Práce se zabývá typickými prvky marketingu v gastronomii a snaží se řešit problematiku zejména malých gastronomických podniků, které nemají dostatečné prostředky na realizování vlastních marketingových aktivit. V teoretické části jsou definovány základní termíny jako marketing, gastronomie a komunikační mix a následně vytyčen vztah mezi nimi a oblastí gastronomie. Praktická část poté přináší SWOT a PEST analýzy konkrétní cukrářské značky Tornádo Luuu a následně se snaží zodpovědět otázky týkající se současné komunikace značky pomocí výzkumu.
Annotation in English
The thesis presents typical elements of marketing in gastronomy and tries to solve the problems of small gastronomical businesses, which usually don't have adequate resources to realize their own marketing activities. In the theoretical part there are defined terms such as Marketing, Gastronomy, Communication Mix and the relationship between them and gastronomy. The practical part presents SWOT and PEST analysis of a concrete pastry brand Tornádo Luuu and after that answers some questions about the present brand communication using some tools of marketing research.
Keywords
Marketing, gastronomie, marketingový mix, komunikační mix, SWOT analýza, PEST ana-lýza, podnikání, lokální podnik
Keywords in English
Marketing, Gastronomy, Marketing Mix, Communication Mix, SWOT Analyse, PEST Analyse, Business, Local Business
Length of the covering note
63
Language
CZ
Annotation
Práce se zabývá typickými prvky marketingu v gastronomii a snaží se řešit problematiku zejména malých gastronomických podniků, které nemají dostatečné prostředky na realizování vlastních marketingových aktivit. V teoretické části jsou definovány základní termíny jako marketing, gastronomie a komunikační mix a následně vytyčen vztah mezi nimi a oblastí gastronomie. Praktická část poté přináší SWOT a PEST analýzy konkrétní cukrářské značky Tornádo Luuu a následně se snaží zodpovědět otázky týkající se současné komunikace značky pomocí výzkumu.
Annotation in English
The thesis presents typical elements of marketing in gastronomy and tries to solve the problems of small gastronomical businesses, which usually don't have adequate resources to realize their own marketing activities. In the theoretical part there are defined terms such as Marketing, Gastronomy, Communication Mix and the relationship between them and gastronomy. The practical part presents SWOT and PEST analysis of a concrete pastry brand Tornádo Luuu and after that answers some questions about the present brand communication using some tools of marketing research.
Keywords
Marketing, gastronomie, marketingový mix, komunikační mix, SWOT analýza, PEST ana-lýza, podnikání, lokální podnik
Keywords in English
Marketing, Gastronomy, Marketing Mix, Communication Mix, SWOT Analyse, PEST Analyse, Business, Local Business
Research Plan
1. Na základě odborné literatury zpracujte teoretická východiska k tématu marketingu v gastronomii a specifikace komunikačního mixu.
2. Stanovte cíle, výzkumné otázky a metodiku práce.
3. Analyzujte dosavadní působení značky, včetně její marketingové komunikace.
4. Realizujte kvantitativní výzkum s potencionálními, ale i stávajícími zákazníky.
5. Proveďte vyhodnocení výzkumu a navrhněte možná zlepšení v marketingové komunikaci značky.
Research Plan
1. Na základě odborné literatury zpracujte teoretická východiska k tématu marketingu v gastronomii a specifikace komunikačního mixu.
2. Stanovte cíle, výzkumné otázky a metodiku práce.
3. Analyzujte dosavadní působení značky, včetně její marketingové komunikace.
4. Realizujte kvantitativní výzkum s potencionálními, ale i stávajícími zákazníky.
5. Proveďte vyhodnocení výzkumu a navrhněte možná zlepšení v marketingové komunikaci značky.
Recommended resources
BUREŠOVÁ, P., 2014. Vybrané kapitoly z hotelnictví a gastronomie, Praha: Wolters Kluwer. ISBN 978-80-7478-498-9
FIŠERA, M., 2016. Gastronomie: vybrané kapitoly, Český Těšín: 2 Theta. ISBN 9788086380780
INDROVÁ, Jarmila, PETRŮ, Zdenka, VAŠKO, Martin., 1996 Podnikatelská činnost ve stravování a hotelnictví. Praha, VŠE. ISBN 80-7079-739-8
KOTLER, P., 2003. Marketing od A do Z: osmdesát pojmů, které by měl znát každý manažer, Praha: Management Press. ISBN 80-7261-082-1
NAGYOVÁ, J., 1999. Marketingová komunikace není pouze reklama, Praha: Vox. ISBN 80-86324-00-1
Recommended resources
BUREŠOVÁ, P., 2014. Vybrané kapitoly z hotelnictví a gastronomie, Praha: Wolters Kluwer. ISBN 978-80-7478-498-9
FIŠERA, M., 2016. Gastronomie: vybrané kapitoly, Český Těšín: 2 Theta. ISBN 9788086380780
INDROVÁ, Jarmila, PETRŮ, Zdenka, VAŠKO, Martin., 1996 Podnikatelská činnost ve stravování a hotelnictví. Praha, VŠE. ISBN 80-7079-739-8
KOTLER, P., 2003. Marketing od A do Z: osmdesát pojmů, které by měl znát každý manažer, Praha: Management Press. ISBN 80-7261-082-1
NAGYOVÁ, J., 1999. Marketingová komunikace není pouze reklama, Praha: Vox. ISBN 80-86324-00-1
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Mgr. Gartnerová, oponent):
V rámci vstupních analýz je vhodné provést také analýzu konkurence, uveďte 3 firmy/ podnikatele, které lze považovat za vaše přímé konkurenty a proč?
Z jakých zdrojů a údajů byste mohla vycházet, abyste lépe a objektivněji vyhodnotila informace o prostředí v rámci analýzy PEST?
Jaké konkrétní nástroje byste mohla použít pro lepší specifikaci a přesnější definování cílových skupin vaší značky?
Studentka plně odpověděla na položené otázky.
Předsedkyně pojmenovala výhrady k metodice práce.