Tato bakalářská práce zkoumá jak je sponzoring důležitou součástí marketingové komunikace a v čem je pro sponzory přínosný. Zaměřuje se na to jak jsou podporovány taneční páry na území České republiky a proč jsou případně podporovány méně než jiné sporty. Teoretická část popisuje sponzoring, jeho formy, podstatou a vztahy mezi sponzorem a sponzorovaným objektem. Praktická část uvádí historii tanečního sportu, jeho současné podoby a složky a vysvětluje důležitou roli sponzoringu. Na základě dat marketingového výzkumu, získaných kvalitativní metodou, je hlavním výstupem práce závěrečné doporučení.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis deals with the subject of sponsorship as an important part of marketing communication and the way it benefits the sponsors. It focuses on the support of dance partners in the Czech republic, and the reasons why dancing is supported less than other sports. The theoretical part defines sponsorship, its forms, its essence and the relations between sponsor and sponsored object. The practical part presents the history of dance sport, its current forms and aspects, and it explains the importance of sponsorship for this sport. Based on the data obtained by qualitative method of marketing research, the main output of the thesis is the final recommendation.
Klíčová slova
sponzoring, marketing ve sportu, marketingový výzkum, taneční sport
Klíčová slova v angličtině
sponzoring, sports marketing, marketing research, dance sport
Rozsah průvodní práce
74
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce zkoumá jak je sponzoring důležitou součástí marketingové komunikace a v čem je pro sponzory přínosný. Zaměřuje se na to jak jsou podporovány taneční páry na území České republiky a proč jsou případně podporovány méně než jiné sporty. Teoretická část popisuje sponzoring, jeho formy, podstatou a vztahy mezi sponzorem a sponzorovaným objektem. Praktická část uvádí historii tanečního sportu, jeho současné podoby a složky a vysvětluje důležitou roli sponzoringu. Na základě dat marketingového výzkumu, získaných kvalitativní metodou, je hlavním výstupem práce závěrečné doporučení.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis deals with the subject of sponsorship as an important part of marketing communication and the way it benefits the sponsors. It focuses on the support of dance partners in the Czech republic, and the reasons why dancing is supported less than other sports. The theoretical part defines sponsorship, its forms, its essence and the relations between sponsor and sponsored object. The practical part presents the history of dance sport, its current forms and aspects, and it explains the importance of sponsorship for this sport. Based on the data obtained by qualitative method of marketing research, the main output of the thesis is the final recommendation.
Klíčová slova
sponzoring, marketing ve sportu, marketingový výzkum, taneční sport
Klíčová slova v angličtině
sponzoring, sports marketing, marketing research, dance sport
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte cíl práce a výzkumné otázky.
Popište současnou situaci řešené problematiky a navrhněte vhodné metody marketingového výzkumu.
Realizujte marketingový výzkum u předem zvolené cílové skupiny.
Na základě zjištěných dat z výzkumu a analýz zodpovězte výzkumné otázky a navrhněte případná opatření realizovatelná v praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte cíl práce a výzkumné otázky.
Popište současnou situaci řešené problematiky a navrhněte vhodné metody marketingového výzkumu.
Realizujte marketingový výzkum u předem zvolené cílové skupiny.
Na základě zjištěných dat z výzkumu a analýz zodpovězte výzkumné otázky a navrhněte případná opatření realizovatelná v praxi.
ČÁSLAVOVÁ Eva, 2000. Managemnet sportu, 1. vydání. Praha: East West Publishing Company. ISBN 80-7219-010-5.
KOTLER Philip, 2007. Moderní marketing, 1. vydání. Přeložili Jana Langerová, Vladimír Nový. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1545-2.
KUNZ Vilém, 2018. Sportovní marketing, 1. vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0560-1.
SVOBODA Václav, 2006. Public relations moderně a účinně, 1. vydání. Praha: Grada. ISBN 80-247-0564-8.
Přílohy volně vložené
1 USB disk
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách. Studentka představila zkušební
komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury. Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce.
Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky. V oponentském
posudku byly položeny tyto otázky (Mgr. Kazík, oponent): 1. Proč jste zvolila jako náhradní metodu e-mailing a
ne například nějaký online audio či video rozhovor? 2.Jak byste Vy sama postupovala teď při startu kariéry,
kdybyste byla vyzbrojena know-how nabytým při studiu Marketingových komunikací a prací na této
bakalářské práci? 3.Existuje možnost, kdy náklady na tanec hradí tanečníkům Český svaz tanečního sportu, či
je nějakým způsobem dotuje? Studentka plně odpověděla na položené otázky. Předsedkyně komise přidala
doplňující otázku, týkající se porovnání situace v ČR a na Slovensku, která byla taktéž plně zodpovězena.