Cílem diplomové práce je vytvoření jednotné strategie pro organizaci Gamebrand - herní organizaci, která vznikla jako obchod s herním merchandise a v současnosti je vnímaná pouze jako elektronický obchod. Za poslední 2 roky ale provedla spoustu akvizicí, stránky a skupiny na sociálních sítích s více než 100 000 fanoušky, webové portály s herní tématikou, e-sport tým hrající na národní úrovni a vytváří také marketingovou agenturu, která má za cíl propojit značky se segmentem hráčů her. Přestože jsou všechny výše zmíněné aktivity vedené stejnou firmou, navenek vystupuje jako několik subjektů. Výstupem diplomové práce je jednotná komunikační strategie a zadání pro vizuální identitu, která pokryje celou škálu nabídky této organizace.
Anotace v angličtině
he aim of the diploma thesis is to create a unified strategy for the organization Gamebrand - a gaming organization, which was established as a shop with game merchandise and is currently perceived only as an electronic shop. Over the last 2 years, however, it has made many acquisitions, sites and groups on social networks with more than 100,000 fans, web portals with a game theme, an e-sports team playing nationally and also creating a marketing agency that aims to connect brands with the segment game players. Although all of the above activities are run by the same company, it acts externally as several entities. The output of the diploma thesis is a unified communication strategy and assignment for visual identity, which will cover the full range of the offer of this organization.
Klíčová slova
Značka, prvky značky, budování značky, řízení značky, branding, e-commerce, internetový obchod, e-sport, gaming, hry, agentura
Cílem diplomové práce je vytvoření jednotné strategie pro organizaci Gamebrand - herní organizaci, která vznikla jako obchod s herním merchandise a v současnosti je vnímaná pouze jako elektronický obchod. Za poslední 2 roky ale provedla spoustu akvizicí, stránky a skupiny na sociálních sítích s více než 100 000 fanoušky, webové portály s herní tématikou, e-sport tým hrající na národní úrovni a vytváří také marketingovou agenturu, která má za cíl propojit značky se segmentem hráčů her. Přestože jsou všechny výše zmíněné aktivity vedené stejnou firmou, navenek vystupuje jako několik subjektů. Výstupem diplomové práce je jednotná komunikační strategie a zadání pro vizuální identitu, která pokryje celou škálu nabídky této organizace.
Anotace v angličtině
he aim of the diploma thesis is to create a unified strategy for the organization Gamebrand - a gaming organization, which was established as a shop with game merchandise and is currently perceived only as an electronic shop. Over the last 2 years, however, it has made many acquisitions, sites and groups on social networks with more than 100,000 fans, web portals with a game theme, an e-sports team playing nationally and also creating a marketing agency that aims to connect brands with the segment game players. Although all of the above activities are run by the same company, it acts externally as several entities. The output of the diploma thesis is a unified communication strategy and assignment for visual identity, which will cover the full range of the offer of this organization.
Klíčová slova
Značka, prvky značky, budování značky, řízení značky, branding, e-commerce, internetový obchod, e-sport, gaming, hry, agentura
Zpracujte teoretické podklady k tématu značky a strategického řízení značky.
Stanovte cíl, metodiku a formulujte výzkumné otázky práce. Představte analyzovanou značku a proveďte analýzu a šetření současného stavu značky organizace Gamebrand.
Na základě výsledků analýz a šetření navrhněte komunikační strategii značky Gamebrand.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretické podklady k tématu značky a strategického řízení značky.
Stanovte cíl, metodiku a formulujte výzkumné otázky práce. Představte analyzovanou značku a proveďte analýzu a šetření současného stavu značky organizace Gamebrand.
Na základě výsledků analýz a šetření navrhněte komunikační strategii značky Gamebrand.
Seznam doporučené literatury
Aaker, D.A., 2003. Brand building: budování značky : vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh, Brno: Computer Press.
Banyár, M., 2017. Značka a logo: vizuálne prvky značky a ich význam v procese brandingu, Ve Zlíně: Univerzita Tomáše Bati, Fakulta multimediálních komunikací.
Healey, M., 2008. Co je branding?, V Praze: Slovart.
Heding, T., Knudtzen, C.F. & Bjerre, M., 2016. Brand management: research, theory and practice Second edition., New York.
Jakubíková, D., 2013. Strategický marketing: strategie a trendy 2., rozš. vyd., Praha: Grada.
Keller, K.L., 2007. Strategické řízení značky, Praha: Grada.
Kotler, P. & Keller, K.L., 2013. Marketing management [4. vyd.]., Praha: Grada.
Kozel, R., Mynářová, L. & Svobodová, H., 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu, Praha: Grada.
Mark, M. & Pearson, C., 2012. Hrdina nebo psanec: [jak vytvořit jedinečnou značku pomocí síly archetypů], Brno: BizBooks.
Neumeier, M., c2006. The brand gap: how to bridge the distance between business strategy and design : a whiteboard overview Rev. ed., Berkekley, CA: New Riders.
Pelsmacker, P. de, Geuens, M. & Bergh, J. van den, 2003. Marketingová komunikace, Praha: Grada.
Přikrylová, J. & Jahodová, H., 2010. Moderní marketingová komunikace, Praha: Grada.
Tahal, R., 2017. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy, Praha: Grada Publishing.
Vysekalová, J., 2014. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka, Praha: Grada.
Vysekalová, J., 2012. Psychologie reklamy 4., rozš. a aktualiz. vyd., Praha: Grada.
Vysekalová, J., 2011. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky", Praha: Grada.
Wheeler, A., [2017]. Designing brand identity: an essential guide for the entire branding team Fifth edition., Hoboken, New Jersey: Wiley.
Seznam doporučené literatury
Aaker, D.A., 2003. Brand building: budování značky : vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh, Brno: Computer Press.
Banyár, M., 2017. Značka a logo: vizuálne prvky značky a ich význam v procese brandingu, Ve Zlíně: Univerzita Tomáše Bati, Fakulta multimediálních komunikací.
Healey, M., 2008. Co je branding?, V Praze: Slovart.
Heding, T., Knudtzen, C.F. & Bjerre, M., 2016. Brand management: research, theory and practice Second edition., New York.
Jakubíková, D., 2013. Strategický marketing: strategie a trendy 2., rozš. vyd., Praha: Grada.
Keller, K.L., 2007. Strategické řízení značky, Praha: Grada.
Kotler, P. & Keller, K.L., 2013. Marketing management [4. vyd.]., Praha: Grada.
Kozel, R., Mynářová, L. & Svobodová, H., 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu, Praha: Grada.
Mark, M. & Pearson, C., 2012. Hrdina nebo psanec: [jak vytvořit jedinečnou značku pomocí síly archetypů], Brno: BizBooks.
Neumeier, M., c2006. The brand gap: how to bridge the distance between business strategy and design : a whiteboard overview Rev. ed., Berkekley, CA: New Riders.
Pelsmacker, P. de, Geuens, M. & Bergh, J. van den, 2003. Marketingová komunikace, Praha: Grada.
Přikrylová, J. & Jahodová, H., 2010. Moderní marketingová komunikace, Praha: Grada.
Tahal, R., 2017. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy, Praha: Grada Publishing.
Vysekalová, J., 2014. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka, Praha: Grada.
Vysekalová, J., 2012. Psychologie reklamy 4., rozš. a aktualiz. vyd., Praha: Grada.
Vysekalová, J., 2011. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky", Praha: Grada.
Wheeler, A., [2017]. Designing brand identity: an essential guide for the entire branding team Fifth edition., Hoboken, New Jersey: Wiley.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Mgr. Michal Stránský, Ph.D.):
1. Z práce je patrné, že Gamebrand je již zaběhnutá značka. Uvažovalo se nad tím, že by diplomantův výzkum v nějaké formě proběhl nehledě na jeho diplomový projekt, nebo byl výzkum originálním diplomantovým záměrem?
- Student odpověděl na položenou otázku.
2. Ovlivnila současná koronavirová situace nějakým výrazným způsobem marketingovou komunikaci společnosti, nebo je vůči ní daný průmysl imunní?
- Student popsal, jakým způsobem krize (pozitivně) ovlivnila vývoj společnosti.