Cílem diplomové práce je navržení efektivní komunikační strategie pro jazykovou školu ve Zlínském kraji. Před samotným návrhem je vypracována teoretická část, která definuje komunikační strategii a marketing škol. Praktická část zahrnuje analýzu komunikace jazykové školy a její přímé konkurence. Analytická část také obsahuje analýzu SWOT a vyhodnocení dotazníkového šetření stávajících zákazníků. Cílem dotazníkového šetření je zjistit povědomí o značce firmy, a především zdali vyhovuje současným studentům komunikace jazykové školy. Vyhodnocení analýz a dotazníkového šetření slouží jako zdroj informací pro správné nastavení strategie. Návrh komunikační strategie je umístěn v projektové části. Projektová část obnáší návrh komunikační strategie pro příští školní rok. Návrh je popsán od možných limitů po efektivitu návrhu.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to recommend how to increase the efficiency of communication for a language school in the Zlín region. Firstly a theoretical part defines communicative strategy and school marketing. A practical part involves an analysis of the language school's communication and its direct competitor. The analytical part also includes SWOT analysis and a review of quantitative research - questionnaire. The questionnaire aims to determine awareness of the language school and mainly if the students find the communication of the language school sufficient. An Evaluation of the analysis and the questionnaire serves as a source of information for the correct setting of communicative strategy. The draft is situated in a project part. The project part involves draft for a next school year, including limits of the project, potential risks and recommendation.
Klíčová slova
marketingová komunikace, komunikační strategie, marketing školy, jazyková škola
Klíčová slova v angličtině
marketing communication, communicative strategy, school marketing, language school
Rozsah průvodní práce
88 s. (124 137 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce je navržení efektivní komunikační strategie pro jazykovou školu ve Zlínském kraji. Před samotným návrhem je vypracována teoretická část, která definuje komunikační strategii a marketing škol. Praktická část zahrnuje analýzu komunikace jazykové školy a její přímé konkurence. Analytická část také obsahuje analýzu SWOT a vyhodnocení dotazníkového šetření stávajících zákazníků. Cílem dotazníkového šetření je zjistit povědomí o značce firmy, a především zdali vyhovuje současným studentům komunikace jazykové školy. Vyhodnocení analýz a dotazníkového šetření slouží jako zdroj informací pro správné nastavení strategie. Návrh komunikační strategie je umístěn v projektové části. Projektová část obnáší návrh komunikační strategie pro příští školní rok. Návrh je popsán od možných limitů po efektivitu návrhu.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to recommend how to increase the efficiency of communication for a language school in the Zlín region. Firstly a theoretical part defines communicative strategy and school marketing. A practical part involves an analysis of the language school's communication and its direct competitor. The analytical part also includes SWOT analysis and a review of quantitative research - questionnaire. The questionnaire aims to determine awareness of the language school and mainly if the students find the communication of the language school sufficient. An Evaluation of the analysis and the questionnaire serves as a source of information for the correct setting of communicative strategy. The draft is situated in a project part. The project part involves draft for a next school year, including limits of the project, potential risks and recommendation.
Klíčová slova
marketingová komunikace, komunikační strategie, marketing školy, jazyková škola
Klíčová slova v angličtině
marketing communication, communicative strategy, school marketing, language school
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k problematice marketingové strategie, jejich analýz a metod sestavení k danému odvětví.
Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
Specifikujte současnou komunikační strategii firmy se zaměřením na stávající zákazníky jazykové školy.
Na základě sběru sekundárních a primárních dat analyzujte marketingovou strategii firmy s důrazem na komunikaci se stávající zákazníky a současnou komunikační strategii firmy.
Z výsledků analýz vypracujte komunikační plán na vymezené časové období pro jazykovou školu.
Charakterizujte možnosti a limity realizace komunikačního plánu.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k problematice marketingové strategie, jejich analýz a metod sestavení k danému odvětví.
Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
Specifikujte současnou komunikační strategii firmy se zaměřením na stávající zákazníky jazykové školy.
Na základě sběru sekundárních a primárních dat analyzujte marketingovou strategii firmy s důrazem na komunikaci se stávající zákazníky a současnou komunikační strategii firmy.
Z výsledků analýz vypracujte komunikační plán na vymezené časové období pro jazykovou školu.
Charakterizujte možnosti a limity realizace komunikačního plánu.
Seznam doporučené literatury
HORÁKOVÁ, Helena. 2014. Marketingové strategie. Praha: Idea servis, 103 s. ISBN 978-80-859-7081-4.
CHAFFEY, Dave a Fiona ELLIS-CHADWICK. 2019. Digital marketing. Seventh edition. New York: Pearson. ISBN 978-12-922-4157-9.
SVĚTLÍK, Jaroslav. 2009. Marketingové řízení školy. 2., aktualiz. vyd. Praha: Wolters Kluwer Česká republika. Řízení školy (Wolters Kluwer). ISBN 9788073574949.
LOVELOCK, Christopher H. a Jochen WIRTZ. 2016. Services marketing: people, technology, strategy. Eighth edition. New Jersey: World Scientific. ISBN 978-19-446-5900-4.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. 2008. Marketing služeb: efektivně a moderně. Praha: Grada. Manažer. ISBN 978-80-247-2721-9.
Seznam doporučené literatury
HORÁKOVÁ, Helena. 2014. Marketingové strategie. Praha: Idea servis, 103 s. ISBN 978-80-859-7081-4.
CHAFFEY, Dave a Fiona ELLIS-CHADWICK. 2019. Digital marketing. Seventh edition. New York: Pearson. ISBN 978-12-922-4157-9.
SVĚTLÍK, Jaroslav. 2009. Marketingové řízení školy. 2., aktualiz. vyd. Praha: Wolters Kluwer Česká republika. Řízení školy (Wolters Kluwer). ISBN 9788073574949.
LOVELOCK, Christopher H. a Jochen WIRTZ. 2016. Services marketing: people, technology, strategy. Eighth edition. New Jersey: World Scientific. ISBN 978-19-446-5900-4.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. 2008. Marketing služeb: efektivně a moderně. Praha: Grada. Manažer. ISBN 978-80-247-2721-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Z jakých informačních zdrojů jste vycházela při identifikaci cílových skupin?
2. Podle jakých kritérií jste identifikovala přímou konkurenci a k čemu jste její popis využila v praktické či projektové části?
3. U obhajoby doplňte východiska pro projektovou část.
Studentka plně odpověděla na otázky.