Tato bakalářská práce se zabývá společností PETROF, spol., tradičním českým výrobcem akustických pian. Řeší její marketingové prostředí a především analyzuje možnosti na trhu z hlediska marketingu, které vedou k vylepšení a tvorbě nového marketingového plánu, což je hlavním cílem práce. Pro zjištění nových možností a vylepšení marketingového plánu jsem prováděl situační analýzu jak vnitřního, tak i vnějšího prostředí společnosti. V poslední kapitole je doporučení pro společnost, kde jsou jednotlivé body, které mohou vést k lepší marketingové komunikaci, díky které může společnost být lepší a úspěšnější.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with PETROF, spol. company, that is the largest producer of acoustic grand and upright pianos in Europe. It concentrates on marketing environment and analyses mainly market opportunities in terms of marketing. This leads to improvements and creation of a marketing plan which is the main goal of this thesis. To analyse new opportunities and improvements of marketing plan I used situation analysis of intern and extern environment of a PETROF company. The last chapter describes particular points which could lead to better marketing communication that would help the company to become more successful.
Tato bakalářská práce se zabývá společností PETROF, spol., tradičním českým výrobcem akustických pian. Řeší její marketingové prostředí a především analyzuje možnosti na trhu z hlediska marketingu, které vedou k vylepšení a tvorbě nového marketingového plánu, což je hlavním cílem práce. Pro zjištění nových možností a vylepšení marketingového plánu jsem prováděl situační analýzu jak vnitřního, tak i vnějšího prostředí společnosti. V poslední kapitole je doporučení pro společnost, kde jsou jednotlivé body, které mohou vést k lepší marketingové komunikaci, díky které může společnost být lepší a úspěšnější.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with PETROF, spol. company, that is the largest producer of acoustic grand and upright pianos in Europe. It concentrates on marketing environment and analyses mainly market opportunities in terms of marketing. This leads to improvements and creation of a marketing plan which is the main goal of this thesis. To analyse new opportunities and improvements of marketing plan I used situation analysis of intern and extern environment of a PETROF company. The last chapter describes particular points which could lead to better marketing communication that would help the company to become more successful.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar, 2013. Strategický marketing: strategie a trendy. 2., rozš. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4670-8.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER, 2007. Marketing management. Praha: Grada. ISBN 9788024713595.
MCDONALD, Malcolm a Hugh WILSON, 2012. Marketingový plán: příprava a úspěšná realizace. Brno: BizBooks. ISBN 9788026500148.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. V rámci PEST analýzy v kapitole 10.4 píšete, že nejdůležitější věcí pro Petrof je za každou cenu udržení výroby pouze akustických nástrojů, na rozdíl od konkurenčních firem, které začaly vyrábět elektronická pianina. Jaký je váš názor na tento postoj? Např. ve světle osudu společnosti KODAK, která nikdy nepřipouštěla, že by digitální fotoaparáty mohly zásadně ohrozit focení na kinofilm a výsledkem tohoto přístupu byl de facto krach kdysi globální a v oboru fotografie hegemonické firmy?
Student plně odpověděl na položenou otázku.
2. V marketingových cílech v kapitole 14 uvádíte záměr postupného dlouhodobého vylepšování sociálních sítí. Co ve vašem podání znamená hledisko dlouhodobě a je to u sociálních sítích v současné době dostatečná dynamika?
Student plně odpověděl na položenou otázku.
3. V práci píšete o nutném propojení obchodního a marketingového oddělení společnosti, stejně jako o tom, že osobní prodej je základem k úspěchu. Proč v doporučeních neformulujete některé nástroje nebo produkty, které by oddělení mohla využít právě pro podporu osobního prodeje a ovlivnění potenciálního zákazníka v dlouhodobém procesu rozhodování? Doporučíte některá?
Student plně odpověděl na položenou otázku.
Zásadním problémem práce je přílišná subjektivita. Chybí zde analýza primárních dat. Práce není objektivní a nedá se na ní vystavět marketingový plán. Práce rovněž vychází z velmi malého počtu zdrojů. Z těchto důvodů bylo přistoupeno k hodnocení D.