Diplomová práce zkoumá význam a zastoupení praktické výuky v žurnalistickém vzdělávání na univerzitách v České republice a možností dané téma komunikovat jako konkurenční vý-hodu. Opírá se kromě sekundárních dat především o vlastní kvantitativní průzkum mezi stu-denty Katedry mediálních studií na Fakultě sociálních studií Masarykovy univerzity, která je zkoumaným subjektem. Výsledkem práce je návrh nových prvků v komunikační strategii daného pracoviště s akcentem právě na praktickou výuku.
Anotace v angličtině
The diploma thesis examines the importance and representation of practical teaching in jour-nalistic education at universities in the Czech Republic and the possibility of communicating the topic as a competitive advantage. In addition to secondary data, it relies primarily on its own quantitative survey among students of the Department of Media Studies and Journalism at the Faculty of Social Studies of Masaryk University, which is the research subject. The result of the work is design of new elements in the communication strategy with emphasis on practical training.
journalism, education, universities, media, practical training, marketing of services, marketing communications, communication strategies, advertising, public relations
Rozsah průvodní práce
101
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce zkoumá význam a zastoupení praktické výuky v žurnalistickém vzdělávání na univerzitách v České republice a možností dané téma komunikovat jako konkurenční vý-hodu. Opírá se kromě sekundárních dat především o vlastní kvantitativní průzkum mezi stu-denty Katedry mediálních studií na Fakultě sociálních studií Masarykovy univerzity, která je zkoumaným subjektem. Výsledkem práce je návrh nových prvků v komunikační strategii daného pracoviště s akcentem právě na praktickou výuku.
Anotace v angličtině
The diploma thesis examines the importance and representation of practical teaching in jour-nalistic education at universities in the Czech Republic and the possibility of communicating the topic as a competitive advantage. In addition to secondary data, it relies primarily on its own quantitative survey among students of the Department of Media Studies and Journalism at the Faculty of Social Studies of Masaryk University, which is the research subject. The result of the work is design of new elements in the communication strategy with emphasis on practical training.
journalism, education, universities, media, practical training, marketing of services, marketing communications, communication strategies, advertising, public relations
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury o studiu žurnalistiky, jakožto marketingovém produktu, a o specificích marketingové komunikace vysokých škol. 2. Formulujte výzkumné otázky, cíl práce a metodologický postup. 3. Představte zkoumaný subjekt (Katedru žurnalistiky Masarykovy univerzity), její konkurenční prostředí, komunikační kanály atp. 4. Realizujte šetření k odhalení motivace ke studiu, rozhodovacích procesů i postoji k teoretické a praktické výuce. 5. Na základě výsledků výzkumu navrhněte komplexní komunikační strategii a komunikační plán na zvolené období. 6. Formulujte závěry, možnosti a limity realizace projektu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury o studiu žurnalistiky, jakožto marketingovém produktu, a o specificích marketingové komunikace vysokých škol. 2. Formulujte výzkumné otázky, cíl práce a metodologický postup. 3. Představte zkoumaný subjekt (Katedru žurnalistiky Masarykovy univerzity), její konkurenční prostředí, komunikační kanály atp. 4. Realizujte šetření k odhalení motivace ke studiu, rozhodovacích procesů i postoji k teoretické a praktické výuce. 5. Na základě výsledků výzkumu navrhněte komplexní komunikační strategii a komunikační plán na zvolené období. 6. Formulujte závěry, možnosti a limity realizace projektu.
Seznam doporučené literatury
BAINES, Paul, Chris FILL a Sara ROSENGREN, 2017. Marketing. Fourth edition. Oxford: Oxford University Press. ISBN 978-0-19-874853-3.
FORET, Martin, Marek LAPČÍK a Petr ORSÁG, 2008. Média dnes: reflexe mediality, médií a mediálních obsahů. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. Sborníky-UPmedia. ISBN 978-80-244-2023-3. KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER, 2013. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4150-5.
PUNCH, Keith, 2008. Základy kvantitativního šetření. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-381-9. SVĚTLÍK, Jaroslav, 1996. Marketing školy. Zlín: EKKA. ISBN 80-902200-8-8.
Seznam doporučené literatury
BAINES, Paul, Chris FILL a Sara ROSENGREN, 2017. Marketing. Fourth edition. Oxford: Oxford University Press. ISBN 978-0-19-874853-3.
FORET, Martin, Marek LAPČÍK a Petr ORSÁG, 2008. Média dnes: reflexe mediality, médií a mediálních obsahů. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. Sborníky-UPmedia. ISBN 978-80-244-2023-3. KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER, 2013. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4150-5.
PUNCH, Keith, 2008. Základy kvantitativního šetření. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-381-9. SVĚTLÍK, Jaroslav, 1996. Marketing školy. Zlín: EKKA. ISBN 80-902200-8-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
" Kdy a kde vznikly první žurnalistické školy, kdo je založil a jak vypadal jejich studijní program?
" Kdy vznikla česká (československá) žurnalistika jako vysokoškolský obor a kdo má zásluhu na jejím vzniku?
" Svého času existoval bakalářský studijní obor Ekonomická žurnalistika. Zajišťovala jej Katedra Ekonomické žurnalistiky. Ta byla založena na Ekonomické fakultě Vysoké školy báňské - TUO, 1. dubna 2007. "Hlavním posláním katedry je zajistit teoretickou výuku a praktickou přípravu studentů v bakalářském studiu oboru Ekonomická žurnalistika a v navazujícím magisterském studiu Ekonomika a právo v žurnalistice." (http://agent.vsb.cz/category/profily-pracovist/vsb-tuo/fakulta-ekonomicka/httpwww-ekf-vsb-czk121cs/?/feed/&lang=en ). Jaký je osud těchto studijních programů, které v podstatě nabízely obdobné profesní uplatnění jako tři Vámi zkoumané studijní obory. (V současné době jako vedlejší specializaci nabízí ekonomickou žurnalistiku Vysoká škola ekonomická v Praze, v jejímž rámci se vyučují praktické předměty?)
Student plně a komplexně zodpověděl otázky.