Tato diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací národopisného festivalu Slovácký rok, který je ve čtyřletých cyklech pořádán v jihomoravském Kyjově. V teoretické části se autor zabývá definicí kultury a kulturního dědictví, vymezením marketingových komunikací, tvorbou komunikačních strategií a komunikačním mixem, který je v komunikaci hudebních, či jinak žánrově zaměřených festivalů používán. V praktické části je zpracována situační analýza, výstupy marketingového průzkumu a zhodnocen stávající marketingový i komunikační mix festivalu. Teoretická východiska a výsledky marketingového průzkumu jsou následně aplikovány v návrhu komunikační strategie a vhodného komunikačního mixu pro další ročníky festivalu Slovácký rok.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the marketing communication of the ethnographic festival named Slovácký rok. The festival is held every four years in Kyjov, which is part of the South Moravia region in the Czech Republic. In the theoretical part author deals with the definitions of culture, heritage and marketing communications, including the creation of strategies and mixture which are used in related music or other genre-oriented festivals. The practical part includes situation analysis, marketing research detail, and communication variants of the festival evaluated. Theoretical background and results of marketing research are subsequently applied to the design of the communication strategy and suitable mixture for the next years Slovácký rok festival.
Marketing strategy, communication strategy, marketing communication, marketing mix, communication mix, intangible cultural heritage, folk culture, folklore, folklore festival, Slovácký rok, Kyjov.
Rozsah průvodní práce
95 s. (149 005 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací národopisného festivalu Slovácký rok, který je ve čtyřletých cyklech pořádán v jihomoravském Kyjově. V teoretické části se autor zabývá definicí kultury a kulturního dědictví, vymezením marketingových komunikací, tvorbou komunikačních strategií a komunikačním mixem, který je v komunikaci hudebních, či jinak žánrově zaměřených festivalů používán. V praktické části je zpracována situační analýza, výstupy marketingového průzkumu a zhodnocen stávající marketingový i komunikační mix festivalu. Teoretická východiska a výsledky marketingového průzkumu jsou následně aplikovány v návrhu komunikační strategie a vhodného komunikačního mixu pro další ročníky festivalu Slovácký rok.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the marketing communication of the ethnographic festival named Slovácký rok. The festival is held every four years in Kyjov, which is part of the South Moravia region in the Czech Republic. In the theoretical part author deals with the definitions of culture, heritage and marketing communications, including the creation of strategies and mixture which are used in related music or other genre-oriented festivals. The practical part includes situation analysis, marketing research detail, and communication variants of the festival evaluated. Theoretical background and results of marketing research are subsequently applied to the design of the communication strategy and suitable mixture for the next years Slovácký rok festival.
Marketing strategy, communication strategy, marketing communication, marketing mix, communication mix, intangible cultural heritage, folk culture, folklore, folklore festival, Slovácký rok, Kyjov.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingové komunikaci kuktruních akcí, moderních trendech v marketingu těchto akcí, a specifikách cílových skupin. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu dosavadního vývoje marketingové komunikace festivalu. Vymezte jednotlivé cílové skupiny festivalu a formou marketingového průzkumu zjistěte jejich informační potřeby. Analyzujte úroveň povědomí o festivalu u jednotlivých cílových skupin. Na základě závěrů výzkumu a analýz zodpovězte výzkumné otázky.
3. Na základě výsledků výzkumu a analýz zpracujte návrh nové komunikační strategie pro následující ročník festivalu Slovácký rok a navrhněte úpravu marketingového mixu Naznačte možnosti implementace v praxi pro jiné akce podobného charakteru.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingové komunikaci kuktruních akcí, moderních trendech v marketingu těchto akcí, a specifikách cílových skupin. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu dosavadního vývoje marketingové komunikace festivalu. Vymezte jednotlivé cílové skupiny festivalu a formou marketingového průzkumu zjistěte jejich informační potřeby. Analyzujte úroveň povědomí o festivalu u jednotlivých cílových skupin. Na základě závěrů výzkumu a analýz zodpovězte výzkumné otázky.
3. Na základě výsledků výzkumu a analýz zpracujte návrh nové komunikační strategie pro následující ročník festivalu Slovácký rok a navrhněte úpravu marketingového mixu Naznačte možnosti implementace v praxi pro jiné akce podobného charakteru.
Seznam doporučené literatury
JOHNOVÁ, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění: [art marketing v praxi]. Praha: Grada, 2008. Manažer. ISBN 978-80-247-2724-0.
HESKOVÁ, Marie a Peter ŠTARCHOŇ. Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. Praha: Oeconomica, 2009. ISBN 978-80-245-1520-5.
FREY, Petr. Marketingová komunikace: to nejlepší z nových trendů. 2., rozš. vyd. Praha: Management Press, 2008. ISBN 978-80-7261-160-7.
SYNEK, František. Slovácký rok v Kyjově 1921-1999: obraz národopisné slavnosti. Kyjov: Region, 1999.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1)Můžete shrnout, jak na základě analýz a výzkumného šetření by bylo možné zlomit nevýhodu Slováckého roku, který se nekoná každoročně?
2)Jakou roli by v tom mohly sehrát pravidelné regionálně zaměřené festivaly, jako jsou Horňácké slavnosti a jejich komunikace (např. Ozvěny horňáckých slavností mimo region, např. v Praze) a pravidelná reklama v místě těchto festivalů?
3)V projektové části jste představil mnoho návrhů, jak odhadujete jejich realizovatelnost?
Student plně odpověděl na otázky.