Tato diplomová práce se zabývá tématem fungování influencer marketingu v oblasti cestovního ruchu na příkladu konkrétní cestovní kanceláře Surf-trip. Práce mapuje teoretický základ a definičně vymezuje základní pojmy jako influencer, sociální média či influencer marketing. Teoretické poznatky jsou následně přeneseny do praxe s cílem ověřit, jaká kritéria pro výběr influencerů volí cestovní kancelář, ale i samotní spotřebitelé a zároveň zjistit, jakou strategii pro získávání a udržování sledujících využívají vybraní influenceři. Zvolená forma je kvalitativní a kvantitativní výzkum. V případě kvalitativního výzkumu se jedné o hloubkové rozhovory se zástupcem cestovní kanceláře, ale i s vybranými influencery. Oproti tomu kvantitativní výzkum má podobu dotazníkového šetření. Veškeré výsledky a doporučení z výzkumů vyplývajících jsou následně použity v projektové části práce za účelem navržení případných změn či nových postupů v oblasti influencer marketingu společnosti Surf-trip.
Anotace v angličtině
The topic of this thesis is the role of the Influencer Marketing in tourism, featuring an example of its applicability on a real-life example of travel agency Surf-trip. It summarizes theory and definitions about Influencers, Social Media, and Influencer Marketing. The goal is to verify the influencer selection criteria applicable for the travel agency, but also the consumers themselves, and to identify the strategies the influencers are using to gain and retain the followers. Both qualitative and quantitative research methods were used to collect data. The qualitative research method is using in-depth interviews with a representative of the travel agency and with selected influencers. A survey was used for the quantitative research. All the results and recommendations resulting from the research are applied in the project part of the thesis in order to propose possible changes or new procedures in the field of Influencer Marketing for Surf-trip.
Klíčová slova
Nové formy marketingové komunikace, influencer marketing, influencer, makro influencer, mikro infuencer, sociální média, sociální sítě, Instagram, cestovní kancelář, Surf-trip.
Klíčová slova v angličtině
New Forms of Marketing Communications, Influencer Marketing, Influencer, Macro Influencer, Micro Influencer, Social Media, Instagram, Travel Agency, Surf-trip.
Rozsah průvodní práce
103 s. (175 976)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá tématem fungování influencer marketingu v oblasti cestovního ruchu na příkladu konkrétní cestovní kanceláře Surf-trip. Práce mapuje teoretický základ a definičně vymezuje základní pojmy jako influencer, sociální média či influencer marketing. Teoretické poznatky jsou následně přeneseny do praxe s cílem ověřit, jaká kritéria pro výběr influencerů volí cestovní kancelář, ale i samotní spotřebitelé a zároveň zjistit, jakou strategii pro získávání a udržování sledujících využívají vybraní influenceři. Zvolená forma je kvalitativní a kvantitativní výzkum. V případě kvalitativního výzkumu se jedné o hloubkové rozhovory se zástupcem cestovní kanceláře, ale i s vybranými influencery. Oproti tomu kvantitativní výzkum má podobu dotazníkového šetření. Veškeré výsledky a doporučení z výzkumů vyplývajících jsou následně použity v projektové části práce za účelem navržení případných změn či nových postupů v oblasti influencer marketingu společnosti Surf-trip.
Anotace v angličtině
The topic of this thesis is the role of the Influencer Marketing in tourism, featuring an example of its applicability on a real-life example of travel agency Surf-trip. It summarizes theory and definitions about Influencers, Social Media, and Influencer Marketing. The goal is to verify the influencer selection criteria applicable for the travel agency, but also the consumers themselves, and to identify the strategies the influencers are using to gain and retain the followers. Both qualitative and quantitative research methods were used to collect data. The qualitative research method is using in-depth interviews with a representative of the travel agency and with selected influencers. A survey was used for the quantitative research. All the results and recommendations resulting from the research are applied in the project part of the thesis in order to propose possible changes or new procedures in the field of Influencer Marketing for Surf-trip.
Klíčová slova
Nové formy marketingové komunikace, influencer marketing, influencer, makro influencer, mikro infuencer, sociální média, sociální sítě, Instagram, cestovní kancelář, Surf-trip.
Klíčová slova v angličtině
New Forms of Marketing Communications, Influencer Marketing, Influencer, Macro Influencer, Micro Influencer, Social Media, Instagram, Travel Agency, Surf-trip.
Zásady pro vypracování
Proveďte rešerši a zpracujte teoretická východiska k tématu influencer marketing.
Analyzujte současný stav využití influencer marketingu v rámci českého tržního prostředí.
Stanovte cíl, metody výzkumu a formulujte výzkumné otázky diplomové práce.
Prostřednictvím kvalitativního a kvantitativního výzkumu ověřte, jaké faktory ovlivňují výběr influencerů z pohledu vybrané společnosti i spotřebitelů. Současně ověřte, jakou strategii pro získávání a udržování sledujících volí samotní influenceři.
Na základě výsledků vlastní analýzy a výzkumu vyvoďte závěry a v projektové části formulujte strategická východiska a doporučení pro oblast influencer marketingu vybrané společnosti.
Zásady pro vypracování
Proveďte rešerši a zpracujte teoretická východiska k tématu influencer marketing.
Analyzujte současný stav využití influencer marketingu v rámci českého tržního prostředí.
Stanovte cíl, metody výzkumu a formulujte výzkumné otázky diplomové práce.
Prostřednictvím kvalitativního a kvantitativního výzkumu ověřte, jaké faktory ovlivňují výběr influencerů z pohledu vybrané společnosti i spotřebitelů. Současně ověřte, jakou strategii pro získávání a udržování sledujících volí samotní influenceři.
Na základě výsledků vlastní analýzy a výzkumu vyvoďte závěry a v projektové části formulujte strategická východiska a doporučení pro oblast influencer marketingu vybrané společnosti.
Seznam doporučené literatury
BROWN, Danny a Sam FIORELLA, 2013. Influence marketing: how to create, manage, and measure brand influencers in social media marketing. Indianapolis, Indiana: Que. ISBN 978-0-7897-5104-1.
BROWN, Duncan and Nick HAYES, 2008. Influencer marketing: who really influences your customers? Amsterdam: Elsevier/Butterworth-Heinemann. ISBN 9780750686006.
JANOUCH, Viktor, 2014. Internetový marketing. 2. vyd. V Brně: Computer Press. ISBN 978-80-251-4311-7.
LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ, 2019. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. V Brně: Jan Melvil Publishing. Žádná velká věda. ISBN 978-80-7555-084-2.
PŘIKRYLOVÁ, Jana, 2019. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing. Expert (Grada). ISBN 978-80-271-0787-2.
Seznam doporučené literatury
BROWN, Danny a Sam FIORELLA, 2013. Influence marketing: how to create, manage, and measure brand influencers in social media marketing. Indianapolis, Indiana: Que. ISBN 978-0-7897-5104-1.
BROWN, Duncan and Nick HAYES, 2008. Influencer marketing: who really influences your customers? Amsterdam: Elsevier/Butterworth-Heinemann. ISBN 9780750686006.
JANOUCH, Viktor, 2014. Internetový marketing. 2. vyd. V Brně: Computer Press. ISBN 978-80-251-4311-7.
LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ, 2019. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. V Brně: Jan Melvil Publishing. Žádná velká věda. ISBN 978-80-7555-084-2.
PŘIKRYLOVÁ, Jana, 2019. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing. Expert (Grada). ISBN 978-80-271-0787-2.
Přílohy volně vložené
1 flash disk
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (PhDr. Tomáš Šula, Ph.D.):
1. Jaký je celkový finanční vklad společnost při realizaci MK aktivit s influencery?
- Studentka připravila výčet nákladů.
2. Očekáváte, že v rámci daného segmentu, budou influenceři častěji zapojování do MK aktivit?
- Studentka vyjádřila jasné stanovisko.
3. Jaké segmenty byste nedoporučila ve smyslu využití influencerů?
- Studentka představila několik osobních doporučení.