Táto diplomová práca sa zaoberá marketingovou komunikáciou značky Malai za účelom získania spätnej väzby jej B2B zákazníkov, ktorá poslúži k návrhu zlepšenia nedostatkov v komunikácii značky. Teoretická časť práce vysvetľuje pojmy branding, marketingovú komunikáciu s jej nástrojmi a popisuje tvorbu vzniku marketingovej kampane. Praktická časť práce pozostáva z troch častí. V prvej je predstavená skúmaná spoločnosť a jej komunikačné nástroje, doplnené sekundárnou analýzou dát a obsahovou analýzou. Druhá časť pozostáva z interpretácie individuálnych rozhovorov kvalitatívneho výskumu. Túto časť práce uzatvára predstavenie zistených dát z kvantitatívneho dotazníkového šetrenia. Posledná časť práce bude pojednávať o projekte zostavenia komunikačnej kampane značky Malai, ktorá bude podložená z východísk a záverov praktickej časti práce.
Anotace v angličtině
The master's thesis deals with the marketing communications of the Malai brand in order to obtain its B2B customers' feedback, which will play a role in creating the plan of improvements which can be implemented in the brand's communication. The theoretical part of the thesis explains terms branding, marketing communications with its tools and describes the process of creating a marketing campaign. The practical part begins with an introduction of the researched company and its means of communication, supported by the analysis of secondary data collected from those tools. The primary research consists of an interpretation of the findings collected from individual interviews with the regular brand's customers and data collected from the satisfaction questionnaire. The last part of the thesis introduces the project of creating a communication campaign for the Malai brand, which is based on the findings and summaries from the practical part of the thesis.
Malai, biomaterials, sustainability, marketing communications, communication campaign, B2B market, brand
Rozsah průvodní práce
106 s.
Jazyk
SK
Anotace
Táto diplomová práca sa zaoberá marketingovou komunikáciou značky Malai za účelom získania spätnej väzby jej B2B zákazníkov, ktorá poslúži k návrhu zlepšenia nedostatkov v komunikácii značky. Teoretická časť práce vysvetľuje pojmy branding, marketingovú komunikáciu s jej nástrojmi a popisuje tvorbu vzniku marketingovej kampane. Praktická časť práce pozostáva z troch častí. V prvej je predstavená skúmaná spoločnosť a jej komunikačné nástroje, doplnené sekundárnou analýzou dát a obsahovou analýzou. Druhá časť pozostáva z interpretácie individuálnych rozhovorov kvalitatívneho výskumu. Túto časť práce uzatvára predstavenie zistených dát z kvantitatívneho dotazníkového šetrenia. Posledná časť práce bude pojednávať o projekte zostavenia komunikačnej kampane značky Malai, ktorá bude podložená z východísk a záverov praktickej časti práce.
Anotace v angličtině
The master's thesis deals with the marketing communications of the Malai brand in order to obtain its B2B customers' feedback, which will play a role in creating the plan of improvements which can be implemented in the brand's communication. The theoretical part of the thesis explains terms branding, marketing communications with its tools and describes the process of creating a marketing campaign. The practical part begins with an introduction of the researched company and its means of communication, supported by the analysis of secondary data collected from those tools. The primary research consists of an interpretation of the findings collected from individual interviews with the regular brand's customers and data collected from the satisfaction questionnaire. The last part of the thesis introduces the project of creating a communication campaign for the Malai brand, which is based on the findings and summaries from the practical part of the thesis.
Malai, biomaterials, sustainability, marketing communications, communication campaign, B2B market, brand
Zásady pro vypracování
Zpracujte rešerši literárních zdrojů a vymezte teoretická východiska pro zpracování téma.
Stanovte si cíl práce, definujte výzkumné otázky a metodiku výzkumu.
Představte analyzovanou společnost a její marketingovou komunikaci.
Proveďte kvalitativní a kvantitativní výzkumné šetření potřebné k zjištění současného stavu marketingové komunikace značky a jejich nedostatků.
Na základě interpretace dat z výzkumu, zodpovězte stanovené výzkumné otázky a zhodnoťte splnění cíle výzkumu a jeho přínos.
Využijte získaná data a závěry z analýzy jako vstupní data pro návrh komunikační kampaně v projektové části práce a tento návrh zpracujte.
Zásady pro vypracování
Zpracujte rešerši literárních zdrojů a vymezte teoretická východiska pro zpracování téma.
Stanovte si cíl práce, definujte výzkumné otázky a metodiku výzkumu.
Představte analyzovanou společnost a její marketingovou komunikaci.
Proveďte kvalitativní a kvantitativní výzkumné šetření potřebné k zjištění současného stavu marketingové komunikace značky a jejich nedostatků.
Na základě interpretace dat z výzkumu, zodpovězte stanovené výzkumné otázky a zhodnoťte splnění cíle výzkumu a jeho přínos.
Využijte získaná data a závěry z analýzy jako vstupní data pro návrh komunikační kampaně v projektové části práce a tento návrh zpracujte.
Seznam doporučené literatury
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK, 2012. Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada, 271 s. ISBN 9788024743547.
KARLÍČEK, Miroslav, 2016. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 221 s. ISBN 9788024757698.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG, 2014. Principles of marketing. 15th global ed. Harlow: Pearson, 716 s. ISBN 9780273786993.
PŘIKRYLOVÁ, Jana, 2019. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, Expert. ISBN 9788027107872.
TAHERI, B. a BELL, G., 2017. Marketing Communications: An advertising, promotion and branding perspective. Oxford: Goodfellow Publishers, online zdroj. ISBN 9781910158968 Dostupné z: https://search.proquest.com
Seznam doporučené literatury
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK, 2012. Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada, 271 s. ISBN 9788024743547.
KARLÍČEK, Miroslav, 2016. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 221 s. ISBN 9788024757698.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG, 2014. Principles of marketing. 15th global ed. Harlow: Pearson, 716 s. ISBN 9780273786993.
PŘIKRYLOVÁ, Jana, 2019. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, Expert. ISBN 9788027107872.
TAHERI, B. a BELL, G., 2017. Marketing Communications: An advertising, promotion and branding perspective. Oxford: Goodfellow Publishers, online zdroj. ISBN 9781910158968 Dostupné z: https://search.proquest.com
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Vedoucí práce (dr. Šula) položil otázku: Nakolik se budou zjištění a doporučení aplikovat v praxi v rámci společnosti?
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Pro B2B komunikaci firem, které navíc stojí na začátku svého podnikání a nabízející unikátní službu/zboží, je důležité vytvořit znalost nabízeného produktu u cílové skupiny. Tím spíše, když značka ještě nemá plně vyvinutý a zaběhnutý prodejní model. Tvoření obsahu je důležitou součástí komunikace. Kde byste takový obsah, jako marketingový expert, šířila a proč? Na rozpočet se neohlížejte.
2. Zkusila byste prosím heslovitě definovat maximálně tři USP produktu firmy Malai, které by dokázaly oslovit cílovou skupinu? Na jakých komunikačních nosičích byste tyto USP komunikovala a proč?
3. Vyvolání emocí při prodeji výborně funguje. Jak a kde byste mohla vyvolat emoce ve spojitosti se značkou Malai?
Studentka plně odpověděla na položené otázky.