Tato diplomová práce nabízí komunikační strategii online komunikace internetového knih-kupectví, k jejíž sestavení je třeba zjistit spokojenost s dosavadní komunikací a navrhnout případné změny. Práce shrnuje teoretické poznatky, jak se dá firma působící na knižním trhu propagovat v rámci online platforem sociálních sítí, blogu a webové prezentace. Dále přináší informace o současném knižním trhu. Praktická část představuje vybranou značku knihkupectví a její současnou komunikaci. Na základě dat získaných z kvantitativního a kvalitativního výzkumu předkládá výsledky, jak je cílová skupina spokojena s dosavadní komunikací a kde vidí rezervy a potenciál k vylepšení v rámci prezentace značky na kniž-ním trhu. Projektová část nabízí komunikační strategii k propagaci nového knižního titulu.
Annotation in English
The diploma thesis proposes communication strategy for online communication of the online bookshop. It is necessary to conduct a research regarding the contentment of the current communication in order to form the plan and to propose suggestions for changes. The thesis summarizes the theoretical knowledge of how a company operating in the book market can be promoted at online platforms as a social networks, blog and web presenta-tion. It also brings information about the current book market. The practical part presents a selected brand of bookshop and its current communication. Based on data obtained from quantitative and qualitative research, it presents the results of how the target group is satis-fied with the current communication and where they see reserves and potential for improvement in the presentation of the brand on the book market. The project part offers a communica-tion strategy how to promote the new book title.
Keywords
Spokojenost zákazníka, marketingová komunikace, online marketing, komunikace na sociál-ních sítích, newsletter, online komunikace, komunikační kampaň, projekt, Facebook, In-stagram, Twitter, web, blog, knihy, knižní trh, Martinus
Keywords in English
Customer satisfaction, marketing communication, online marketing, social media communi-cation, newsletter, online communication, communication campaign, project, Facebook, Instagram, Twitter, web, blog, books, book market, Martinus
Length of the covering note
84 s. (129 704 znaků)
Language
CZ
Annotation
Tato diplomová práce nabízí komunikační strategii online komunikace internetového knih-kupectví, k jejíž sestavení je třeba zjistit spokojenost s dosavadní komunikací a navrhnout případné změny. Práce shrnuje teoretické poznatky, jak se dá firma působící na knižním trhu propagovat v rámci online platforem sociálních sítí, blogu a webové prezentace. Dále přináší informace o současném knižním trhu. Praktická část představuje vybranou značku knihkupectví a její současnou komunikaci. Na základě dat získaných z kvantitativního a kvalitativního výzkumu předkládá výsledky, jak je cílová skupina spokojena s dosavadní komunikací a kde vidí rezervy a potenciál k vylepšení v rámci prezentace značky na kniž-ním trhu. Projektová část nabízí komunikační strategii k propagaci nového knižního titulu.
Annotation in English
The diploma thesis proposes communication strategy for online communication of the online bookshop. It is necessary to conduct a research regarding the contentment of the current communication in order to form the plan and to propose suggestions for changes. The thesis summarizes the theoretical knowledge of how a company operating in the book market can be promoted at online platforms as a social networks, blog and web presenta-tion. It also brings information about the current book market. The practical part presents a selected brand of bookshop and its current communication. Based on data obtained from quantitative and qualitative research, it presents the results of how the target group is satis-fied with the current communication and where they see reserves and potential for improvement in the presentation of the brand on the book market. The project part offers a communica-tion strategy how to promote the new book title.
Keywords
Spokojenost zákazníka, marketingová komunikace, online marketing, komunikace na sociál-ních sítích, newsletter, online komunikace, komunikační kampaň, projekt, Facebook, In-stagram, Twitter, web, blog, knihy, knižní trh, Martinus
Keywords in English
Customer satisfaction, marketing communication, online marketing, social media communi-cation, newsletter, online communication, communication campaign, project, Facebook, Instagram, Twitter, web, blog, books, book market, Martinus
Research Plan
Zpracujte literární rešerši k tématu. Pozornost věnujte novým přístupům k měření spokojenosti zákazníků a formulaci komunikační strategie a plánu v online prostředí maloobchodu.
Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
Charakterizujte vybranou společnost a její online komunikace.
Realizujte analýzy sekundárních zdrojů dat a primární šetření k odhalení postojů a motivací cílové skupiny.
Vyvoďte závěry, zodpovězte výzkumné otázky a sestavte komunikační plán knihkupectví k vybrané CS na dané období.
Vymezte možnosti a limity realizace projektu.
Research Plan
Zpracujte literární rešerši k tématu. Pozornost věnujte novým přístupům k měření spokojenosti zákazníků a formulaci komunikační strategie a plánu v online prostředí maloobchodu.
Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
Charakterizujte vybranou společnost a její online komunikace.
Realizujte analýzy sekundárních zdrojů dat a primární šetření k odhalení postojů a motivací cílové skupiny.
Vyvoďte závěry, zodpovězte výzkumné otázky a sestavte komunikační plán knihkupectví k vybrané CS na dané období.
Vymezte možnosti a limity realizace projektu.
Recommended resources
BÁRTOVÁ, Hilda, Vladimír BÁRTA a Jan KOUDELKA, 2004. Chování spotřebitele a výzkum trhu. Vyd. 2., přeprac. Praha: Oeconomica. ISBN 8024507781.
KARLÍČEK, Miroslav, 2018. Základy marketingu. 2., přepracované a rozšířené vydání. Praha: Grada. ISBN 9788024758695.
LOSEKOOT, Michelle and Eliška VYHNÁNKOVÁ, 2019. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. V Brně: Jan Melvil Publishing. ISBN 978-80-7555-084-2.
SETHNA, Zubin a Jim BLYTHE, 2016. Consumer behaviour. 3rd edition. Los Angeles: SAGE. ISBN 9781473919136.
SOLOMON, Michael R., Soren ASKEGAARD, Margaret K. HOGG a Gary J. BAMOSSY, 2019. Consumer behaviour: a European perspective. Seventh Edition. Harlow: Pearson. ISBN 978-1-292-24542-3.
Recommended resources
BÁRTOVÁ, Hilda, Vladimír BÁRTA a Jan KOUDELKA, 2004. Chování spotřebitele a výzkum trhu. Vyd. 2., přeprac. Praha: Oeconomica. ISBN 8024507781.
KARLÍČEK, Miroslav, 2018. Základy marketingu. 2., přepracované a rozšířené vydání. Praha: Grada. ISBN 9788024758695.
LOSEKOOT, Michelle and Eliška VYHNÁNKOVÁ, 2019. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. V Brně: Jan Melvil Publishing. ISBN 978-80-7555-084-2.
SETHNA, Zubin a Jim BLYTHE, 2016. Consumer behaviour. 3rd edition. Los Angeles: SAGE. ISBN 9781473919136.
SOLOMON, Michael R., Soren ASKEGAARD, Margaret K. HOGG a Gary J. BAMOSSY, 2019. Consumer behaviour: a European perspective. Seventh Edition. Harlow: Pearson. ISBN 978-1-292-24542-3.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
illustrations, graphs, plans, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Jak odhadujete vývoj postavení Martinusu na knižním trhu?
Který z komunikačních online nástrojů zvyšuje v poslední době svoji potencialitu?
Na s. 75 zmiňujete možný bátr u placené spolupráce, můžete uvést nějaký příklad?
Studentka plně odpověděla na otázky.