionnaire realized in the Czech meme community and content analysis of memes of selected Czech commercial subjects posted on Facebook. There are recommendations based on the comparison of acquired data as per commercial subjects may act in the process of creating memes to uprate the memes and increase their relevance in online communication.
Klíčová slova
humor v reklamě, internetový meme, Alza, Heureka, Vodafone, Volkswagen
Klíčová slova v angličtině
humour in advertising, internet meme, Alza, Heureka, Vodafone, Volkswagen
Zásady pro vypracování
Zpracujte literární rešerši zdrojů k vybranému tématu a následně vypracujte teoretickou část, v níž vymezíte základní pojmy týkající se dané problematiky.
Na základě stanoveného cíle naformulujte výzkumné otázky a zvolte výzkumné metody.
V praktické části představte zkoumané společnosti a jejich využití memů v komunikaci a realizujte výzkum ve vybrané facebookové meme skupině dle zvolené metody.
Vyhodnoťte zjištěné informace, výsledky interpretujte a vyvoďte relevantní závěry.
Zodpovězte výzkumné otázky na základě zjištěných informací a následně vytvořte doporučení.
Zásady pro vypracování
Zpracujte literární rešerši zdrojů k vybranému tématu a následně vypracujte teoretickou část, v níž vymezíte základní pojmy týkající se dané problematiky.
Na základě stanoveného cíle naformulujte výzkumné otázky a zvolte výzkumné metody.
V praktické části představte zkoumané společnosti a jejich využití memů v komunikaci a realizujte výzkum ve vybrané facebookové meme skupině dle zvolené metody.
Vyhodnoťte zjištěné informace, výsledky interpretujte a vyvoďte relevantní závěry.
Zodpovězte výzkumné otázky na základě zjištěných informací a následně vytvořte doporučení.
Seznam doporučené literatury
HORŇÁK, Pavel. 2014. Kreativita v reklamě. Zlín: VeRBuM, 293 s. ISBN 9788087500491
HORŇÁK, Pavel. 2018. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Vydanie druhé, rozšírené a prepracované. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 398 s. ISBN 9788087500941
MARTIN, R., PUHLI-DORIS, P., LARSEN, G., GRAY, J., a WEIR, K, 2003. Individual differences in uses of humor and their relation to psychological well-being: Development of the Humor Styles Questionnaire. In: Journal of reserach in personality. Ontario, Kanada: Elsevier BV. 2003, č. 37. 48-75. ISSN 00926566
SHIFMAN, Limor., 2014. Memes in digital culture, Cambridge, Massachusetts: The MIT Press. Dostupné z: http://ieeexplore.ieee.org/xpl/bkabstractplus.jsp?bkn=6658626.
VYSEKALOVÁ, Jitka. 2007. Psychologie reklamy: nové trendy a poznatky. 3., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 294 s. Expert. ISBN 9788024721965.
Seznam doporučené literatury
HORŇÁK, Pavel. 2014. Kreativita v reklamě. Zlín: VeRBuM, 293 s. ISBN 9788087500491
HORŇÁK, Pavel. 2018. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Vydanie druhé, rozšírené a prepracované. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 398 s. ISBN 9788087500941
MARTIN, R., PUHLI-DORIS, P., LARSEN, G., GRAY, J., a WEIR, K, 2003. Individual differences in uses of humor and their relation to psychological well-being: Development of the Humor Styles Questionnaire. In: Journal of reserach in personality. Ontario, Kanada: Elsevier BV. 2003, č. 37. 48-75. ISSN 00926566
SHIFMAN, Limor., 2014. Memes in digital culture, Cambridge, Massachusetts: The MIT Press. Dostupné z: http://ieeexplore.ieee.org/xpl/bkabstractplus.jsp?bkn=6658626.
VYSEKALOVÁ, Jitka. 2007. Psychologie reklamy: nové trendy a poznatky. 3., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 294 s. Expert. ISBN 9788024721965.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Mgr.Kazík):
1. Ve svých doporučeních zmiňujete velký potenciál pro komunikaci komerčních memů sociální sítě Reddit, jaké zahraniční společnosti můžete uvést jako zdárný příklad komunikace na této sociální síti.
- Student uvedl několik příkladů zahraničních společností.
2. Kterým v Česku působícím společnostem byste konkrétně doporučil spustit komunikace na sociální síti Reddit v českém jazyce?
- Student uvedl několik společností a zodpověděl tak položenou otázku.
3. Jak hodnotíte nárazové aplikování memů v komunikaci komerčních subjektů, například Volkswagen nebo Vodafone, které uvádíte v práci, vzhledem k popularizaci aplikace memů v kultuře komerční komunikace?
- Student uvedl subjektivní hodnocení a zoidpověděl tak položenou otázku.