Tématem této diplomové práce je influencer marketing na sociální síti Instagram a využití zmíněného nástroje v rámci propagace ubytovacích služeb se zaměřením na chaty a chalupy. Cílem práce je zjistit, jak mohou pronajímatelé využít Instagram k propagaci svého ubytování a proč je dobré do komunikace zapojit influencery. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy a shrnuty poznatky ohledně influencer marketingu a fungování Instagramu. Praktická část pojednává o spolupráci pronajímatelů s influencery pod záštitou projektu Amazing Places. Výzkum je založen na kvalitativních rozhovorech s majiteli ubytování, influencery a zástupci projektu Amazing Places. Na základě zjištěných informací a dat je v projektové části navrženo, jakým způsobem mohou pronajímatelé využít influencer marketing v rámci své komunikační strategie.
Anotace v angličtině
This master thesis focuses the topic of influencer marketing on the social network Instagram and the use of this marketing tool for promotion of accommodation services, focusing on chalets and cottages. The thesis discovers the importance of involving influencers into the communication strategy and the way of effectively doing so. The theoretical part defines important terms regarding influencer marketing and the aspects of using Instagram. The following qualitative research, focused on the cooperation between hosts and influencers on behalf of the Amazing Places project, is based on in-depth interviews with all the parties involved. Based on the results of the research, recommendations for the business owners on cooperation with influencers and a campaign execution on Instagram are given in the project part of the thesis.
Tématem této diplomové práce je influencer marketing na sociální síti Instagram a využití zmíněného nástroje v rámci propagace ubytovacích služeb se zaměřením na chaty a chalupy. Cílem práce je zjistit, jak mohou pronajímatelé využít Instagram k propagaci svého ubytování a proč je dobré do komunikace zapojit influencery. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy a shrnuty poznatky ohledně influencer marketingu a fungování Instagramu. Praktická část pojednává o spolupráci pronajímatelů s influencery pod záštitou projektu Amazing Places. Výzkum je založen na kvalitativních rozhovorech s majiteli ubytování, influencery a zástupci projektu Amazing Places. Na základě zjištěných informací a dat je v projektové části navrženo, jakým způsobem mohou pronajímatelé využít influencer marketing v rámci své komunikační strategie.
Anotace v angličtině
This master thesis focuses the topic of influencer marketing on the social network Instagram and the use of this marketing tool for promotion of accommodation services, focusing on chalets and cottages. The thesis discovers the importance of involving influencers into the communication strategy and the way of effectively doing so. The theoretical part defines important terms regarding influencer marketing and the aspects of using Instagram. The following qualitative research, focused on the cooperation between hosts and influencers on behalf of the Amazing Places project, is based on in-depth interviews with all the parties involved. Based on the results of the research, recommendations for the business owners on cooperation with influencers and a campaign execution on Instagram are given in the project part of the thesis.
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce.
2. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte cíle, výzkumné otázky a metody práce.
3. Analyzujte současnou situaci influencer marketingu na českém trhu se zaměřením na cestovní ruch a ubytovací služby.
4. Prostřednictvím kvalitativního výzkumu formou hloubkových rozhvorů definujte proces spolupráce mezi značkou a influencery a proveďte analýzu vybraných kampaní.
5. Interpretujte získaná data a odpovězte na výzkumné otázky.
6. Na základě zjištěných informací vypracujte komunikační strategii zvoleného ubytovacího zařízení s využitím influencer marketingu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce.
2. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte cíle, výzkumné otázky a metody práce.
3. Analyzujte současnou situaci influencer marketingu na českém trhu se zaměřením na cestovní ruch a ubytovací služby.
4. Prostřednictvím kvalitativního výzkumu formou hloubkových rozhvorů definujte proces spolupráce mezi značkou a influencery a proveďte analýzu vybraných kampaní.
5. Interpretujte získaná data a odpovězte na výzkumné otázky.
6. Na základě zjištěných informací vypracujte komunikační strategii zvoleného ubytovacího zařízení s využitím influencer marketingu.
Seznam doporučené literatury
HENRY, Caroll a Kristián PAVEL, 2017. Čtěte, pokud chcete dobýt Instagram. Brno: Zoner Press. ISBN 9788074133688.
KOZEL, Roman, 2006. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní me-tody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. Praha: Grada.. ISBN 80-247-0966-X.
SAMMIS, Kristy, Cat LINCOLN, Stefania POMPONI, Jenny NG, Edita GASSMANN RODRIGUEZ a Judy ZHOU, 2016. Influencer marketing for dummies. Hoboken, NJ: Wiley. ISBN 1119114098.
SERAFINELLI, Elisa, 2018. Digital life on Instagram: new social communication of photography. North America: Emerald Publishing. ISBN 978-1787564985.
WILLIAMS, Ryan, 2016. The Influencer Economy: How to Launch Your Idea, Share It with the World, and Thrive in the Digital Age. ISBN 978-0996077118.
Seznam doporučené literatury
HENRY, Caroll a Kristián PAVEL, 2017. Čtěte, pokud chcete dobýt Instagram. Brno: Zoner Press. ISBN 9788074133688.
KOZEL, Roman, 2006. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní me-tody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. Praha: Grada.. ISBN 80-247-0966-X.
SAMMIS, Kristy, Cat LINCOLN, Stefania POMPONI, Jenny NG, Edita GASSMANN RODRIGUEZ a Judy ZHOU, 2016. Influencer marketing for dummies. Hoboken, NJ: Wiley. ISBN 1119114098.
SERAFINELLI, Elisa, 2018. Digital life on Instagram: new social communication of photography. North America: Emerald Publishing. ISBN 978-1787564985.
WILLIAMS, Ryan, 2016. The Influencer Economy: How to Launch Your Idea, Share It with the World, and Thrive in the Digital Age. ISBN 978-0996077118.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Vedoucí práce (dr. Šula) ve svém posudku položil jednu otázku:
Je možné konstatovat, že spolupráce mezi poskytovateli, platformou a influencery prokazatelně přináší zisky všem stranám?
V oponentském posudku byla položena tato otázka (dr. Kupková, oponent):
1. Prosím připravte grafické vyjádření (např.. Ganttův diagram, vývojový diagram?) své projektové části - KDO, CO, KDY, JAK, jak jdou za sebou jednotlivé činnosti, na čem a na kom závisí.
Studentka plně odpověděla na položené otázky.