Diplomová práce analyzuje současnou komunikační strategii značky Cyklostar, která je pod záštitou šumperské, tedy české, firmy Everstar s. r. o. Práce je rozdělena do tří částí - teoretické, praktické a projektové. Vysvětluje teorii, která se týká komunikační strategie pro značky a firmy obecně, dále byla provedena analýza komunikační strategie značky Cyklostar, její konkurence a kvantitativní i kvalitativní výzkum. V poslední části je navržen další postup fungování značky Cyklostar, jejíž základ je položen na poznatcích z předcházející části. Projektová část je zaměřena na zlepšení a rozšíření komunikace značky Cyklostar.
Anotace v angličtině
The diploma thesis analyzes the current communication strategy of the Cyklostar brand, which belongs to Czech company from Šumperk city Everstar s. r. o. The thesis is divided into three parts - theoretical, practical and project. It explains the theory concerning the communication strategy for brands and companies in general, the analysis of the communication strategy of the Cyklostar brand, its competition and quantitative and qualitative research were performed. In the last part, another procedure of the Cyklostar brand is proposed, the basis of which is based on the facts from the previous part. The project part is focused on improving and expanding the communication of the Cyklostar brand.
communication strategy, brand, marketing research, Cyklostar
Rozsah průvodní práce
81 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce analyzuje současnou komunikační strategii značky Cyklostar, která je pod záštitou šumperské, tedy české, firmy Everstar s. r. o. Práce je rozdělena do tří částí - teoretické, praktické a projektové. Vysvětluje teorii, která se týká komunikační strategie pro značky a firmy obecně, dále byla provedena analýza komunikační strategie značky Cyklostar, její konkurence a kvantitativní i kvalitativní výzkum. V poslední části je navržen další postup fungování značky Cyklostar, jejíž základ je položen na poznatcích z předcházející části. Projektová část je zaměřena na zlepšení a rozšíření komunikace značky Cyklostar.
Anotace v angličtině
The diploma thesis analyzes the current communication strategy of the Cyklostar brand, which belongs to Czech company from Šumperk city Everstar s. r. o. The thesis is divided into three parts - theoretical, practical and project. It explains the theory concerning the communication strategy for brands and companies in general, the analysis of the communication strategy of the Cyklostar brand, its competition and quantitative and qualitative research were performed. In the last part, another procedure of the Cyklostar brand is proposed, the basis of which is based on the facts from the previous part. The project part is focused on improving and expanding the communication of the Cyklostar brand.
communication strategy, brand, marketing research, Cyklostar
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte základní pojmy. Stanovte cíl a metodický postup práce.
Proveďte analýzu využívaných komunikačních nástrojů konkurence značky a zpracujte marketingový výzkum u předem zvolené cílové skupiny.
Ze zjištěných analýz a výstupů marketingovho výzkumu vytvořte závěry.
V projektové části navrhněe komunikační strategii značky se zaměřením na využití sociálních médií.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte základní pojmy. Stanovte cíl a metodický postup práce.
Proveďte analýzu využívaných komunikačních nástrojů konkurence značky a zpracujte marketingový výzkum u předem zvolené cílové skupiny.
Ze zjištěných analýz a výstupů marketingovho výzkumu vytvořte závěry.
V projektové části navrhněe komunikační strategii značky se zaměřením na využití sociálních médií.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A. Brand building: budování značky : vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Brno: Computer Press, 2003. Business books (Computer Press). ISBN: 80-7226-885-6.
CLOW, Kenneth E. a Donald BAACK. Reklama, propagace a marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2008. ISBN: 978-80-251-1769-9.
KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. Praha: Grada, 2007. ISBN: 80-247-1545-7.
PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, 2019. Expert (Grada). ISBN: 978-80-271-0787-2.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb - efektivně a moderně. 1. vyd. Praha: Grada, 2008. ISBN: 978-80-247-5037-8.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A. Brand building: budování značky : vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Brno: Computer Press, 2003. Business books (Computer Press). ISBN: 80-7226-885-6.
CLOW, Kenneth E. a Donald BAACK. Reklama, propagace a marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2008. ISBN: 978-80-251-1769-9.
KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. Praha: Grada, 2007. ISBN: 80-247-1545-7.
PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, 2019. Expert (Grada). ISBN: 978-80-271-0787-2.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb - efektivně a moderně. 1. vyd. Praha: Grada, 2008. ISBN: 978-80-247-5037-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (RNDr. Zuzana Wroblowská, Ph.D.):
1. V čem obecně spočívá odlišnost analýzy podnikatelského makroprostředí a analýzy konkurenčního prostředí značky?
- Studentka objasnila vlastní pochybení v pojmech a uvedla na pravou míru.
2. Jaká je za poslední tři roky dynamiku růstu obratu produktové skupiny zastřešené značkou Cyklostar? Je rychlejší nebo pomalejší než u konkurence či ve srovnání s růstem na trhu, na kterém značka soutěží se svými přímými konkurenty?
- Studentka připravila grafy jako podklad pro odvěď na tuto otázku.
3. Evidovala firma náklady na komunikaci značky v letech 2016 až 2019 a vyhodnocovala firma efektivnost jednotlivých aktivit? Pokud ano, můžete o tom poskytnout konkrétní informace?
- Studentka uvedla, jakým způsobem firma vyhodnocuje efektivu aktivit. K číslům a přesným datům však nezískala přístup.
Doc. Mgr. Ing. Olga Dolínková, PhD.
1. Jaké by mohly být měřitelné cíle navrhované komunikační strategie?
- Studentka navrhla měřitelné cíle.