Bakalářská práce se zabývá vstupem agentury Swine Agency na český trh. Zaměřuje se na hudební management v alternativním prostředí. Cílem práce je zanalyzovat nákupní chování českých hudebních interpretů při volbě agentury. Zjistit jejich potřeby, motivaci a zda jsou dostatečně informováni o činnostech agentur. V teoretické části jsou definovány pojmy důležité pro praktickou část jako hudební agentura, hudební management a dotýká se marketingové komunikace v kultuře. Pro zodpovězení výzkumných otázek je zvolena metoda polostrukturovaného rozhovoru a SWOT analýza. Tyto poznatky jsou převedeny do doporučení pro vybranou agenturu.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with Swine Agency entry to czech market. It focuses on music management in alternative genres. The aim of the thesis is to analyze shopping behavior of czech musicians when choosing an agency, find out their needs, motivation and whether they are sufficiently informed about the activities of the agencies. The theoretical part defines terms important for the practical part such as music agency, music management and touches on marketing communication in culture. The method of semi-structured interview and SWOT analysis are chosen to answer the research questions. These findings are translated into recommendations for the selected agency.
Klíčová slova
management, hudební management, hudební agentura, brand, kultura, Swine Agency
Klíčová slova v angličtině
management, music management, music agency, brand, culture, Swine Agency
Rozsah průvodní práce
62 s. (83 730 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá vstupem agentury Swine Agency na český trh. Zaměřuje se na hudební management v alternativním prostředí. Cílem práce je zanalyzovat nákupní chování českých hudebních interpretů při volbě agentury. Zjistit jejich potřeby, motivaci a zda jsou dostatečně informováni o činnostech agentur. V teoretické části jsou definovány pojmy důležité pro praktickou část jako hudební agentura, hudební management a dotýká se marketingové komunikace v kultuře. Pro zodpovězení výzkumných otázek je zvolena metoda polostrukturovaného rozhovoru a SWOT analýza. Tyto poznatky jsou převedeny do doporučení pro vybranou agenturu.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with Swine Agency entry to czech market. It focuses on music management in alternative genres. The aim of the thesis is to analyze shopping behavior of czech musicians when choosing an agency, find out their needs, motivation and whether they are sufficiently informed about the activities of the agencies. The theoretical part defines terms important for the practical part such as music agency, music management and touches on marketing communication in culture. The method of semi-structured interview and SWOT analysis are chosen to answer the research questions. These findings are translated into recommendations for the selected agency.
Klíčová slova
management, hudební management, hudební agentura, brand, kultura, Swine Agency
Klíčová slova v angličtině
management, music management, music agency, brand, culture, Swine Agency
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o hudebním průmyslu, hudebních agenturách, brandingu a marketingové komunikaci v kultuře. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle bakalářské práce.
2. Zpracujte SWOT analýzu agentury Swine Agency založenou na rozhovoru s jedním z jejich členů a proveďte polostrukturované rozhovory s danou cílovou skupinou.
3. Na základě výsledků analýzy vyvoďte doporučení a zodpovězte výzkumné otázky.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o hudebním průmyslu, hudebních agenturách, brandingu a marketingové komunikaci v kultuře. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle bakalářské práce.
2. Zpracujte SWOT analýzu agentury Swine Agency založenou na rozhovoru s jedním z jejich členů a proveďte polostrukturované rozhovory s danou cílovou skupinou.
3. Na základě výsledků analýzy vyvoďte doporučení a zodpovězte výzkumné otázky.
Seznam doporučené literatury
BASKERVILLE, David a Tim BASKERVILLE. Music business handbook and career guide. Edition 11. Los Angeles: SAGE, 2017, str. 198. ISBN 978-1-5063-0953-8.
BÓKOVÁ, Michaela. Procesní management malých hudebních vydavatelství. Brno, 2018. Diplomová práce. Janáčková akademie múzických umění v Brně.
MACY, Amy, Clyde ROLSTON, Paul ALLEN a Thomas W. HUTCHISON. Record label marketing: how music companies brand and market artists in the digital era. Third edition. London: Focal Press, 2016, s. 5-7. ISBN 9780415715157.
BLÁHA, Marek. Potřeba managementu a PR v provozu amatérských a profesionálních kapel na české hudební scéně. Praha, 2013. Bakalářská práce. Vysoká škola ekonomická v Praze.
Veber, Jaromír a kol. 2011. Management. Praha : Management Press, s.r.o., 2011. 978-7261-200-0.
Hagoort, Giep. 2009. Umělecký management v podnikatelském . Praha : Nakladateství KANT, 2009. 978-80-7437-008-3.
KARLÍČEK, Miroslav a kol. Základy marketingu. 1. vyd. Praha: Grada, 2013, 255 s. ISBN 978-80-247-4208-3.
LATHROP, T.? 2003. This Business of Music Marketing & Promotion: A practical Guide to Creating a Completely Integrated Marketing & E-Marketing Campaign. Revised and Updated Edition. New York (USA): Billboard Books, 308 s. ISBN 0-8230-7729-2
KAPFERER, Jean-Noël. The new strategic brand management: creating and sustaining brand equity long term. 4th ed., New ed. Philadelphia: Kogan Page, 2008, 560 s. ISBN 07-494-5085-1.
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 8024714817.
BAČUVČÍK, Radim. Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2012, s. 137- 138. ISBN 978-80-87500-17-0.
ŠTARCHOŇ, P. -- HESKOVÁ, M. Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. Praha: VŠE v Praze, Nakladatelství Oeconomica, 2009.
GUENES, Maggie; PELSMACKER, Patrick De; BERGH, Joeri Van den. Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2003. 600 s. ISBN 80-247-0254-1.
Seznam doporučené literatury
BASKERVILLE, David a Tim BASKERVILLE. Music business handbook and career guide. Edition 11. Los Angeles: SAGE, 2017, str. 198. ISBN 978-1-5063-0953-8.
BÓKOVÁ, Michaela. Procesní management malých hudebních vydavatelství. Brno, 2018. Diplomová práce. Janáčková akademie múzických umění v Brně.
MACY, Amy, Clyde ROLSTON, Paul ALLEN a Thomas W. HUTCHISON. Record label marketing: how music companies brand and market artists in the digital era. Third edition. London: Focal Press, 2016, s. 5-7. ISBN 9780415715157.
BLÁHA, Marek. Potřeba managementu a PR v provozu amatérských a profesionálních kapel na české hudební scéně. Praha, 2013. Bakalářská práce. Vysoká škola ekonomická v Praze.
Veber, Jaromír a kol. 2011. Management. Praha : Management Press, s.r.o., 2011. 978-7261-200-0.
Hagoort, Giep. 2009. Umělecký management v podnikatelském . Praha : Nakladateství KANT, 2009. 978-80-7437-008-3.
KARLÍČEK, Miroslav a kol. Základy marketingu. 1. vyd. Praha: Grada, 2013, 255 s. ISBN 978-80-247-4208-3.
LATHROP, T.? 2003. This Business of Music Marketing & Promotion: A practical Guide to Creating a Completely Integrated Marketing & E-Marketing Campaign. Revised and Updated Edition. New York (USA): Billboard Books, 308 s. ISBN 0-8230-7729-2
KAPFERER, Jean-Noël. The new strategic brand management: creating and sustaining brand equity long term. 4th ed., New ed. Philadelphia: Kogan Page, 2008, 560 s. ISBN 07-494-5085-1.
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 8024714817.
BAČUVČÍK, Radim. Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2012, s. 137- 138. ISBN 978-80-87500-17-0.
ŠTARCHOŇ, P. -- HESKOVÁ, M. Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. Praha: VŠE v Praze, Nakladatelství Oeconomica, 2009.
GUENES, Maggie; PELSMACKER, Patrick De; BERGH, Joeri Van den. Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2003. 600 s. ISBN 80-247-0254-1.
Přílohy volně vložené
1 flash disk
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Podařilo by se Vám najít nějaká data, která by podpořila domněnky týkající příležitostí či hrozeb pro SWOT analýzu? Např. příležitosti v přechodu do online prostředí?
2. Jakým způsobem byli vybráni a osloveni respondenti pro Váš výzkum?
Student plně odpověděl na otázky.